سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۴۳
کد مطلب : 27352
وزیر دادگستری در قم:

صرفه‌جویی در جامعه سبب دور زدن ۸۰ درصد تحریم‌ها می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: وزیر دادگستری در قم گفت: صرفه‌جویی در جامعه سبب دور زدن ۸۰ درصد تحریم‌ها می‌شود.
صرفه‌جویی در جامعه سبب دور زدن ۸۰ درصد تحریم‌ها می‌شود
به گزارش قم نیوز، مصطفی‌پور محمدی پیش از ظهر امروز در همایش مبلغان نهضت صرفه‌جویی و سرمایه ملی که در سالن همایش مدرسه علمیه دارالشفا برگزار شد، با اشاره به اهمیت صرفه‌جویی در کشور اظهار کرد: زندگی و آینده و نسل ما به مسائلی همچون صرفه جویی بستگی دارد.

وزیر دادگستری با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم افزود: خداوند در قرآن کریم بر صرفه جویی تاکید کرده و اسراف کنندگان را دوست ندارد، اگر جامعه‌ای از اسراف دوری کند رزق و روزی کم نمی‌شود و انفاق در آن زیاد می‌شود.

پورمحمدی با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) بیان کرد: امام علی (ع) فرمودند که اسراف کردن هلاکت دارد و میان‌روی در مصرف سبب افزایش ثروت می‌شود.

وی با اشاره به منابع و امکانات فراوان کشور ایران عنوان کرد: کشور ما امکانات فراوانی هم روی زمین و هم داخل زمین دارد، همچنین دارای موقعیت جغرافیایی مناسبی است.

وزیر دادگستری با تاکید به ظرفیت انسانی مناسب کشور تصریح کرد: کشور ما از لحاظ انسانی جزو قوی‌ترین کشور‌ها است که ۶۰ درصد جمعیت کشور ما را جوانان تشکیل می‌دهند.

پور محمدی با اشاره به بالا‌ترین ثروت کشور اظهار کرد: در کنار ثروت و امکانات موجود در کشور یک ثروت اصلی کشور وجود دارد که آن مکتب اهل بیت (ع) است و ملت ما از این نعمت برخورداراست.

وی با تاکید به اهمیت صرفه جویی در جامعه گفت: اگر ما بتوانیم به صرفه جویی در جامعه بپردازیم ۸۰ درصد تحریم‌ها را دور زده‌ایم چون سلاح تحریم‌ها از ضعف اجرایی و بی‌برنامه بودن به وجود آمده است.

وزیر دادگستری با تاکید به صرفه جویی در مصرف آب توسط مردم بیان کرد: جامعه ما در مصرف آب بسیار بد عمل کرده است، آبی که با گرانی و زحمت به دست می‌آید را به راحتی از بین می‌بریم، بیشتر شهرستان‌ها ما دچار کمبود آب و خشکسالی هستند که باید نسبت به مصرف صحیح آب اقدام مناسب صورت بگیرد.

پور محمدی در خاتمه با تاکید بر مبارزه با فساد در جامعه خاطرنشان کرد: ما باید سعی کنیم تا جلوی فسادهای بزرگ را بگیریم اما متاسفانه هنوز پرونده‌های فساد بزرگ و تازه کشف شده به دست ما می‌رسد، من امیدوارم این دولت دچار فساد نشود.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdcirpar.t1ayw2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مسعود
سلام
ممنون از پوشش خبری شما
اما ای کاش یک اشاره کوچکی هم به برگزار کنندگان همایش یعنی مؤسسه نهضت صرفه جویی در سرمایه های ملی که مورد تایید مراجع و رئیس حوزه علمیه و 160 تن از نمایندگان مردم و مسئولین استان هست می کردید
ای کاش اشاره به جمعیت فشرده طلاب در این همایش می کردید
ای کاش اشاره به اعزام 2500نفر مبلغ صرفه جویی که در محرم انجام وظیفه کردن می نمودید
مسعود سلمه ای مدیر مسءول مؤسسه نهضت صرفه جویی در سرمایه های ملی
فیروزجایی
اگر کار برای خدا باشد گفتن ندارد
اگر برای غیر خدا باشد ارزش گفتن ندارد.

باید در کشور اسلامی همچون اهل بیت علیهم السلام کار کار کار کار ........ کرد حتی در تاریکی شب.