پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب : 33012
عضو هیئت علمی جامعة المصطفی:

پیام‌های روز مباهله/استقامت و پایداری در دفاع از حقیقت در مباهله بروز می‌کند

قم نيوز : قم نگار: عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه گفت: استقامت و پایداری در دفاع از حق و حقیقت در مباهله بروز می‌کند و نکته دیگر در مباهله اصل رویارویی با ادیان و مذاهب دیگر است.
پیام‌های روز مباهله/استقامت و پایداری در دفاع از حقیقت در مباهله بروز می‌کند
به گزارش قم نگار،حجت‌الاسلام محسن غرویان امروز  با اشاره به پیام‌های روز مباهله اظهار کرد: یکی از پیام‌های روز مباهله این است که اهل منطق، برهان و استدلال بوده، یعنی حقانیت را باید در اسلام و تشیع با منطق و برهان ارائه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: روز مباهله نیز در واقع این اتفاق افتاد و پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) حقانیت خود را به رخ کشیدند و با منطق و استدلال خواستند، این حقانیت را به اثبات برسانند.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه با بیان اینکه استقامت و پایداری در دفاع از حق و حقیقت در مباهله بروز می‌کند، گفت: نکته دیگر در مباهله اصل مواجهه و رویارویی با ادیان و مذاهب دیگر است، در واقع این درس در جریان مباهله وجود دارد که باید با صاحبان افکار، عقاید و ادیان دیگر رو به رو شویم و ترس از مواجهه با آنها نداشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: باید با صاحبان افکار و عقاید مختلف گفت‌وگو کنیم و مناظره، مذاکره و مواجهه علمی را داشته باشیم.

غرویان با اشاره به آیه مباهله گفت: نکته مهم در این آیه این است که انفسنا بر اهل بیت و خمسه طیبه دلالت می‌کند، امام علی(ع)، حضرت فاطمه(س)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) جدای از پیامبر نیستند و این موضوع ارتباط و اتصال اهل بیت(ع) به پیامبر اکرم(ص) را می‌رساند.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه خاطرنشان کرد: نتیجه این بحث در مسئله خلافت و امامت روشن می‌شود که پیامبر اکرم(ص) پس از خود امام علی(ع) را تعیین کردند و علی(ع) در واقع همان پیامبر و پیامبر همان علی(ع) است و این دو از هم جدا نمی‌شوند و این یکی از پیام‌هایی است که از آیه مباهله می‌توانیم استفاده کنیم.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdciruap.t1apz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما