سه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب : 27082
مدیرکل پدافند غیرعامل قم:

قرارگاه فرهنگی پدافند غیرعامل در قم تشکیل می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل پدافند غیر عامل استان قم گفت: پیشنهاد تشکیل قرارگاه فرهنگی درحوزه پدافند غیر عامل را ارائه کرده‌ایم و در صورت تشکیل قرارگاه مرکزی این قرارگاه در قم مباحث مربوط به حوزه فرهنگ را در پدافند غیر عامل پیگیری می‌کند.
قرارگاه فرهنگی پدافند غیرعامل در قم تشکیل می‌شود
به گزارش قم نیوز، جلسه شورای پدافند عامل استان قم عصر دیروز با حضور محمد صادق صالحی منش استاندار و مهدی متقیان مدیر پدافند غیر عامل استان قم در تالار امام رضا (ع) استانداری قم برگزار شد.

جواد دلاوری در این جلسه اظهار کرد: یکی از مباحث مهم در کارگروه آب و انرژی توجه به طرح تفصیلی استان قم در پدافند غیر عامل بوده است.

رئیس کار گروه آب و انرژی پدافند غیر عامل استان قم افزود: تلاش بر این بوده است تا به مبحث ۲۱ ساختمان در شورای پدافند غیر عامل تاکید شود.

محسن بهشتی در این نشست با اشاره به اهمیت مسئله راه‌ها در پدافند غیر عامل گفت: در پدافند غیر عامل باید به مبحث راه‌هاو به ویژه به تقاطع‌های غیر هم سطح توجه شود.

مدیر کل راه و شهر سازی استان قم خاطر نشان کرد: توزیع خیابان‌ها در شهر قم به خوبی صورت نگرفته است و توسعه افقی شهر باعث عدم امداد رسانی به بسیاری از مناطق شهر در زمانهای بحران می‌شود.

محمد رضا طلایی هم در این جلسه اظهار کرد: باید در ادرات و سازمان‌های استان قم پستی برای مبحث پدافند غیر عامل در نظر گرفته شود.

رئیس ادا ه کل جهاد کشاورزی استان قم همچنین از برگزاری دو مانور در حوزه پدافند غیر عامل در اداره کل جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: دو مانور در حوزه بیماری‌های دام و گیاه با تایید اداره کل پدافند غیر عامل استان به زودی در این اداره کل برگزار می‌شود.

محمدگلفشان نیز با اعلام آمادگی این اداره کلید مواقع بحران گفت: به انبارهای زیر زمینی جهت تامین امنیت در مواقع بحران نیازمندیم

رئیس هلال احمر استان قم عنوان کرد: جهت افزایش آمادگی برای مقابله با خطرات احتمالی با آموزش داوطلبان تعداد امدادگران هلال احمر استان قم نسبت به سال ۹۲ دو برابر شده است.

مهدی متقیان هم دراین جلسه ضمن ارائه گزارشی از فعالیتهای این اداره کل گفت: پدافند غیر عامل یک اصل لازم و ضروری برای همیشه است.

مدیرکل پدافند غیر عامل استان قم تاکید کرد: پیشنهاد تشکیل قرارگاه فرهنگی درحوزه پدافند غیر عامل را ارائه کرده‌ایم و در صورت تشکیل قرارگاه مرکزی این قرارگاه در قم مباحث مربوط به حوزه فرهنگ را در پدافند غیر عامل پیگیری می‌کند.

متقیان همچنین با اشاره به لزوم آشنایی مدیران استان قم با پدافند غیر عامل بیان کرد: پیشنهاد برگزاری دوره آموزشی اجباری ۱۲ ساعته پدافندغیر عامل برای مدیران دستگاه‌های مربوطه استان قم ارائه شده که بزودی این دوره‌ها برگزار می‌شود.

وی همچنین با اشاره به نقش گسترده رسانه در پدافند غیر عامل گفت: کارگروه اطاق فکر رسانه در اداره کل پدافند غیر عامل استان قم باحضور مدیران روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری تشکیل شده است.

حجت الاسلام صالحی منش نیز در این نشست اظهار کرد: دشمن برای نابودی زیر ساختهای ما برنامه دارد و باید با برنامه ریزی و کسب آمادگی لازم مانع از این اقدام شویم.

استاندار قم تاکید کرد: پدافند غیر عامل باید در حوزه تهدیدات این چنینی آمادگی لازم را داشته باشد.

صالحی منش بیان کرد: باید قبل از اینکه دشمن حمله خود را انجام دهد آمادگی لازم را باید کسب و قرار مربوطه قبل از حمله تشکیل شود.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdciruar.t1ayv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما