دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۰۰
کد مطلب : 46522
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله علوی گرگانی:

جوانی بهترین سن انس با خداوند است

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید با تأکید بر اینکه بهترین دوران برای نزدیک شدن به خداوند سنین جوانی است گفت: اگر شخصی در جوانی به خدا نزدیک شود مورد ستایش خداوند قرار می‌گیرد و پاداش دریافت می‌کند.
جوانی بهترین سن انس با خداوند است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سید محمد علی علوی گرگانی در دیدار با جمعی از دانش آموزان دبیرستان امام حسن مجتبی(ع) با بیان اینکه پایه استوار دین اسلام نماز است، اظهار کرد: هنگام نماز باید با آرامش و خلوص نیت رو به درگاه خداوند ایستاد و حضرت حق را عبادت کرد.

وی تصریح کرد: اگر اهل نماز باشید و خداوند این عبادت را از شما قبول کند، سایر عبادات نیز مورد قبول حضرت حق واقع خواهد شد.

این مرجع تقلید ادامه داد: نماز بالاترین فریضه الهی است و اگر کسی در دوران جوانی به عبادت خداوند اهمیت دهد و این فریضه های الهی را به موقع انجام دهد خداوند به وی بیشتر توجه می‌کند.

آیت‌الله علوی گرگانی بیان کرد: اگر جوانی با خدای خود عهد ببندد که از دوران شکوفایی و جوانی خود برای عبادت خداوند بهره ببرد و اجازه ندهد نمازش قضا شود به طور قطع با یاری خداوند زندگی موفقی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: اگر جوانی که در سنین جوانی به جای جوانی کردن به دنبال عبادت خدا و انجام فریضه های الهی باشد، خداوند نیز برای او بیش از پیش ارزش قائل است و پاداش مناسبی به وی خواهد داد.

این مرجع تقلید بیان کرد: در جوانی به طرف خدا رفتن و به پروردگار عالم نزدیک شدن یک هنر است، زیرا در دوران کهنسالی همه عابد می‌شوند.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به حدیثی از نبی مکرم اسلام (ص) گفت: بهترین جوانان کسی است که در سنین جوانی به گونه‌ای رفتار کند که گویا انسان کاملی است و این بهترین جوانان است و بدترین مرد کامل کسانی است که در سنین تکامل چنان رفتار می‌کند که گویا جوانی کم سن و سال است.

وی با تأکید بر اهمیت اقامه فریضه نماز در اوقات شرعی، به حدیثی از ائمه اطهار (ع) اشاره و تصریح کرد: هر کس نماز خدا را سبک بشمارد شفاعت اهل بیت(ع) از وی بر داشته می‌شود.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcirwa5.t1aqr2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما