پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۳۰
کد مطلب : 45640
منبع : اداره كل روابط عمومي و بين الملل شهرداري قم

بهره برداري از ۶ غرفه جديد بازيافت در سطح مناطق قم

قم نيوز : قم نیوز: سيد عبدالله ميرابراهيمي سرپرست سازمان مديريت پسماند شهرداري قم از افزايش ۶ غرفه تفكيك پسماند از مبدأ تا پايان سال خبر داد.
بهره برداري از ۶ غرفه جديد بازيافت در سطح مناطق قم
به گزارش قم نیوز، عبدالله ميرابراهيمي با اشاره به لزوم اطلاع رساني و گسترش فرهنگ‌ شهروندي، اظهار كرد: بايد توافقاتي مابين نهادهاي مرتبط با فرهنگ شهروندي انجام شود تا برنامه‌هاي جديدي در دستور كار قرار گيرد.

وي خاطرنشان كرد: استفاده از قانون مديريت پسماند از ديگر امور در دستور كار است، بر همين اساس علاوه بر آموزش‌هايي كه ارائه مي‌شود، بايد از ابزار قانوني استفاده شود تا كساني كه پس از آموزش و اطلاع‌رساني همكاري نكردند، بتوان بر اساس قانون با آنها عمل كرد.

ميرابراهيمي با بيان اينكه سياست‌هاي اجرايي حفاظت از محيط زيست پايدار و با كيفيت يكي از راهبردهاي مديريت پسماندهاي شهري است، گفت: سياست‌هايي بر اين اساس تعريف شده كه بخشي از سياست‌ها به طور مستقيم به سازمان برمي‌گردد كه ارتقاي كيفيت ‌مديريت و كنترل توليد پسماند شهري را شامل مي‌شود.

وي خاطرنشان كرد: در بحث مديريت پسماند كاهش توليد پسماند، شيرابه و حجم پسماند در دستور كار است.

سرپرست سازمان مديريت پسماند شهرداري قم با بيان اينكه پيمانكار مجري در هشت منطقه بحث تفكيك از مبدأ را انجام مي‌دهد، گفت: ۱۵ دستگاه خودروي تفكيك از مبدأ در سال ۹۴ وجود داشت كه اكنون به ۵۳ دستگاه تفكيك از مبدأ افزايش پيدا كرده است.

ميرابراهيمي يادآور شد: سال ۹۲ تعداد غرفه‌هاي مديريت پسماند ۹ غرفه بود، اكنون به ۲۴ غرفه رسيده است و تا پايان سال جاري ۶ غرفه ديگر نيز اضافه مي‌شود.

وي عنوان كرد: در زمينه تفكيك از مبدأ در ادارات ورود پيدا كرده ايم، كارتن پلاست نيز در اختيارشان قرار گرفته، همچنين آموزش تفكيك پسماند از مبدأ در واحدهاي مسكوني در دستور كار قرار گرفته است.

 انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdciuqa5.t1aw52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما