دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 46540
منبع : خبرگزاری فارس
معاون تبليغ و ارتباطات مركز تخصصي نماز خبر داد

اهداي كتابخانه تخصصي نماز به مدارس علميه مجري طرح محراب

قم نيوز : قم نیوز: معاون تبليغ و ارتباطات مركز تخصصي نماز گفت: به هر مدرسه‌ علميه‌اي كه طرح محراب را برگزار كند كتابخانه تخصصي نماز در قالب 50 جلد اهدا مي‌شود.
اهداي كتابخانه تخصصي نماز به مدارس علميه مجري طرح محراب
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام اسماعیل ولی‌خانی، با اشاره به طرح‌های سال آینده مرکز تخصصی نماز اظهار کرد: طرح نسیم رحمت از جمله طرح‌ها است که 20 دوره برای سال آینده در کل کشور پیش‌بینی شده و این طرح در قالب 120 ساعت در سه مقطع مقدماتی، تکمیلی و پیشرفته برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مخاطبان این دوره فارغ التحصیلان دوره تربیت مربی طرح معراج هستند که در هر استان 40 نفر و در قالب 40 ساعت این دوره را می‌گذرانند تا با مباحث نمازشناسی، اسرار نماز،‌ آثار نماز، شیوه‌های عمومی دعوت به نماز و بررسی علل ترک نماز در دوره مقدماتی آشنا شوند.

معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی نماز با اشاره به تقسیم افراد شرکت‌کننده به دو گروه گفت: افراد به دو گروه 20 نفری تقسیم می‌شوند که گروهی تخصصی در زمینه مباحث نماز و کودک و نوجوان و گروهی به صورت تخصصی در زمینه نماز و خانواده فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به طرح بانوان نماز یاور با عنوان طرح «بیان» گفت: این طرح در حوزه علمیه خواهران برگزار می‌شود که در آن خواهران 80 ساعت با مباحث تخصصی نماز آشنا می‌شوند هدف این است که خواهران طلبه در مجالس و سخنرانی‌ها مباحث نماز را مطرح کنند و در زمینه دعوت به نماز موفق باشند.

ولی‌خانی با اشاره به طرح مفتاح گفت: این طرح با محوریت شیوه‌های دعوت به نماز در قالب دوره تربیت مبلغ کوتاه نماز است که ویژه ائمه جماعات مدارس و معلمان پرورشی و دینی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون 600 دوره این طرح در کل کشور برگزار شده که نزدیک 25 هزار نفر زیر پوشش این طرح قرار گرفتند.

معاون تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی نماز عنوان کرد: طرح محراب از دیگر طرح‌های مرکز است که در قالب نشست چهار ساعته برای طلاب پایه یک تا 6 حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود. تاکنون 300 دوره با شرکت نزدیک به 2 هزار نفر برگزار شده است. به هر مدرسه‌ای که طرح را برگزار کند یک کتابخانه تخصصی نماز در قالب 50 جلد کتاب اهدا می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری طرح معراج گفت: این طرح در قالب دوره تربیت مربی معارف نماز و 120 ساعت برگزار می‌شود. طی سال‌های گذشته حدود 60 دوره برگزار شده و امسال 10 دوره در نظر گرفتیم و این طرح در شهرک پردیسان و شهرک مهدیه در قالب تفاهم‌نامه با مرکز خدمات حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود.

ولی‌خانی خاطرنشان کرد: اعزام مبلغ در مناسبت‌های خاص مانند اعتکاف، ایام برگزاری نمایشگاه کتاب و نمایشگاه قرآن از برنامه‌های معمول مرکز تخصصی نماز است.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdciuwa5.t1aq52bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما