دوشنبه ۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۱۱
کد مطلب : 42120
منبع : خبرگزاری تسنیم
در دیدار مبلغان نخبه دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم مطرح شد

آیت الله سبحانی: منبرهای مبلغان علوم دینی باید حسینی باشد

قم نيوز : قم نیوز: مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه منبرها باید حسینی باشد گفت: اگرچه باید تابع جریانات روز باشیم اما نباید فراموش کنیم خون سیدالشهدا و یارانش درخت اسلام را سیراب کرده از همین رو باید در منبرها نام و یاد سیدالشهدا (ع) ذکر شود.
آیت الله سبحانی: منبرهای مبلغان علوم دینی باید حسینی باشد
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله جعفر سبحانی ظهر امروز در دیدار مبلغان نخبه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه در جهان دو نوع مصلح بشری و الهی وجود دارد اظهار داشت: مصلحان بشری با نیت پاک و بدون انتساب به وی و مأموریت الهی برای کمک به بشریت گام بر می‌دارند اما مصلحان الهی از سوی خداوند مأمور هستند.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه هدف مصلحان الهی نجات بشریت و ترویج خداپرستی است افزود: مصلحان الهی با استفاده از ابزار تبلیغ برای اجرای مأموریت الهی تلاش می‌کردند.

استاد برجسته حوزه علمیه با تأکید بر اینکه مبلغان علوم دینی باید از دو تکیه‌گاه قرآن و حدیث در منابر خود استفاده کنند عنوان کرد: استفاده از احادیث اهل‌بیت (ع) و قرآن، توجه به مسائل و شرایط روز جامعه و شناخت جامعه توسط مبلغان سبب اثرگذاری تبلیغ می‌شود.

وی با بیان اینکه آگاهی مبلغان در شناخت دردهای جامعه ضرورت دارد تصریح کرد: تبلیغ مبلغان باید در منبرها برای مستمع اثرگذار و سبب تحول شود در غیر این صورت مبلغ باید بداند که وظیفه خود را به خوبی انجام نداده است.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به اینکه مبلغان باید زمینه‌ساز تحول درونی مخاطبان شوند خاطرنشان کرد: هر چه شناخت مبلغ از جامعه بیشتر باشد می‌تواند داروی لازم را از مبانی قرآنی و احادیث استخراج و در اختیار جامعه قرار دهد.

مرجع تقلید شیعیان با تقدیر از اقدامات تبلیغی حجت‌الاسلام‌والمسلمین قرائتی گفت: تکیه بر قرآن و احادیث عامل اصلی موفقیت این شخصیت ارزشمند در امر تبلیغ است از همین رو بیان ایشان برای مردم هم جاذبه دارد.

استاد برجسته حوزه علمیه بر لزوم بیان حقایق از سوی مبلغان تاکید کرد و گفت: هیچ چیز نباید مانع بیان حقیقت از سوی مبلغ شود البته در این بین نباید با آبروی کسی هم بازی شود.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) هیچ وظیفه‌ای را بالاتر از تبلیغ برای روحانیون نمی‌دانستند افزود: درس‌های اخلاق امام (ره) انسان را متحول می‌کرد.

آیت الله سبحانی با اشاره به اینکه مبلغان علوم دینی باید به دانش‌های بشری در حوزه‌های مختلف آگاه باشند ادامه داد: اظهارات و گفته‌های مبلغان نباید در تضاد علوم روز باشد و در ضدیت با علوم عقلی باشد چرا که بسیاری از مستمعین پای منبر آگاه به علوم روز اعم از علوم سیاست، جامعه‌شناسی، روان‌شناسی و... هستند.

مرجع تقلید شیعیان منبر حسینی را از دیگر ویژگی‌های منابر مبلغان عنوان کرد و اظهار داشت: باید در تمام منابر ذکر و نام اهل بیت (ع) باشد در این میان باید از سیدالشهدا (ع) نام برده شود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdciuza5.t1arr2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما