يکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۱۸
کد مطلب : 10008

شاخصه سبک زندگی عاشورایی ایستادگی در برابر ظلم است

قم نيوز : قم نیوز: معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم مهم‌ترین شاخصه در سبک زندگی عاشورایی را ایستادگی در برابر ظلم و تحمل تمام سختی‌ها در این مسیر دانست.
شاخصه سبک زندگی عاشورایی ایستادگی در برابر ظلم است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمود نجاریان‌زاده با اشاره به درس‌های قیام عاشورا برای زندگی هر آزاده‌ای اظهار کرد: بهترین سبک زندگی را می‌توان از نهضتی که سیدالشهدا(ع) در صحرای کربلا پایه نهاد، استخراج کرد که مهم‌ترین نکته در چنین سبک زندگی ایستادگی در برابر ظلم است.

وی ادامه داد: در جریان واقعه عاشورا گر چه دشمن روزگار را برای امام حسین(ع) سخت گرفت و با تحریم و تهدید تلاش کرد او را از ادامه مسیر خود منصرف کند، اما امام حسین(ع) در این راه با تمام سختی‌ها روبه‌رو شد و ذره‌ای تزلزل به خود راه نداد.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان وقایع عاشورا و تاکید امام حسین(ع) بر آزادگی انسان خاطرنشان کرد: این نهضت به ما می‌آموزد زندگی آزادمنشانه ارزش جان دادن را نیز دارد.

وی زندگی عاشورایی را به معنای ایستادن در برابر همه سختی‌ها و نه گفتن به تمام ظلم‌ها دانست و پی بردن به ارزش چنین زندگی را بهترین درس عاشورا ذکر کرد.

نجاریان‌زاده تصریح کرد: امام حسین(ع) با دادن درس آزادگی در جریان قیام خود این نهضت را از حد و مرز دنیای اسلام فراتر برد و جهانی کرد.

وی با اشاره به اینکه اگر سیدالشهدا(ع) در برابر ظالمان تسلیم می‌شد، می‌توانست به مطامع دنیایی بسیاری برسد، خاطرنشان کرد: با این حال امام(ع) هیچ‌گاه عزت خود را با دنیا معامله نکرد و این برای ما درس بزرگی است.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم «نه» گفتن به ظالمان و دفاع کردن از حرکت انبیای الهی را دو رکن اصلی نهضت عاشورا دانست که موجب زندگی جاودانه اصحاب کربلا و ماندگار شدن آنان در تاریخ شد.

وی در توضیح ارکان سبک زندگی عاشورایی اظهار کرد: این نوع زندگی برای عقیده جایگاه ویژه‌ای باز می‌کند تا جایی که انسان در این سبک زندگی حاضر است جانش را در پای اعتقادات بدهد.

نجاریان‌زاده گفت: سبک زندگی عاشورایی به ما می‌آموزد که دنیا به هر قیمت می‌گذرد و اگر انسان در این زندگی تنها برای بهره‌مندی از مطامع دنیایی عزت خود را بفروشد، زیان کرده است.

وی روشنگری و توسعه فرهنگ دینی را هدف بزرگ قیام عاشورا دانست و ابراز کرد: حرکت کاروان امام حسین(ع) از مدینه تا کربلا در واقع یک حرکت فرهنگی تبلیغی بود.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم سخنرانی‌ها و خطابه‌های امام حسین(ع) در مسیر را در راستای احیای معارف دینی دانست تا بدعت‌هایی که در طول سال‌ها توسط حکومت جور در دین گذاشته شده بود، ریشه‌کن شود.

وی ادامه داد: برخی از همراهان امام حسین(ع) در آغاز حرکت، به دنبال مطامع دنیایی بودند اما وی با روشنگری‌هایی که داشت از همان آغاز بر الهی بودن قیام خود تاکید کرد تا آنها که با تصور پیروزی دنیایی با او همراه شده‌اند، از همان ابتدای راه برگردند.

نجاریان‌زاده بیان کرد: عاشورا به ما می‌آموزد زندگی فراز و نشیب‌های بسیاری دارد و همین سختی‌ها است که به آن معنا می‌دهد اما این سختی‌ها نباید موجب این شود که انسان از مسیر حق منصرف شده یا در برابر باطل سکوت کند.

انتهای پیام/115/
https://qomnews.ir/vdcivuaz.t1auu2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما