قم نيوز : قم نیوز: همزمان با هفته دولت، بلوار شهید روحانی واقع در حدفاصل بین خیابان طالقانی و بلوار 15 خرداد با حضور وزیر کشور به بهره برداری رسید.
بلوار شهید روحانی در قم افتتاح شد/ پروژه‌ای با صد هزار نفر ساعت کار مداوم
به گزارش قم نیوز، بلوار شهید روحانی شامگاه دوشنبه با حضور رحمانی فضلی وزیر کشور، حجت الاسلام صالحی منش استاندار قم، دلبری شهردار قم، اعضای شورای اسلامی شهر و مسئولان شهری و استانی به طور رسمی به بهره برداری رسید.

این پروژه که یکی از مهم‌ترین پروژه‌های شهرداری قم در منطقه یک به شمار می‌رود؛ خیابان طالقانی را به بلوار ۱۵ خرداد متصل می‌کند.

کاهش بار ترافیکی موجود در خیابان آذر و همچنین بهینه سازی بافت فرسوده شهری در این منطقه را می‌توان از مهم‌ترین دستاوردهای این پروژه بزرگ یاد کرد که با همکاری مردم و مدیران شهری به سرانجام رسید.

به گفته دلبری شهردار قم که در مراسم افتتاحیه این بلوار سخن می‌گفت، این پروژه از سال ۹۰ آغاز به کار کرد و در طی این مدت تعداد ۷۴۶ منزل از مردم به تملک درآمد که همگی این موارد بدون استفاده از قوه قهریه و کمیسیون ماده نه بوده است و این امر نشان از همراهی مردم با مسئولان شهری برای انجام پروژه‌های بزرگ همانند این طرح دارد.

به گفته اکبر قلیچ شهردار منطقه یک، اجرای پروژه بلوار شهید روحانی رقمی بالغ بر ۷۲۰ میلیارد ریال هزینه در برداشته که مشخصات آن به طول ۷۸۰ متر و عرض به طور میانگین ۷۰ متر می‌باشد.

وی با بیان اینکه، این طرح در کل ۱۴۲ هزار متر مربع مساحت دارد افزود: فاز نخست پروژه بلوار شهید روحانی از میدان میرزای ‏قمی تا بلوار ۱۵ خرداد در مساحتی بالغ بر ۵۴ هزار متر مربع اجرا شده و فاز دوم آن از ‏بلوار ۱۵ خرداد تا بزرگراه امام علی(ع) در مساحتی بالغ بر ‏‏۸۸ هزار متر مربع به مرحله اجرا در خواهد آمد.

ادامه بلوار شهید روحانی به سمت اتوبان امام علی(ع) سبب خواهد شد تا مسافران و زائران بتوانند مسیر آسانتری برای رسیدن به مرکز شهر داشته باشند و از این مسیر مستقیما به سمت بلوار پیامبر اعظم(ص) حرکت و به زیارت کریمه اهل بیت(ع) و یا مسجد مقدس جمکران مشرف شوند که هم اکنون برخی از تملکات در این مسیر آغاز شده است.

شهردار منطقه یک قم دلیل کندی پروژه بلوار شهید روحانی را به دلیل قرار گرفتن این طرح در محدوده بافت فرسوده و حجم تملکات زیاد مسیر دانست و افزود: کل املاک در بلوار شهید روحانی، ۴۷۶ باب منزل بوده که از این تعداد ۲۷۵ باب در مسیر و ۱۳۸ باب در بدنه قرار داشت است که خوشبختانه با همکاری و همراهی مردم این منطقه بدون مشکل خاصی تملک‌ها صورت گرفت.

برای احداث فاز نخست این بلوار ۴۳ هزار متر مکعب خاکبرداری و بیش از ۶۳ هزار متر مکعب خاکریزی و بارریزی انجام شده و ۴ هزار و ۳۲۰ متر جدول گذاری و ۳ هزار و ۸۰۰ تن آسفالت استفاده شده است.

رنگ آمیزی جداول، کاشت و اجرای فضای سبز، نصب تابلوهای ترافیکی و چراغ‌های راهنمایی، ریسه کشی و نور‌پردازی و عملیات عمرانی این پروژه نیز با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال انجام پذیرفته است و در مجموع در این پروژه ۱۰۰ هزار ساعت نفر مشغول به کار بودند.

وزیر کشور در مراسم افتتاح این پروزه، با اعلام ابلاغ سلام رئیس جمهور به مردم منطقه آذر ابراز داشت: آقای روحانی سه بار در جمع هیئت دولت در خصوص ویژگی‌های انقلابی و مجاهدت‌های اهالی منطقه آذر قم صحبت و تعریف کردند.

عبدالرضا رحمانی فضلی ادامه داد: اولین باری که رییس جمهور در خصوص مردم خیابان آذر تعریف کردند در زمان معرفی استاندار قم بود که به ایشان تاکید داشتند که باید رسیدگی ویژه‌ای به مردم این منطقه داشته باشندکه از اینجا هم از استاندار قم می‌خواهیم تا اقدام ویژه‌ای برای اهالی این منطقه داشته باشند.

وزیر کشور، افزود: بنده مراسم افتتاح بلوار شهید روحانی در منطقه آذر قم را در روز چهارشنبه در جمع هیئت وزیران و رئیس جمهور گزارش خواهم داد.

این مراسم با حضور گسترده مردم منطقه خیابان آذر برگزار شد که تقدیر از دستندرکاران این پروژه، تجلیل از کارمندان نمونه شهرداری و نیز برگزاری مراسم نورافشانی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

در این مراسم شهردار قم به مردم منطقه آذر و همسایگان اطراف بلوار شهید روحانی به دلیل همکاری صمیمانه آنان با مجموعه مدیریت شهری، قول داد تا ظرف مدت یک ماه پارک و بوستانی را برای آنان احداث کند که این وعده با استقبال حاضرین در این مراسم مواجه شد.

در حاشیه این مراسم، اهالی منطقه در گفتگو با خبرنگار مهر، از همکاری خوب افرادی که منازل آنان در مسیر اجرای این طرح بود یاد کردند و برخی از آنان می‌گفتند ممکن است در دیگر نقاط شهر و یا شهرهای دیگر در راستای اجرای چنین پروژه‌ای، کسی به قیمت کار‌شناسی شده شهرداری برای خرید ملکش رضایت ندهد و بخواهد بر قیمت بالاتری اصرار داشته باشد که این امر موجب طولانی شدن پروژه خواهد شد که خوشبختانه مردم این منطقه همکاری خوبی با شهرداری داشتند و با کمترین مشکلی زمین‌های این پروژه تملک شد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcivvar.t1aqw2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما

امامی
از همت بلند وبسیجی شهردار عزیز تشکر مینمایم.