دوشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب : 44245
منبع : خبرگزاری فارس
عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی مطرح کرد

ارائه طرح تحقق مدیریت واحد شهری در مجلس/ آمریکایی‌ها خوی استکباری خود را اثبات کردند

قم نيوز : قم نیوز: عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توزیع آب، برق و گاز باید به شهرداری‌ها واگذار شود، گفت: این موضوع را در مجلس مطرح می‌کنم تا مدیریت واحد شهری با استفاده از قانون تحقق یابد.
ارائه طرح تحقق مدیریت واحد شهری در مجلس/ آمریکایی‌ها خوی استکباری خود را اثبات کردند
به گزارش قم نیوز، احمد امیرآبادی فراهانی پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح و بهره‌برداری از پروژه پل میثم که در سالن همایش‌های شهرداری مرکز قم برگزار شد، با اشاره به اینکه مسؤولان با وجود دشمنی‌ها و توطئه‌های استکبار جهانی خدمات‌رسانی به مردم را دنبال می‌کنند، اظهار کرد: با وجود تحریم‌ها و مشکلات مالی پروژه‌های عمرانی پیشرفت مطلوبی داشته است چرا که روحیه انقلابی و جهادی در میان مدیران استان به خوبی قابل مشاهده بوده و ستودنی است.

وی با تاکید بر اینکه همدلی مطلوبی میان دستگاه‌ها و مسؤولان استانی وجود دارد، اضافه کرد: طی سال‌های اخیر مقاومت مردم ایران و تدابیر رهبر انقلاب اسلامی سبب شکست نقشه‌های دشمن شده است و دولت‌های مختلف دنیا به این نتیجه رسیده‌اند که به غیر از جمهوری اسلامی ایران هر کشور دیگری مقابل فشارهای استکبار زانو می‌زد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظام اسلامی با مقاومت، آمریکا را پای میز مذاکرات کشانده است، مطرح کرد: آمریکا کشورهای همسایه از جمله عمان را واسطه قرار داد تا پای میز مذاکره با ایران حضور یابد هر چند آمریکایی‌ها با زیر پا گذاشتن وعده‌های خود بدعهدی و خوی استکباری خود را نشان داده و نتوانسته روی عهد خود ایستادگی کند.

وی خاطرنشان کرد: مشکلات کشور فقط به تحریم‌ها اختصاص نداشته است و بخشی از آنها به مدیریت مسؤولان ارتباط دارد چرا که نبود حمایت بانک‌ها، بیمه‌ها و دستگاه‌های مالیاتی از کارآفرینان و تولیدکنندگان در افزایش مشکلات اقتصادی موثر است.

امیرآبادی با تاکید بر اینکه مردم قم سهم مطلوبی در حوزه اقتصادی داشته‌اند، گفت: ورود نیروهای متدین و انقلابی با روحیه بسیجی و جهادی به عرصه‌های اقتصادی تاثیرگذار بوده است چراکه قرارگاه‌های سپاه و ارتش فعالیت‌های گسترده‌ای را در سطح کشور انجام داده‌اند که برخی از این فعالیت‌ها همانند پروژه آب‌رسانی به قم، بزرگراه قم - گرمسار و مترو قم به صورت گسترده مورد استفاده مردم قرار گرفته است.

وی از مشکلات مالی دولت یاد کرد و ادامه داد: دولت به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء بدهکار است اما این قرارگاه اکنون پروژه‌های خود را تعطیل نکرده و در حال خدمت‌رسانی به مردم برای آبادانی کشور است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ارتش با محوریت قرارگاه قائم به پروژه‌های عمرانی ورود کرده و اکنون این قرارگاه با مدیریت جدید به دنبال پیشبرد پروژه‌هاست به همین علت امیدواریم پروژه تقاطع سه سطحه شهدای 15 خرداد با سرعت بیشتری دنبال شود.

وی با اشاره به اینکه تاخیر در پروژه پل میثم نباید به قرارگاه قائم ارتباط داده شود، اظهار کرد: طی سال‌های اخیر مدیریت این پروژه تغییراتی داشته است و قرارگاه پروژه را نیمه‌تمام در اختیار گرفته است اما امیدواریم در پروژه‌های دیگر شهری مدیریت واحد مشخص شود تا با مشکل خاصی مواجه نباشیم.

امیرآبادی با بیان اینکه روند پیشرفت پروژه‌های عمرانی برای مجمع نمایندگان استان قم قابل قبول است، اضافه کرد: صوت‌های آزار دهنده برای خانه‌هایی که در مجاور پروژه میثم قرار دارند، مشکلاتی را ایجاد کرده است که برای رفع این مشکلات باید پنل‌های صوتی مورد نیاز نصب شود.

وی از بدهی 700 میلیاردی دستگاه‌های اجرایی و مراکز فرهنگی به شهرداری یاد کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی این بدهی‌ها را به دولت اعلام کرده‌اند و پرداخت این بدهی در دستور کار هیأت وزیران قرار گرفته که امیدواریم با تصویب هیأت وزیران روند اداری تخصیص آن در هفته آینده آغاز شود تا با بدهی‌های شهرداری به بانک ملی تهاتر شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تامین واگن‌های مورد نیاز برای قطار شهری قم در دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی با رئیس مجلس روسیه مورد تاکید قرار گرفته اما بودجه این قطار در برنامه دولت 15 الی 20 درصد کاهش داشته است چرا که دولت راهکارهای جایگزینی را برای تامین بودجه قطار شهری مطرح کرده است اما مجمع نمایندگان استان قم علاوه بر استفاده از این راهکارها برای افزایش بودجه نیز تلاش‌های لازم را انجام می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه نمایندگان استان قم نسبت به حمایت از مدیریت شهری اهتمام جدی دارند، مطرح کرد: برای طرح جامع حرم تا جمکران برنامه مشخصی در دستور کار قرار گرفته تا این برنامه درآمدهای پایدار را برای شهرداری به دنبال داشته باشد به همین علت مجمع نمایندگان مقابل هر فردی که به دنبال خدشه وارد کردن به این برنامه باشد، ایستادگی می‌کند.

امیرآبادی از واریز ارزش افزوده به صورت مستقیم به حساب شهرداری‌ها و کاهش تعداد اعضای شوراها خبر داد و افزود: بر اساس برنامه ششم توسعه ورودی‌های کلانشهرها تا 15 کیلومتر و ورودی‌های دیگر شهرها تا پنج کلیومتر به شهرداری‌ها واگذار می‌شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توزیع آب، برق و گاز باید به شهرداری‌ها واگذار شود، عنوان کرد: این موضوع را در مجلس مطرح می‌کنم تا مدیریت واحد شهری با استفاده از قانون تحقق یابد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdciwra5.t1a552bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما