شنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۱
کد مطلب : 29927
منبع : روابط عمومي سازمان مديريت پسماند(سامپ قم)
سرپرست سازمان مديريت پسماند شهرداري قم عنوان كرد:

اهتمام شهرداري براي نمايش اهميت حفظ زمين

قم نيوز : سرپرست سازمان مديريت پسماند شهرداري قم از مشاركت برخي از سازمان‌هاي تابعه شهرداري براي نمايش اهميت حفظ زمين سخن گفت.
اهتمام شهرداري براي نمايش اهميت حفظ زمين
به گزارش قم‌نیوز، سيد عبدالله ميرابراهيمي در مراسم پاكسازي بوستان غدير از زباله و ضايعات خاك و نخاله كه همزمان با هفته زمين پاك برگزار شد، حفظ محيط زيست را يكي از رسالت هاي دستگاه ها و ارگان هايي دانست كه در اين حوزه ها مشغول به ارائه خدمات هستند.

وي خاطرنشان كرد: دين مبين اسلام نيز بر حفظ محيط زيست و تكريم افرينش هاي الهي تاكيد بسيار كرده است، در قرآن كريم، بارها از زمين، آفرينش، نقش هاي اين نعمت بزرگ الهي و نعمت هاي پيدا و ناپيداي آن سخن به ميان آمده است.

سرپرست سازمان مديريت پسماند شهرداري قم تصريح كرد: زمين به عنوان مهمترين عامل زندگي ما داراي اهميت بسيار است به طوري كه نيازهاي رفاهي، اجتماعي، مسكن، پيشرفت و تأمين نيازهاي امروز‌مان به حفظ و نگهداري اين نعمت بزرگ الهي مرتبط است.

مير ابراهيمي گفت: در حقيقت بايد به موضوع فرهنگسازي حفظ و نگهداري زمين در ايران توجه خاص شود تا در آينده‌اي نه چندان دور با تخريب محيط زيست به ويژه زمين با خطر نابودي آن مواجه نشويم.

وي با بيان اينكه مشاركت شهروندان يكي از بهترين راه هاي حركت به سمت حفظ زمين است، ادامه داد: شهروندان با تفكيك زباله ها ، مي توانند نهادهاي اجرايي مانند سازمان مديريت پسماند را در زمينه حفظ چرخه زيست محيطي كمك نمايند.

سرپرست سازمان مديريت پسماند شهرداري قم خاطرنشان كرد: زباله‌هاي تر بايد حدالامكان به كمپوست تبديل شود و موادي مانند كاغذ و مقوا نيز به چرخه اقتصادي بازگردند در حقيقت مي‌توان به پسماندها به عنوان سرمايه اقتصادي نگاه كرد.

وي با اشاره به برنامه پاكسازي بوستان غدير و مشاركت سازمان ها و نواحي مختلف شهرداري گفت: سازمان فرهنگي هنري، زيباسازي، پارك ها و فضاي سبز و روابط عمومي و منطقه هشت شهري قم و اداره كل محيط زيست استان در برنامه اي مشترك اهميت حفظ مسائل زيست محيطي را يادآوري كردند.

انتهای پیام/
https://qomnews.ir/vdciy3ar.t1a3r2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما