سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۱۳
کد مطلب : 16417
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی:

دشمنان در تلاشند نهضت‌عاشورا را زیر سئوال ببرند

قم نيوز : قم نیوز: عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) العالمیه گفت: همواره در سال‌های اخیر شاهد بودیم که دشمنان با روش‌های مختلف تلاش کرده اند نهضت عاشورا را زیر سئوال ببرند.
دشمنان در تلاشند نهضت‌عاشورا را زیر سئوال ببرند
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام ناصر رفیعی، شامگاه دوشنبه در جمع عزاداران هیئت رزمندگان اسلام استان قم  در مجتمع فرهنگی امام خمینی (ره) با تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری سیدالشهدا (ع) اظهار کرد: عزاداری جزو شعائر دین اسلام است و قرآن هم می‌فرماید شعائر دینی را پاس بدارید و به نوعی می توان گفت اطاعات از این شعائر دینی واجب است. 
 
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) العالمیه افزود: در سال‌های اخیر دشمنان با روش‌های مختلف تلاش کرده اند نهضت عاشورا را زیر سئوال ببرند و مراسم عزاداری را کم رنگ جلوه دهند اما با همه این تلاش ها و صرف هزینه های زیاد روز به روز مجالس عزاداری سیدالشهداء (ع) با شور و نشاط بیشتری برگزار می‌شود.  
 
این کارشناس مذهبی تصریح کرد: امام حسین (ع) جزو اولیای الهی است و ماه محرم ماه انس و ارتباط با اباعبدالله الحسین (ع) و اهل بیت عصمت و طهارت است و به نوعی ما علاوه بر انس با امام حسین (ع) با تمام اولیای الهی ارتباط برقرار می کنیم.
 
حجت الاسلام رفیعی با اشاره به اینکه فرهنگ و نهضت عاشورا یک جریان همیشگی برای تاریخ بشریت است خاطر نشان کرد: داستان عاشورا یک رود جاری و یک فرهنگ جاویدان است که تمامی اولیای قبلی این داستان را برای فرزندان خود نقل کرده اند. 
 
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) العالمیه افزود: حضرت آدم، ابراهیم(ع) و موسی(ع) در منطقه عراق و در این سرزمین، خون از بدنشان جاری شده که در جواب علت آن خداوند به آنان فرمود که در این سرزمین خون پسر فاطمه (س) بر زمین ریخته می‌شود.
 
این کارشناس مذهبی تصریح کرد: در روایات بسیاری  آمده اگر انسان می‌خواهد در بهشت و در کنار پیامبر گرامی اسلام (ص) باشد، قاتلان امام حسین (ع) را لعنت کند و جامعه ما  باید زیارت عاشورا را همواره مطالعه کنند زیرا در این زیارت نامه نورانیت خاصی نهفته است.
 
حجت الاسلام رفیعی با اشاره به آیه 120 سوره هود خاطر نشان کرد: در این آیه خداوند به پیامبر (ص) می‌فرماید قصه‌هایی که در قرآن آمده اثراتی دارد که یکی از آن‌ها سبب محکم شدن دل ها  می‌شود و درس‌هایی در قصص قرآنی نهفته که موعظه و تذکر است و ما هم به این دلیل برای امام حسین (ع) عزاداری می‌کنیم چرا که حادثه عاشورا درس های فروانی را برای ما به همراه داشته است.
 
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) العالمیه افزود: در آیه 23 سوره شورا خداوند به رسول اکرم (ص) فرمود 23 سال برای اسلام زحمت کشیدی و آزار و اذیت دیدی حالا باید به مردم بگویی من از شما اجر و مزدی جز محبت اهل بیت (ع) نمی‌خواهم و این آیه نیز دلیلی دیگر برای برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) است.
 
حجت الاسلام رفیعی خاطر نشان کرد: در روایات بسیاری آمده است که اگرکسی بخواهد ثواب شهدای کربلا را داشته باشد باید هروقت در هر محفلی نام سید الشهدا (ع) برده شد اشک بر چشمانش جاری شود و هرکس که می خواهد خدا را ملاقات کند به زیارت قبر امام حسین(ع) برود. 
 
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) العالمیه با اشاره به اینکه  در روایات آمده است امام حسین (ع) به تک تک کسانی که برای او اشک می‌ریزند طلب مغفرت می‌کند افزود: این ثواب موضوع ساده ای نیست و مجلس و عزادار سیدالشهداء (ع) جایگاه خاصی دارد و ثواب‌های زیارت امام حسین (ع) در واقع جایزه‌های ویژه خداوند است.
 
انتهای پیام/ 125
https://qomnews.ir/vdciy5az.t1aqz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما