دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۳۲
کد مطلب : 31807
منبع : خبرگزاری ایکنا
رئیس جهاد دانشگاهی قم :

مرکز سلول درمانی در قم ایجاد می‎شود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس جهاد دانشگاهی قم با اشاره به پیشرفت‌های علمی و پژوهشی این نهاد گفت: برای رشد و توسعه کارهای پژوهشی در زمینه سلول درمانی، بنا داریم مرکز سلول درمانی را در قم راه‎اندازی کنیم.
مرکز سلول درمانی در قم ایجاد می‎شود
به گزارش قم نیوز، در آستانه سی و پنجمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی، جمعی از مسئولان جهاد دانشگاهی کشور و استان قم با آیت الله سعیدی، نماینده مقام معظم رهبری، امام جمعه موقت قم و تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) دیدار کردند.

محمد ابراهیم فقیه زاده، رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم در ابتدای این دیدار که عصر دیروز ۱۱ مرداد برگزار شد در سخنانی گفت: ۱۶ مردادماه امسال مصادف با سی و پنجمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی است.

مسئول دبیرخانه دائمی ارتباط حوزه و جهاد دانشگاهی با تاکید بر ضرورت همفکری و تقریب میان مذاهب اسلامی و ادیان در پژوهش‎های علمی افزود: با توجه به مسایل مستحدثه و بررسی فقهی این مسایل، جهاد دانشگاهی، مبادرت به برگزاری سلسله نشست‎های علمی، جهت تقریب نظرات فقهی علمای اسلام در تمامی مذاهب و فرق در برخی موضوعات علمی خواهد کرد و امیدواریم که اولین نشست آن نیز تا آذرماه سال جاری در شهر مقدس قم برگزار شود.

وی همچنین بیان کرد: در حوزه فعالیت های سلول درمانی برای اولین بار فرزندان جهادگر در قم، توانستند در اواخر سال گذشته به موفقیت‎های چشمگیری دست پیدا کنند. عمده افرادی که با افزایش سن مواجه می شوند از ناحیه زانو دچار مشکل غضروفی شده و توان حرکتی آنها محدود و یا مختل می شود؛ در این راستا یک گروه پژوهشی در مجموعه جهاد دانشگاهی قم ایجاد وموفق شد افتخاری بسیار مهم برای کشور و استان قم رقم بزنند.

فقیه زاده بیان کرد: این گروه در اواخر اسفندماه سال گذشته موفق شدند با تکثیر و کشت سلول‎های بنیادین تولید کننده غضروف پا، این موضع را ترمیم کنند و این آزمایش، با موفقیت روی یک بیمار تست شد.

وی گفت: این موفقیت می‎تواند سرآغاز یک فصل بسیار روشن در زمینه کشت سلول‎های بنیادی و درمان بیماری‎های جسمی در ایران و به خصوص استان مقدس قم باشد؛ در این زمینه و برای رشد و توسعه این حوزه، ساختمانی ابتیاع شده است که بتوانیم مرکز سلول درمانی را در قم راه‎اندازی کنیم.

وی ادامه داد: با راه‎اندازی این مرکز بیماران برای درمان خود لازم نیست از استان خارج شوند زیرا متخصصین قابل و توانمندی در این رشته در قم فعالیت خواهند کرد و حتی استان قم این توان را پیدا می کند که بیماران استان‎های دیگر را نیز درمان کند.

رییس جهاد دانشگاهی استان قم اظهارکرد: در حوزه درمان ناباروری هم، جهاد دانشگاهی استان قم با استفاده از تکنیک‎های بسیار موثرتر توانسته است به موفقیت‎های چشمگیری دست پیدا کند که پذیرایی درمانی از ۴۰۰ زوج از کشورهای مختلف از جمله عراق و افغانستان شاهد بر این مدعی است.

وی گفت: یکی از ابتکارات درمان ناباروری استان قم، توسعه فعالیت‎های درمانی بین استانی با هدایت مرکز درمان ناباروری قم بود که این فعالیت بین دو استان قم و قزوین شکل گرفت و اولین فرزند نیز با استفاده از همین روش به دنیا آمد. خوشبختانه مسیر توسعه این روش باز شده است و در آینده شاهد همکاری جهاد قم با مراکز دیگر کشور نیز خواهیم بود که از آن جمله می توان به همکاری با مرکز سیستان و بلوچستان اشاره کرد.

وی از برگزاری همایش اسوه حسنه خبرداد و افزود: این همایش علمی و فرهنگی و هنری با هدف مقابله با جریان‎های تکفیری و ارایه اسوه حسنه حقیقی جهان اسلام یعنی سنن متعالی نبوی از سوی جهاد دانشگاهی استان قم کلید خورد که در این زمینه آثار متعددی نیز تولید شد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdciyvap.t1azu2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما