جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۵۱
کد مطلب : 29251
مدیرکل راه و شهرسازی قم:

استفاده از ظرفیت مهندسان بومی راهکار تحقق اقتصاد مقاومتی است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: ما در عرصه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی شاهد نقش آفرینی مهندسان هستیم، البته باید در نظر داشت که دانش بومی و توان تخصصی مهندسان ایرانی مهمترین سرمایه کشور است که باید از آن به خوبی بهره مند شد.
استفاده از ظرفیت مهندسان بومی راهکار تحقق اقتصاد مقاومتی است
به گزارش قم نیوز، مراسم بزرگداشت روز مهندس با حضور هیئت مدیره، رئیس و اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد.

رئیس نظام مهندسی ساختمان استان قم با تاکید به کسب رتبه‌های ایران در سازه‌های هیدرولیکی و بتنی توسط متخصصان ایرانی اظهار داشت: مهندسان جامعه ایرانی امروز باید تمام تلاش خود را برای تحقق شعار «ما می‌توانیم» استفاده کنند زیرا نخبگان مهم‌ترین افتخارات ما هستند.

سعید خان احمدلو افزود: باید شهدای مهندس و به ویژه شهدای هسته ای باید در همه شرایط الگوی مهم مهندسان قرار بگیرد زیرا آن‌ها تا آخرین ثانیه های حیات از آرمان های خود دفاع کردند.

در این مراسم نیز پیام استاندار قم مبنی بر تلاش برای از بین بردن تحریم ها با اتکا به توان مهندسان خبره قرائت شد زیرا استاندار قم به دلیل شرکت در شورای اداری استان در این همایش حاضر نشد.

مدیرکل راه و شهرسازی قم با تاکید به اجرای طرح های بزرگی مانند آزادراه قم- گرمسار و قطار سریع‌السیر تهران - قم – اصفهان، تصریح کرد: عملیاتی شدن این طرح ها نشان از ظرفیت بالای مهندسان ایران دارد.

محسن بهشتی با تاکید به این که نقش‌آفرینی مهندسان تنها به عرصه فنی هم محدود نمی‌شود، عنوان کرد: ما در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی نیز شاهد این نقش آفرینی ها هستیم، البته باید در نظر داشت که دانش بومی و توان تخصصی مهندسان ایرانی مهمترین سرمایه کشور است که باید از آن به خوبی بهره‌مند شد.

به گفته وی استفاده از ظرفیت مهندسان در تمام ابعاد استفاده از ظرفیت اقتصاد مقاومتی است که می‌تواند زمینه ساز رشد و شکوفایی اقتصادی ما شود که در این راستا باید از کار جمعی در کنار رعایت اصول حرفه ای از مهم‌ترین مسائل مورد توجه مهندسان قمی باشد.

بهشتی با تاکید به اخلاق مدار بودن معماران در گذشته بیان کرد: یکی از مسائل مهمی که در جامعه مهندسی باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد توجه به اخلاق مهندسی است که در این میان باید به زندگی بزرگانی مانند خواجه نصیرالدین طوسی توجه ویژه داشت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با بیان رسالت نظام مهندسی ساختمان تاکید کرد: اندیشیدن به دغدغه مهندسان مهم‌ترین رسالت است اما این موضوع نباید سبب نادیده گرفتن رضایت مردم و منافع ملی شود.

در بخشی از این مراسم یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی نیز مطالبی را درباره ایمنی در کارگاه‌های ساختمانی برای شرکت کنندگان در همایش بیان کرد و از برگزیدگان دومین جشنواره رسانه و مهندسی در بخش‌های گزارش، مصاحبه و خبر و عکس نیز تقدیر شد.

انتهای پیام/ 132
https://qomnews.ir/vdcizrar.t1a3w2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما