پنجشنبه ۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۵
کد مطلب : 49962
منبع : خبرگزاری فارس
عضو مجلس خبرگان رهبری مطرح کرد

رهبانیت در اسلام وجود ندارد/ اسلام با فاصله گرفتن از مردم مخالف است

قم نيوز : قم نيوز: نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اسلام با فاصله گرفتن از مردم مخالف است و در این دین چیزی به نام رهبانیت وجود ندارد.
رهبانیت در اسلام وجود ندارد/ اسلام با فاصله گرفتن از مردم مخالف است
رهبانیت در اسلام وجود ندارد/ اسلام با فاصله گرفتن از مردم مخالف است
به گزارش قم نيوز، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی ظهر امروز در آیین ترتیل خوانی قرآن در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به نقش تربیتی تذکر اظهار کرد: تفکر به معنی کشف آن چیزی است که نمی‌دانیم، اما تذکر یادآوری آن چیزی است که فراموش کردیم، یکی از راه‌های تربیتی صحیح تذکر است.

وی ادامه داد: انسان به صورت فطری خوب و بد را می‌شناسد، نقش پیامبران الهی یادآوری آن چیزی است که در فطرت انسان‌ها قرار دارد، لقمان به فرزندش گفت به دنبال نصیحت باش و به آن عمل کن، امام جواد فرمود انسان مومن نیاز به یک واعظ دارد.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری افزود: گاهی مطرح می‌شود که مطالب منبرها تکراری است، این حرف شیطان است، تذکر مطالب صحیح، یک دستور قرآنی است و انسان باید خودش را در معرض تذکر قرار بدهد.

حاج ابوالقاسم با اشاره به ضرورت شتاب در کار خیر اظهار کرد: انسان باید در کار خیر پیشگام باشد، کسانی که در کار خیر پیشگام هستند، نسبت به رحمت خداوند نزدیک تر خواهند بود، کسی که به رحمت خدا دست پیدا می‌کند، به کمال رسیده است.

وی ادامه داد: خداوند آن کارهای خیری را که با شتاب انجام می‌شود، بیشتر دوست دارد، به همین دلیل ائمه معصومین(ع) بر نماز در ابتدای وقت تاکید داشتند.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری افزود: خداوند در قرآن مومنان را به انفاق دعوت کرده است، مالک حقیقی دنیا خداوند است و انسان‌ها نقش نگهبانی از اموال دنیا دارند.

حاج ابوالقاسم با اشاره به حقیقت بندگی اظهار کرد: امام صادق(ع) فرمود حقیقت بندگی این است که انسان خودش را مالک آن چیزی که در اختیارش است، نمی‌داند، کسی که مال را برای خداوند بداند، مال را در راه خدا هزینه می‌کند.

وی ادامه داد: در نگاه قرآنی مالک حقیقی خداوند است و ما امانت دار اموال در دنیا هستیم، اینکه برخی حاضر نیستند که واجبات مالی را پرداخت کنند، به این دلیل است که خودشان را مالک آن اموال می‌دانند، در حالی که در توحید در مالکیت، خداوند مالک همه چیز است.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری افزود: قرآن کریم حقیقت دنیا را کالای فریب دانسته است، زندگی دنیوی از مراحل لعب مربوط به سن کودکی، لهو مربوط به دوره نوجوانی، زینت مربوط به دوره جوانی و دوره تفاخر مربوط به دوره میانسالی و سالخوردگی تشکیل شده است.

حاج ابوالقاسم با اشاره به زندگی دنیوی اظهار کرد: زندگی برای انسان به سرعت برق می‌گذرد، اما زندگی اخروی ابدی است، در آن زندگی برخی مشمول رحمت پروردگار و برخی دیگر در عذاب هستند، انسان اگر به حقیقت زندگی دنیوی توجه کند، از آن می‌گذرد.

وی ادامه داد: رهبانیت و انزوا بر تربیت تاثیر منفی دارد، برخی مسیحیان عادت داشتند که از مردم فاصله بگیرند و در کنج دیر مشغول عبادت شوند، این یک بدعت بود.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری افزود: اسلام با فاصله گرفتن از مردم مخالف است و در این دین چیزی به نام رهبانیت وجود ندارد، رسول اکرم(ص) کسانی که از دنیا فاصله می‌گرفتند و به صورت تمام وقت مشغول عبادت می‌شدند را بازخواست می‌کرد.

حاج ابوالقاسم با اشاره به آسیب‌های رهبانیت اظهار کرد: یکی از آسیب‌های رهبانیت این است که انسان گرفتار بدبینی، غرور و انحراف‌های مختلف می‌شود، فضیلت‌های اخلاقی زمانی ارزشمند است که انسان آن‌ها را در زندگی اجتماعی بدست آورد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcj8hex.uqehmzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما