يکشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۳۸
کد مطلب : 15662
منبع : قم نیوز

آزمودن دوباره عابدینی پور، خطاست!

هزار میلیارد تومان بدهی، میراث عابدینی پور برای شهرداری قم
قم نيوز : قم نیوز: شهردار سابق قم، مهندس عابدینی پور در حالی تیغ انتقاد را به عملکرد شهرداری کشیده است که دوران شهرداری و استعفای وی با سوالات اساسی ای روبروست!
آزمودن دوباره عابدینی پور، خطاست!
سرویس شهری قم نیوز: بررسی خدمات یک شهردار کاری است که از هر کسی ساخته نیست. در واقع صالح ترین افراد برای بررسی خدمات یک شهردار، اعضای شورای شهر هستند که با دسترسی به اطلاعات و اشراف بر مشکلات شهر و فعالیت های شهرداری، می توانند بررسی جامعه انجام دهند و نتیجه درستی را اعلام کنند.

در یکی از اتفاقات نادری که کمتر جایی اتفاق می افتد، یکی از شهرداران سابق قم، با رای مردم، به عضویت شورای شهر در آمده است. تا اینجای کار مشکلی نیست و اتفاقا باید از این مساله استقبال کرد زیرا کسی که خود در مسند شهرداری بوده است، بیشتر جنس مشکلات شهردار را درک می کند.

اما مثل اینکه مهندس عابدینی پور، عضو فعلی شورای شهر و شهردار سابق قم، قصد همراهی و همیاری شهردار فعلی قم را ندارد. این مساله البته از نوع تبلیغات انتخاباتی عابدینی پور مشخص بود زیرا بخشی از تبلیغات وی بر نفی فعالیت های شهردار فعلی استوار بود و در جلسه ائتلاف وی نیز، جو غالب انتقاد از شهرداری بود. رویه ای که مردم قم به آن رای ندادند و تنها آقای عابدینی پور، به علت شناختی که مردم از وی به عنوان شهردار داشتند، رای آورد و حتی اعتراض های این ائتلاف و ادعای تقلب در انتخابات نیز به جایی نرسید و صحت انتخابات بعد از بازشماری 10 درصد صندوق ها به انتخاب معترضین، تایید شد.

عابدینی پور اما به این تبلیغات قناعت نکرد و از عدم اقبال مردم قم درس نگرفت و تیغ انتقادات خود را در برخی جلسات و به ویژه جلسه ارائه گزارش شهردار به شورای شهر جدید، متوجه شهردار کرد. از این رو بررسی عملکرد ایشان، ولو مختصر، به نظر برای تنویر افکار عمومی ضروری به نظر می رسد.

شهر را با نزدیک به 1000 میلیارد تومان بدهی رها کرد و رفت!
عابدینی پور که به گفته خودش شهردار موفقی بوده است، از سمت شهرداری استعفا کرده است و در واقع به طور داوطلبانه از خدمت کردن به مردم قم، کناره گیری کرده است، اما چرا؟

در اذهان به این شکل جا افتاده است که مهندس عابدینی پور برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی، از سمت خود استعفا کرده است، امری که البته درست است و یکی از دلایل استعفای وی به شمار می رود. اما به نظر می رسد دلیل دیگری نیز برای استعفای عابدینی پور به روایت اسناد جمع شده در زمان خود وی در شهرداری، وجود داشته باشد.

مهندس عابدینی پور، شهرداری قم را با نزدیک به 1000 میلیارد تومان بدهی رها کرد و رفت، آن هم بدهی هایی که موعد پرداخت آن نزدیک بود و عن قریب بدهکاران از سر و کول شهرداری قم بالا می رفتند. در واقع یکی از دلایل اصلی انتخاب دلبری به عنوان شهردار قم، رفع و رجوع بدهی های مالی به بار آمده در زمان شهرداری عابدینی پور است.

کلنگ زدن پروژه های متعدد بدون تکیه بر منابع مالی قطعی از جمله دلایل بالا آمدن بدهی بود. شاید گفته شود که این حجم از بدهی نشان از کار اجرایی زیاد در زمان عابدینی پور دارد اما به شهادت آمار جمع شده در شهرداری و توسط نیروهای عابدینی پور، بیشترین حجم کار عمرانی شهرداری در سال های اخیر، در سال 1391 صورت گرفته است.

می توان این چنین گفت که عابدینی پور دست به بلند پروازی هایی زد اما برای مناره هایی که کنده بود، چاه های مناسبی پیش بینی نکرد و در هنگام حال شدن بدهی ها، استعفا داد و رفت.

مترو و مونوریل، بالاخره کدام یک؟
یکی از نقاط قوتی که عابدینی پور برای خود ذکر می کند، راه اندازی هم زمان دو پروژه ملی متروی قم و مونوریل قم است. مونوریل قم اگرچه از بودجه های ملی استفاده می کند اما بخشی از بودجه های شهری را نیز مصرف می کند و مترو نیز با هزینه های سر سام آور به همچنین.

در اینجا قصد ارجحیت دادن به هیچ پروژه ای را نداریم و تنها عقل سلیم را به داوری می خوانیم که در کدام شهر چنین پروژه های عظیمی با هم و بدون منابع مالی قابل اتکا، اجرا می شوند؟ در زمان کلنگ زدن متروی قم، حتی بودجه ای برای آن تصویب نشده بود و یکی از مسائلی که عابدینی پور برای آن مورد توسط مراجع نظاری مورد مواخذه قرار گرفت، همین بود.

این عمل عابدینی پور باعث شد تا شهرداری بعد از رفتن وی در چالش تامین بودجه برای مترو بیفتد و ساخت متروی قم با تاخیر روبرو شود. در عین حال عابدینی پور از این سخن می گوید که در زمان وی برای خرید یک دستگاه TBM قرار و مدار گذاشته شد، این در حالی است که به دلایل اقتصادی خرید یک دستگاه TBM یک بار مصرف برای قم به مبلغ 60 میلیارد تومان برای متروی قم ضروری نبود و در عمل خرید این دستگاه در تعهد پیمانکار است!

خرید TBM توسط شهرداری و دادن آن به پیمانکار به این می ماند که برای بیل زدن یک باغچه کوچک، باغبانی را استخدام کنیم و بیل آن را هم خودمان بخریم و بعد از رفتن وی بیل را به گوشه ای بیاندازیم! آن هم بیلی که در اصل به خاطر تحریم به ما نمی فروشند و اکنون با تلاش سردار حکمت، همان جنس آلمانی به طریق دیگری به دست متروی قم رسیده است و هزینه آن توسط پیمانکار داده شده است.

رها کردن بلوار پیامبر اعظم به صورت نیمه کاره، با کدام توجیه؟
در زمان مهندس عابدینی پور، برای تکمیل بلوار پیامبر اعظم اوراق مشارکت زیادی فروخته شد اما در حالی که تاکید همگان بر خرید املاک و تکمیل پروژه بود، این پروژه به علل مختلف و از جمله عدم وجود پشتکار لازم در شهردار قم، به نتیجه نرسید. پروژه ای که در 16 سال، 37 درصد عملیات عمرانی داشت ـ که این مدت شامل شهرداری عابدینی پور هم می شود ـ در دو سال شهرداری دلبری، تکمیل شد!

چه می شد اگر آقای عابدینی پور، بلند پروازی های خود را کم می کرد و همین یک پروژه را کامل می کرد؟ ای بسا هزینه های کمتری هم به شهرداری تحمیل می شد!

رها کردن شهرداری برای نمایندگی مجلس!
یکی از ایرادهای مهم به کار آقای عابدینی پور، استعفا از شهرداری، شرکت در مجلس و سپس بازگشت دوباره به شورای شهر است. فردی که رای نمایندگان مردم قم را نادیده گرفته و از شهرداری به هر دلیلی استفعا کرده است، باید پاسخ گوی این مساله باشد. حال اگر این فرد دوباره بخواهد شهردار شود، چه اعتمادی به وی هست که استعفا نکند؟ آزموده را دوباره آزمودن خطاست!

مهندس عابدینی پور اکنون در شورای شهر قم به عنوان تنها منتقد قبل از تشکیل رسمی شورای شهر! مطرح است و رویه وی در نقد همه عملکرد شهرداری قم، در نهایت باعث ایجاد آشفتگی در شورا و اعتراض دیگر اعضای شورای شهر می شود، کما این که در جلسه غیر رسمی گزارش شهردار قم نیز چنین شد.

ادامه این رویه، باعث ایجاد تشتت در شورای اهل خدمت چهارم می شود و در نهایت باعث می شود تا امور شهری در وانفسای مشکلات اقتصادی با مشکل روبرو شود. البته ماندن وی در شورا مشکل چندانی ایجاد نمی کند و احتمالا اعضای شورای شهر با توجه به رویه وی، در حد یک عضو عادی شورای شهر در خدمت وی خواهند بود.

انتهای پیام
https://qomnews.ir/vdcj8mev.uqeimzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما

باسلام: شهردار باید علاوه بر تخصص و تجربه لازم برای مدیریت شهری، مردمدار و با اخلاق نیز باشد! که در بعضی از شهردارهای قبلی مردمی بودن و با اخلاق بودن دیده نمی شد!
كارگر شهردارى قم
من حدودا سي ويك ماه در شهر دار ى خدمت مي كنم تنها چيزى كه از زمان آقاى عابدينى به ياد دارم توجه نكردن به حق وحقوم است كه هيچگاه نتوانستم به آن برسم اما مهندس دلبرى را دوبار در سركشي ها ديدم
ali
Salam
Harfe Hesab Yani in!!!
ايول قم نيوز با اين خبرت، واقعا اينها از حسادته
محسن
واقعا اين عابدينى با اون گندهايى كه زد،روش زياده،يا شايد از اينكه مردم ميبينند شهردار فعلى چقدر داره خوب كار ميكنه و حالا متوجه شدن كه قبل از اين شهردار چقدر بقيه ميشده درست كار كنند و نكردند ناراحته
شادروان
براي شهردار شدن خوب نيست ولي براي جو انتقادي شوراي شهر خيلي خوب است شوراي شهر حتي اگر دشمني هم در آن باشد و انتقاد شود خيلي خوب است تا همه يک رنگ همراه و بدون هيچ فريادي نباشد گويند عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد !!!
نميدونم اين مردم هميشه در صحنه قم چرا اينقدر زود خام ميشوند آخه اين آقا چي داره
در تبليغات نمايندگي مجلس شوراي اسلامي تمام پروژه هاي در دست ساخت قم را به نام خودش زده بود همچنين شوراي شهر بابا آخه در يک سال شهردار قم چطوري ميشه اين همه پروژه رو ساخت تشنگي خدمت موج ميزنه!!!!!!!!!!!
اوضاع شهري و مديريت شهري قم واقعا به معناي واقعي کلمه اسفناکه دليل اصلي نبود مردم در صحنه نبودن اعتراض مردم نبودن مشارکت مردم قم در ساختن شهر نبودن خواست مردم قم است !!!
خيلي از مردم قم همين آقاي دلبري را نميشناسند ولي شايد شهردار مشهد را بشاسند شهردار تهران که جاي خود دارد
هزاران نفر زائر ميآيند در شهر قم و خيابان چهار مردان سرگردان ميشوند و روي زمين مينشينند و عابران را نظاره ميکنند اين است خدمات شهرداري قم و شهر به اصطلاح جهان تشيع والا در حد مردم قم هم نيست چه برسه به جهان و اون هم تشيع اينگونه خدمات ارائه ميکند !!!!!
علی
دیگه نا حق قضاوت نکنید همه می دونن که 90 درصد تملک پروژه پیامبر اعظم را مهندس عابدینی انجام داد
یک شهروند
به نظر می‌رسد که این یادداشت توسط برخی از اعضای شورای شهر و شهرداری تهیه شده و چون رسانه‌های مکتوب و خواننده دار و سایت‌های رسمی به هیچ عنوان این یادداشت تابلو را منتشر نمی‌کردند در این سایت با ظاهر خبری منعکس شده است. واقعا باید دید که چه اتفاقی افتاده که این سایت با یک چرخش 180 درجه‌ای از مواضع خود میرزا بنویس برخی از سازمان‌ها و نهادها شده است. آقای صاحب سایت بنشین و کلاه خود را قاضی کن و اینقدر مردم را ساده لوح نپندار. این قدر این نوشتار تابلو و سفارشی است که دقیقا معلوم است که یک خبرنگار آن را ننوشته است. شاید از هر 10 نفری که این یادداشت را بخوانند بیش از 9 نفر بگویند که
البته بعید است که این نظر را منعکس کنی ولی حداقل اگر خودت بخوانی کافیست!!!!
واقعا باید برای این جامعه خبری قم متاسف بود.
حرف هاي مهندس عابديني را قبول دارم برويد سايتاشنان بخوانيد در مورد پروژه پيامبر اعظم و غيره
مرتضي
اين دوستمون علي درست ميگه نبايد ناحق كرد ٩٠درصد تملك عابديني انجام داد اما با وعده وعيد پولو پرداخت نكرد تا ما بالاخره با اومدن شهردار بعدي به پول زمينمون برسيم.
هميشه ميگن كار را ان كرد كه تمام كرد
سيدمصطفي
واقعا بي انصافي ميكنيد! مهندس عابديني زحمات بسيار ي براي قم كشيدند . ايشان لايق پست هاي بالاتر هم هستند.رضاي خداوندرادرهمه كاردرنظربگيريد.
محمد
به نام خدا
لزوم کاربرد مشی و مشق اعتدال در همه جای کشور (1)
اکنون که به لطف الهی و با همت مردم شریف ایران اسلامی و درایت و مدیریت رهبر فرزانه انقلاب حماسه سیاسی به ثمر رسید و بر مبنای آن مقدر شد تا مشی اعتدال راه و روش، و منش همگان شود در خلق حماسه اقتصادی، نکاتی چند در نیل به این مهم در کانون های سیاسی سطح کشور یعنی استان ها را به عرض می رساند:
1- پر واضح است مردم علمدار و جلودار اعتدال و اعتدال‌گرایی‌اند. و این نظر مردم است که قوام یافته است. به یقین در همه‌ی نقاط کشور ادبیات اعتدال معنای واحدی داشته و همه‌ی احاد جامعه و گروه‌های سیاسی آن را به یک معنی می شناسند. پس ندای وحدت و یک‌دلی از آن به گوش می‌رسد و طنین جان‌فزای عدالت را نوید می‌دهد.
2- افراط و تفریط، یک سونگری‌ها، و حذف‌ خوبان، با رشد کاریکاتوری خود مولفه‌های اجتماعی، اقتصادی، و سیاسی را به طنز شبیه‌تر کرده‌اند به طوری که ناراستی، پستی و پلشتی از پشت اعتقادات صالح مآبانه‌ای که مدعی آن هستند پیداست.
3- نحوه‌ی اداره استان های سراسر کشور، به عنوان یکی از کارکردهای حکومت‌داری در ایران طی چند دهه‌ی گذشته خود ساختاری است که مطابق میل و فرهنگ مردم (همان‌جا که اکنون دیگر بومی شده‌اند) چیدمان یافته و با مشی عمومی جامعه، در طول هم و در مسیر توسعه، عدالت، و آزادی نفس می‌کشند. استان‌ها به مثابه موجود ذی حیات با ساختاری قانون‌مند و جا افتاده در ایران عزیز شناخته شده است. اکنون این ساختار نیازمند مشی و مشق عدالت، اعتدال، و راستی است و از کژی بیزار! این مهم را در حضور مردم به وضوح می‌توان دید. بالاخص اگر آوردگاه انتخابات باشد و ساحت خلق حماسه‌ی سیاسی. که باید خاک پای این مردم را توتیای چشم کرد!
4- همان‌گونه که کشور سوی اعتدال روان است لازم است استان‌ها نیز با همه‌ی عوامل و امکاناتش به سمت و سوی اعتدال پیش بتازد و بر روش و منش اعتدالیون استوار گردد تا امور قوام یابد و در همه‌ی استان‌ها متوازن پیش رود. و نه آن که خدای نکرده در جایی افراط و تفریطی رخ دهد که اگر چنین شود، عدم توازن، سایر بلاد را خواهد آلود.
5- در استان‌ها چاره این است که به عوامل شکل دهنده‌ی اعتدال اعم از عموم مردم که اصل اولند تا خواص موثر رجوع شود و از آنها خواسته شود در اقامه‌ی اعتدال در بلاد خود پای چابک خود را تیز به میدان آورند و گوی را از نامحرمان، نااهلان، خود باختگان، و خود شیفته‌‌های تشنه‌ی قدرت بدون شیفتگی خدمت بستانند و مجال جولان را از ایشان برگیرند.
6- دولت اعتدال مشی اعتدال خویش را در استان‌ها نیز مشق نماید و همه‌ی بدنه‌ی اعتدال را به کارزار آورد. در هر استانی به روشی، در کردستان و سیستان به روشی و در آذربایجان و گلستان به گونه‌ای و اما در استان‌های مرکزی ایران چون اصفهان، یزد و قم با مدلی متفاوت. به حمدالله در برخی از استان‌ها مشی اعتدال رونق و جایگاه و قراری دارد. و نباید چندان مشکلی برای اعتدالیون باشد. اما در برخی از استان‌ها کار به گونه‌ای شاید دشوار باشد و نیازمند تدبیر و دسته کلید و برنامه‌ای نرم و سخت با کلید امید. انشاءالله این مهم از رییس جمهور منتخب ساخته است.
7- از جمله راه‌کارهای کارآمد در تثبیت و اسقرار اعتدال داشتن برنامه است (شاه کلید). همانا برنامه‌ مبتنی بر اصول است. برنامه چشمه‌ها و معادن عقل، مشورت، و مشارکت را در درون خود دارد، و نبود برنامه‌ی معقول یعنی خودکامگی، دیکتاتوری، هرج‌ومرج، و ولنگاری. به قطع و یقین برنامه‌محوری قانونمند اساس و شالوده‌ی اعتدال است. یقینا برنامه‌، مقدمه، میانه و انتهای تحقق عدالت است.
8- در این میان احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی (یا هر نام دیگر) گام اساسی رسیدن به دروازه‌های فتح خیبر اعتدال و خیمه‌ی عدالت است. اما باید چه کسانی در راس این سازمان باشند یا بمانند تا شکست نخورند و فاتح شوند؟ یکی از گزینه‌های پیش‌رو بهره‌مندی از افراد مجرب ذی‌نفوذ است که امید است در جان بخشیدن به این شیر رام (برنامه) کارساز آیند. مدیر شاغل در این سازمان باید حفیظ و امین در ساماندهی بیت المال باشد.
9- سخن مهم این گفتارآن که "ما می‌توانیم!" از تجربه داران سازمان مدیریت سابق و سایرین در همه‌ی نهادهای سیاسی، اجتماعی، و برنامه‌ریزی استان‌ها استفاده کنیم؛ از افراد با تفکر برنامه‌ریزی و معتدل در سکان‌داری استانداری‌ها که اصل است و درکشاورزی، صنعت، امور اقتصادی،گردشگر‌ی، و... بهره گیریم. تا که هرگاه سخن از اعتدال به میان آمد آن را درک و به آن عمل کند.
10- در سنوات گذشته کسانی در دستگاه‌های استانی حضور یافتند و پست و مقامی تقدیم خود و دوستانشان نمودند؛ (اتوبوسی یا مینی‌بوسی آمدند با نیم بلیطی). و اما اکنون با راه افتادن قطار اتوبوسی اعتدال، مدعی میدان ‌اند، بی امان جولان می‌دهند و بانگ "انا رجل" سر می‌دهند. آنانی در هر دولتی به دنبال تیم خویش اند و قصد دارند در دولت اعتدال نیز خود را علم‌داری کنند.
11- در خاتمه شاهد مثال تحلیل خود را استان پر آستان قم ذکر می‌کنم؛ استانی که هزار توی عارفانه و عادلانه دارد که از قضا همگی داعیه دار اعتدالند؛ و این بسیار عجیب نمود می‌کند اما مدیریت استان و تدیبر می‌طلبد. بر دولت اعتدال فرض است با رجوع و مشورت اهل تعادل استان، باگفتن نه به ریاکاران و چابلوسان به ایشان روی خوش ننمایاند.
فلسفي
شمافقط نظرات موافق خودرامنعكس مي كنيد!
از شما و زحمات مهندس دلبری تشکر می کنم و از آقای مهندس عابدینی میخواهم دست از حسادتها ی بیمورد بردارد ایشان اگر کارایی داشتند در دوران مسوليت خوداجرا میکردند
قاضى زاده
سايت قم نيوز به مطالب خوبى أشعاره نمو وهمين موضوع باعث شد كه آقاى مهندس مجموعا٣راى(يك راى خودش و٢راى توسط ساير اعضا) از رياست شوراى چهارم باز ماند اين يعنى افتضاح
عباسي
هنوز هم دير نشده آقاي عابديني 4سال وقت دارد قولهايي كه در تبليغات خود داده اجرا كنه ، وقتي شهردار بود بهانه شورا را ميگرفت حالا چه بهانه اي داره؟؟
مریم
واقعا خسته نباشید خوب متن سفارشی ای بود. تا اونجا که میدونم الان چند وقته جز کپی کاری شهر های دیگه توی قم چیزی نمیبینم شهرداری قم حتی در زیباسازی قم هم ابتکار نداره و از تهران و مشهد کپی کاری میکنه از طرفی وقتی توی شهری مشکلات زیر ساختی هست این هنره شهرداره که به اون ها بپردازه مونوریل قم تعطیل شده ،مترو تعطیل شده از انصاف نگذریم اگر پروژه ای هم تکمیل شده شروعش از زمان آقای عابدینی بوده وگرنه من میرفتم شهردار میشدم طرح های قشنگ تری میدادم برای شهرقم اجرا بشه یه دوستی نوشته از زمان آقای ذلبری به حقش رسیده تو شهرداری فکر کنک منظورش عیدی های آنچنانیه و خرج هایی هست که بعضی مسئولین برای عزیز تر شدن خودشون میکنن وگرنه فکر نکنم این آقا تو دوره عابدینی از شهرداری طبق عرف خقوقشون رو دریافت نکرده باشن!!!!
مریم
واقعا هنرمندید که هر نظری به نفعتونه یا میپسندید میگذارید تو سایتتون.
علیزاده
نمی دونم چی شده ولی بنده میخوام آقای عابدینی پور یه توضیحی درباره انتقادات خود بیان کنن و بگن خودشون در زمان مدیریتشون درباره این انتقادات که دارند چکار کردند؟
بنظرم شهردار فعلی قم ، بهترین عملکرد رو از زمان تشکیل شهرداری قم داشته است!
فدایی
لطف کرده درباره هفته فرهنگی در تایلند وعیدی 93 به کارمندان شهرداری و روابط در شهرداری اکنون هم بنویسید
بهروز
من قصد هیچ گونه طرفداری از کسی را ندارم. ولی اگر بخواهیم واقع بینانه تر نگاه کنیم آقای عابدینی پور کارهای خوبی انجام داد در کنارش کارهایی را هم نباید انجام می داد. اصلا همین اعضای شورای فعلی که خیلیاشونم تو شورای قبلی هم بودند ایشون رو به عنوان شهردار انتخاب کردند! بنابراین نباید بگیم شهرداری فعلی روند کاریش فقط مثبت بوده. و به این شکل ازش تعریف و تمجید بشه که ما مردم (و خودشونم) فکر کنیم که بهترین شهردار قم از اول تا حالاست. یادمون نره که تغییر طرح پل جمهوری از کابلی به پایه ای و حواشی اون، دادن کار ساخت اون به شرکت دی با امتیاز فنی 70 و خورده ای که در همین قم نیوز بهش به شدت پرداخته شد و قرارم بود پیگیری کنه که نکرد(که توقع بیش بیش تری از قم نیوز تو این مسئله بود و متاسفانه دیگه خبری ازین قضیه نشد) ، همش در زمان شهرداری فعلی آقای دلبری اتفاق افتاد. بله همین ایشون که تا سال قبل همش ادعای اینو داشتن که با تدبیر شهرداری هیچ پروژه ای تو قم تعطیل نشده الان باید توضیح بدن که چرا پروژه مونوریل با این پیشرفت فیزیکی بالا الان به تعطیلی کشیده، در حالی که قرار بوده دولت به پروژه های با پیشرفت فیزیکی بالای 70درصد بودجه بده تا تموم شن ؟!!
ذکر این نکته ضروریه که باید از تلاش های آقای دلبری تا کنون مخصوصا در زمینه ی زیباسازی شهر تشکر کرد. و امیدوار بود با تلاش بیش تر ادامه بدن و به فکر کارهای بزرگ تر، به اتمام رسیدن مونوریل، مترو و پروژه های بزرگ شهر، شروع فاز دوم مونوریل و.. باشن.
در پایان به اعتقاد بنده اگر مسئولین و همه ی ما به دور از غرض ورزی عادلانه و واقع بینانه به مسائل نگاه کنیم بهتر میتونیم تصمیم بگیریم. منافع همگانی خیلی مهم تر از منافع شخصیه که متاسفانه این روزا برعکس شده. از مردم قم هم تقاضا دارم لطفا چه تو شورای شهر و چه تو مجلس به کسی رای بدید که بتونه برای این شهری کاری کنه نه فقط تو فلان جناح باشه و فلانی باشه و ... ممکنه تو یه ائتلاف همشون آدمایی خوبی باشن ولی شاید به درد شورای شهر نخورن. همه نسبت به این رای ها و نسبت به پیشرفت شهر کریمه اهل بیت مسئولیم. بنابراین نگیم چرا قم اینجوریه پیشرفت نمیکنه.
با تشکر
قم
سلام وخسته نباشید
شهر قم با وجود اشخاصی همچون مهندس عابدینی پور جان گرفته و شورای شهری که همه آن از پایداری است نباید بتوانند با ایشان کار کنند.
خدمات مهندس عابدینی پور بر هیچ کس پوشیده نیست.خدماتی که باعث شده است که اگر هم در مسند شهرداری نیز نبوده کسان دیگر که ادعای مهندسی میکنند نتوانند از زیر کار فرار کنند.
در ضمن ما شهری پیشرفته میخواهیم نه شهری که در آن فقط فقط فقط رنگ پاشی باشد.
بی طرف باش وگرنه همه چیز از طرف ما افشا می شود
اقای دلبری قبل شهردار شدن چه کاره بود؟ ؟؟؟
آقای دلبری چه طرح بلند مدتی را مستقل از بودجه ملی انجام داد تمامی طرح های در حال اجرا قبلا استارت خورده بوده و ایشان ادامه دادند.
آقای دلبری کدام طرح بلند مدت را اجرا کردند که 6 سال بعد به ثمر بشینه و به اسم شهردار بعدب تموم شه شاید به دنبال شهرت می باشند
آقای دلبری و معاونانشان چه تخصص و سابقه اجرایی داشتند و چگونه سر کار امدند
واقع بینانه بیندیشیم اکثر پروژه ها در استان قم توسط آقای لاریجانی و استاندار وقت پیگیری می شود
شاید آقای {... } در این قحط الرجال ادعای مدیریت کلان رو داشته باشند و دیگران رو مورد نقد قرار دهند!! اما از یاد نبرید قانون شکنی و ستمی که در دوره تصدی ایشون در سازمان آب به مردم قم شد و منجر به عزل ایشان و برگرداندن پولهایی که از مردم به زور دریافت شد،گردید.
سیدامیرحسین
سلام جند روز پیش پیامکی که ظاهرا فرستنده آن جناب عابدینی پور بودند برای همشهریان قمی ارسال شد و یکیش هم به من رسید !!!

قضیه اش چیه؟