يکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : 42842
منبع : خبرگزاری فارس
معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم خبر داد

استقرار نمایندگی استانداری قم در نجف و کربلا

قم نيوز : قم نیوز: معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم گفت: با توجه به مذاکرات صورت گرفته با ستاد عتبات عالیات نمایندگی استانداری در مهران، کربلا و نجف برای هماهنگی موکب‌ها ویژه اربعین مستقر می‌شود.
استقرار نمایندگی استانداری قم در نجف و کربلا
به گزارش قم نیوز، یونس عالی‌پور امروز  با بیان اینکه امسال نیز مانند سنوات گذشته پیاده‌روی اربعین در کشور عراق برگزار می‌شود، اظهار کرد: زائران استان قم از مرز مهران به کشور عراق وارد می‌شوند و به این دلیل تاکنون چند جلسه مقدماتی در ایران و جلساتی در عراق با مسؤولان کربلا و نجف برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون در مجموع هفت جلسه در کمیته اربعین برگزار شده است. تصور می‌شود تعداد موکب‌های استان قم تا 30 موکب برسد که در مهران، کربلا و نجف و بین راه مستقر می‌شوند.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با بیان اینکه احتمال اینکه در کاظمین نیز موکب داشته باشیم، زیاد است، گفت: مذاکره‌ای با مسؤولان برخی موکب‌ها داشتیم تا در آن مکان نیز مستقر شوند.

وی خاطرنشان کرد: به مردم توصیه می‌شود سریع‌تر در سامانه سماح ثبت‌نام کنند، امسال تصمیم دولت ما و عراق این است که از ورود زائران بدون ویزا جلوگیری شود. سال گذشته نیز اگر مشکلی داشتیم، مربوط به غیرایرانی‌ها بود به همین دلیل مرز خاصی برای زائران غیر ایرانی نیز پیش‌بینی شده تا مشکل خاصی وجود نداشته باشد.

عالی‌پور عنوان کرد: افراد کمک‌های خود را می‌توانند از طریق شماره حساب 1411011055 و شماره کارت 6104337899529844 بانک ملت واریز کنند یا به صورت حضوری به دفتر ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قم واقع در خیابان مصلای جنوبی بین کوچه 18 و 20 تحویل دهند.

وی با اشاره به تمهیدات صورت گرفته برای کسانی که می‌خواهند به عنوان نیروی خدماتی و خادمان افتخاری برای زائران باشند، گفت: تمهیداتی صورت گرفته تا افراد به هلال احمر و ستاد بازسازی عتبات عالیات مراجعه کنند و عضویت خود را اعلام کنند تا مقدمات اعزام کادر پزشکی و درمانی، نیروهای خدماتی مانند آشپز، تاسیسات و سایر خدمات مورد نیاز فراهم شود.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم یادآور شد: با توجه به مذاکرات با ستاد بازسازی عتبات عالیات نمایندگی استانداری در مهران، کربلا و نجف برای هماهنگی موکب‌ها مستقر می‌شود.

وی ابراز کرد: امیدواریم امسال بهتر از سال گذشته و سال‌های پیشین بتوانیم در کنار پیاده‌روی، اعلام همبستگی با همه ملت‌های علاقمند به اهل بیت(ع) را ترویج دهیم و گفتمان جدیدی در معرفی دین اسلام، مکتب تشیع و اهل بیت(ع) داشته باشیم.

عالی‌پور با بیان اینکه سال گذشته 17 موکب قرارداد داشتیم ولی امسال پیش‌بینی می‌شود تا 30 موکب نیز می‌رسد، گفت: نزدیک 70 هزار نفر سال گذشته از قم ویزا دریافت کردند، ولی زمانی که مرز بدون ویزا باز شد، تعداد زیادی مشرف شدند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcj8oex.uqe8xzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما