دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۴۹
کد مطلب : 39062
گزارش قم نیوز از جلسه شورای اسلامی شهر قم

عبور زنبور و مگس از شورا/مهاجرت در قم ارزان می شود ؟

قم نيوز : قم نیوز: در جلسه این هفته شورای شهر قم با مثال شهردار از زببور و مگس تا رایزنی برای ارزان شدن عوارض اتباع مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
عبور زنبور و مگس از شورا/مهاجرت در قم ارزان می شود ؟
به گزارش قم نیوز، جلسه این هفته شورای اسلامی شهر قم با نطق پیش از دستور حجت الاسلام روحانی دررابطه با ضرورت توجه به مسائل فرهنگی آغاز شد، در ابتدای جلسه حسین فاکر خراسانی عضو کمیسیون نظارت و حقوقی با پخش فیلمی از روند آسفالت در منطقه 7 شهر قم که بدون اطلاع رسانی و به صورت نا منظم در یکی از محله های استان انجام شده و ناراحتی اهالی محل را موجب شده بود خواستار توجه و واکنش شهرداری شد.

شهردار قم هم در جواب به این فیلم اظهار کرد: اگر اعتراضی به کار شهرداری است باید به صورت کتبی به شهرداری اعلام شود تشکیل جلسه شده و جواب شهرداری صادر شود، اینکه در شورای جلسه عمومی و به صورت مبهم فیلمی پخش شود تشویش اذهان عمومی صورت می گیرد و به نتیجه ای نمی رسیم.

وی افزود: در شهر اشکال های بسیاری وجود دارد اگر بخواهیم دوربین دست بگیرم و از همه چیز فیلم بگیریم هزارن فیلم به دست می آید اما می توانیم دو رویه زنبور گونه و روش مگس را در پیش بگیرم، زنبور روی هر چیزی نمی نشنید اما تنها مگس به دنبال کثیفی هاست.

سقائیان نژاد بیان کرد: این اعتراض می توانست در کمیسیون مربوطه مورد بررسی قرار بگیرد و مطرح کردن این مسائل در شورای شهر حق نظارت شورا را رعایت نمی کند. مصطفی سعادت طلب هم در همین رابطه گفت: اگر بخواهیم برای هر کارمند و مدیری یک نیروی نظارت بگذاریم کار درستی نیست و هنر ما بر این است که یک سیستم درست را ایجاد کنیم که هر کسی ناظر خود باشد.

شروع پروژه میثم اشتباه بود
رئیس کمیسیون زیربنایی با اشاره به بازدید اعضای شورای شهر از پروژه های عمرانی، اظهارکرد: پروژه میثم از ابتدا اشتباه بوده است، تعداد زیادی پروژه مهم مورد نیاز در شهر داریم و برای یک خیابان محلی پل زده ایم که امروز به مشکل برخورده ایم.

عواطف رستمی در پاسخ افزود: وقتی دیوار راه آهن کشیده شده و شهر به دو قسمت تبدیل شد هیچ کدام از اعضای شهر واکنشی نشان نداد و این پل هم اگر زده نشود هیچ ارتباطی بین این دوبخش شهر برقرار نمی شود.

سعادت طلب با اشاره به لوایح کمیسیون زیربنایی اظهار کرد: اولین لایحه توافق با بنیاد مسکن مربوط به تثبیت پلاک ثبتی است که فرمانداری به آن ایراداتی گرفته است که نیاز به طرح در جلسه رسمی داشت تا به شهرداری برگشته و اصلاح شود.

اما و اگر های نصب نیوجرسی در اتوبان امام علی
لایحه بعدی مربوط به درخواست اداره راه و شهرسازی مبنی بر نصب نیوجرسی در کمربندی امام علی(ع) توسط شهرداری با همکاری این اداره کل بوده است وحید شایسته نیک گفت: فضای سبز قابل توجهی وسط کمربندی امام علی(ع) وجود دارد که با نصب این نیوجرسی ها از بین می رود، اصل این مسئله غلط است ادامه عماریاسر به گرمسار الان پروژه مهمی است که باید دربرنامه قرار گیرد، اداره راه بهتر است پول خود را در این برنامه ها هزینه کند اما به دنبال عوض کردن گارد ریل است که فضای سبز را هم رت به نابودی می کشد.

ذاکریان مطرح کرد: برای افزایش ایمنی راه ها تصمیم وزارتخانه ای گرفته شده است که اتوبان های بزرگ نیوجرسی گذاشته شود، بودجه ای به اداره راه داده شده است اما فقط می تواند در وسط اتوبان بگذارداما برای اینکه دو طرف نیوجرسی گذاشته شود از شهرداری خواسته شده است که لاین دیگر این اتوبان را نیوجرسی بپذیرد.

آتش زر با اشاره به اینکه اتوبان امام علی دیگر اتوبان بیرون شهری نیست و عبور و مرور مردم شهر قم از این مسیر انجام می شود گفت : اصلا گذاشتن نیوجرسی در این اتوبان کار غلطی است.

بختیاری خاطر نشان کرد: هر روز بیشتر شاهد هستیم که دولت دستش را در جیب شهرداری ها می کند، اگر می توانند با یک لاین نیوجرسی گذاشتن مشکل را حل کنند این کار را انجام دهند ، فضای سبز در شهر قم محل ارزش است و از بین رفتن یک درخت هم بسیار مشکل ساز است.

شهردار قم با اشاره به اینکه علت آمادن این نامه به شورا جای سوال دارد، گفت: باید این نامه به شهرداری داده شود و از شهرداری به صورت لایحه به شورا بیاید. عواطف رستمی با تاکید بر اینکه 90 درصد این مسیر درخت کاری شده و چشم انداز زیبایی دارد بر لزوم حفظ این فضای سبز تاکید کرد.

شایسته نیک با اشاره به دلیل تلفات این اتوبان گفت: این اتوبان درراه سازی اشکال طراحی دارد و باید با روش های گوناگون اعم از خطوط هشدار دهنده طولی از خط خارج شدگی را کاهش دهیم و یا با آرام سازی این مشکلات را کاهش دهیم.

سامع با اشاره به اینکه هر گونه قطع درخت در محدوده شهر باید با مجوز شهرداری باشد حتی اگر در محدوده ی کاری راه و شهرسازی باشد به شهرداری ارجاع داده شد این نامه با دو پیشنهاد به اداره راه ارجاع داده شد

مهلت تملک بازاچه حجتیه تا شهریور ماه
بازاراچه جنب پل حجتیه قرار بود از سوی شهرداری تا پایان سال تملک شود که از سوی شهرداری درخواست شده است که تا شهریور ماه تمدید شود رعیت پور با اشاره به اینکه این تملک این پروژه ها مشکل حقوقی داشت افزود: به همین دلیل طول کشید، امروز تقریبا قطعی شده است و تنها تهاتر مانده است. این لایحه تصویب شد.

مسگری با اشاره به اینکه واحد های پروژه تجاری زمزم در اختیار شهرداری بود که باید واگذار شود که با توجه به عدم کارایی تقاضای تخفیف داشتند تا پایان کار مجتمع تجاری زمزم اجاره سرقفلی تخفیف داده شود. بختیاری افزود: کسانی که در این منطقه سرقفلی خریده اند و در این زمینه مشکل دارند که پیشنهاد می شود طی نامه ای به شهرداری اعلام شود.

آتش زر با اشاره به بازدید اعضای شورای شهر از پروژه های عمرانی، افزود: فردی 1252 متر زمین را به شهرداری داده است و شهرداری در قبال این پروانه ای صادر کرده است که این پروانه در قبال عرصه در مسیر بوده که مالک در همان زمان درخواست پایان کار کرده است و طبق مصوبه شورا شامل مابه التفاوت تمدید نمی گردد.

که با ارای اعضای شورای شهر تصویب شد.

بالاترین عوارض اتباع در قم
لایحه بعدی در رابطه با نامه وزارت کشور در مورد دریافت عوارض اتباع خارجی ابلاغ کرده است و مشهد را استان نمونه در رابطه با دریافت عوارض منصفانه نام برده و استان قم بالاترین عوارض را دریافت می کند.

آتش زر افزود: کمیسیون خدمات شهری به این اصل رسید و مورد تائید کمیسیون برنامه و بودجه قرار گرفت که از سرپرست خانوار 200 هزار تومان و از هر نفر 50 هزار تومان به عنوان پیشنهاد مد نظر قرار گرفته است که شهرداری لایحه کند.

ذاکریان افزود: در کمیسیون برنامه و بودجه مورد بررسی قرارگرفت و با حضور معاون اتباع استانداری قم به این نتیجه رسیدیم که استان قم بالاترین میزان عوارض را دارد که پیشنهاد این شد که از 265 تومان برای سرپرست خانوار به 200 و از 65 هزار تومان برای هر فرد از خانوار 50 هزار تومان پیشنهاد شد.

شایسته نیک با اشاره به اینکه نباید سیاست هایمان متغیر باشد، افزود: باید بر اساس سیاست کلی برنامه ریزی کنیم و نباید بر اساس استان های دیگر اقدام کنیم، شاید سیاست کلی بر ورود اتباع در شهری مانند مشهد باشد. ذاکریان با اشاره به اینکه سیاست قبلی امروز کارآمدی خود را از دست داده است باید امروز به شهرداری بازگشت که به صورت لایحه به شورا مطرح شود.

انتهای پیام/
https://qomnews.ir/vdcj8yet.uqehmzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما