چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۲
کد مطلب : 32997
به همت مرکز تحقیقات اسلامی؛

نرم‌افزار فصلنامه علمی پژوهشی حکومت اسلامی تولید شد

قم نيوز : قم نگار: نسخه جدید فصلنامه علمی - پژوهشی حکومت اسلامی که در قالب نرم افزار تدوین شده بود اکنون با تغییراتی تولید و در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.
نرم‌افزار فصلنامه علمی پژوهشی حکومت اسلامی تولید شد
به گزارش قم نگار،نرم افزار فصلنامه علمی پژوهشی حکومت اسلامی که شامل متن و تصویر کامل ۷۴ شماره منتشر شده از فصلنامه علمی ـ پژوهشی حکومت اسلامی است از سوی مرکز تحقیقات علمی زیر نظر دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری و به همت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی به تولید رسیده است.

زبان کاربری این نرم‌افزار فارسی بوده و با موضوع سیاست، علوم و معارف اسلامی به تولید رسیده و قابلیت نصب روی سیستم عامل ویندوز را دارد.

محتوای کتابخانه این نرم‌افزار شامل چند ویژه‌نامه می‌شود که در موضوعات اندیشه سیاسی امام خمینی (ره)، ابعاد حکومت علوی، مباحث سیاسی عاشورا، اندیشه سیاسی شهید مطهری (ره)، نماز جمعه، نظارت و پرسشگری، مسئولیت و پاسخگویی، عدالت اسلامی، مجلس خبرگان رهبری و دولت نبوی به بحث پرداخته است.

دسترسی به متن و فهرست تمام متون موجود در برنامه، امکان انتخاب فهرست درختی و گزینشی و ارتباط آنها با متن و قابلیت تطبیق دوسویه متن و فهرست از جمله امکانات این نرم افزار است.

قابلیت انتخاب مجله خاص و صفحه به همراه امکان گسترده کردن صفحه متن و فهرست، محدود کردن دامنه متن و فهرست مجلات به موارد دلخواه، قابلیت حفظ هر یک از متون یا فهرست‌های انتخابی به طور مستقل، برای دسترسی ‌آسان به آنها از دیگر امکانات این نرم‌افزار محسوب می‌شود.

جست‌و‌جوی ساده و پیشرفته در متن و فهرست متون برنامه، قابلیت حفظ هر یک از جست و جوهای انجام‌‌‌ شده به طور مستقل، جهت دسترسی ‌آسان به آنها، محدود کردن دامنه جست و جو به متن یا متون دلخواه به همراه قابلیت‌‌های ویژه و فهرست‌‌‌سازی توسط علائم عمومی برای تهیه فهرست‌‌های پویا و متنوع از کلمات از جمله امکانات پژوهشی این نرم‌افزار است.

نرم‌افزار فصلنامه علمی پژوهشی حکومت اسلامی به فرهنگ لغت‌ نیز مجهز است که دارای متن کامل چند دوره لغت‌‌نامه با امکان دسترسی به ریشه و مشتق کلمات و ارتباط واژگان متون با لغت‌ نامه‌‌های برنامه، برای فهم آسان معناست.

از دیگر امکانات پژوهشی نرم‌افزار فصلنامه علمی پژوهشی حکومت اسلامی می‌توان به نمایه‌‌‌گذاری، حاشیه‌ نویسی، رنگی کردن و علامت‌‌گذاری در متن با هدف بازیابی سریع‌‌تر مطلب و ثبت اطلاعات بیشتر مربوط به متون برنامه، امکان مدیریت قابلیت‌‌های پژوهشی برنامه توسط کاربر اشاره کرد.

امکانات جانبی این نرم‌افزار شامل دسترسی به چند نوع صفحه‌ کلید رایج، چندین قلم نمایش برای استفاده آسان از نرم‌‌افزار، امکان مشخص کردن مسیر برای ضبط پژوهش‌‌ها به همراه قابلیت‌های متنوع و قابلیت نمایش یا نمایش ندادن اِعراب و سرصفحه در متون برنامه می‌شود.

نسخه جدید نرم‌افزار فصلنامه علمی پژوهشی حکومت اسلامی نسبت به نسخه پیشین هفت شماره از این فصلنامه اضافه شده است.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcjahet.uqe8hzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما