جمعه ۳ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۰
کد مطلب : 44877
منبع : خبرگزاری ایسنا

ذوالنوری: شباهتی بین حر و سران فتنه نیست

قم نيوز : قم نیوز: نماینده مردم قم در مجلس با بیان اینکه امروز روش براندازی نظام های سیاسی براندازی نرم است که به آن براندازی خاموش هم گفته می شود گفت: انقلاب های رنگین و نرم سقوط کم هزینه نظام های سیاسی را تعقیب می کند و یکی از انقلاب های رنگینی که بی نتیجه ماند، جنبشی موسوم به جنبش سبز است.
ذوالنوری: شباهتی بین حر و سران فتنه نیست
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران ضمن گرامیداشت یوم الله 9 دی اظهار کرد: امروز قدرت‌های سلطه برای تغییر نظام‌های سیاسی غیر همسو از روش های کم هزینه استفاده می‌کنند و در این راستا می توان به سناریوی جنبش سبز اشاره کرد که از قبل برای آن برنامه ریزی شده بود.

وی با اشاره به اینکه بستر انتخابات ریاست جمهوری یکی از بسترهای مهم انقلاب های رنگی است، توضیح داد: انتخابات مجلس، شوراها و خبرگان چنین ظرفیتی را ندارند. بنابراین در سال 88 از بستر انتخابات ریاست جمهوری برای تحقق این نقشه شوم استفاده کردند.

ذوالنور با تاکید بر اینکه از 13 ماه قبل از انتخابات 88 برای این فتنه برنامه ریزی شده بود و نهایت ساده لوحی است که بخواهیم فکر کنیم اتفاقات سال 88 فقط در نتیجه یک اعتراض بوده است، افزود: از ماه ها قبل از انتخابات چند نفر از سران جریان ملی - مذهبی کشور به آمریکا رفتند و در جمع سران اوپوزیسیون خارج از کشور در مورد انتخابات برنامه ریزی کردند که خروجی آن شعار تقلب در انتخابات و پافشاری بر ابطال انتخابات بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه چهار ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 کمیته صیانت از آراء تشکیل شد که اعضای آن مشخص هستند اظهارکرد: بقای هر نظام سیاسی بستگی به سرمایه ملی آن، یعنی اعتماد و اعتبار عمومی آن نظام دارد و تشکیل کمیته صیانت از آراء چند ماه قبل از انتخابات به معنای آن بود که ما به نظاممان اعتماد نداریم.

ذوالنور با اشاره به اینکه در فتنه سال 88 نظام سلطه با تمام توان خود پای کار آمد، تصریح کرد: نمی توان سران فتنه و کسانی که سلسله جنبان این حرکت شوم بودند را بی گناه بدانیم. البته وقتی صحبت از فتنه گر می شود نباید معترضین به انتخابات را فتنه گر تلقی کنیم. چون بسیاری از مردم که به انتخابات اعتراض داشتند، پس از آنکه پیوند سران فتنه و سران سلطه جهانی را دیدند از آنها اعلام انزجار کردند و پشت سر رهبری حرکت کردند.

سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران با تاکید بر اینکه مردم ما شریف هستند و نباید آنها را متهم کنیم، خاطر نشان کرد: مردم ما پس از آگاهی از فعالیت های سران فتنه در سراسر کشور از این حرکت اعلام انزجار کردند.

وی با اشاره به اینکه برخی مساله رفع حصر را مطرح می کنند، خاطر نشان کرد: اگر کسی در راس قوه و یا دستگاه قرار دارد از این جایگاه و امکانات ملی نمی تواند سوء استفاده کند و اینکه کسی بگوید امام حسین (ع) حر را بخشید پس می توان سران فتنه را بخشید قابل قبول نیست. چون وجه شباهتی بین حر و سران فتنه وجود ندارد و سران فتنه هرگز اظهار ندامت نکردند.

ذوالنور با بیان اینکه تحریم های امروز و سختی هایی که مردم تحمل می کنند به خاطر جنایت و خیانت سران فتنه است، که قابل بخشش نیست افزود: امروز حصر سران فتنه پرده‌ای از رافت اسلامی است و نه به جفای سران فتنه. چون اگر بخواهند حصر برداشته شود، جایگزین آن آزادی نیست بلکه اعدام است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با طرح این پرسش که چرا عده‌ای موضوع رفع حصر را بیان کرده و ذهن مردم را خراب می کنند، گفت: باید نسبت به مشکلات مردم دغدغه داشته باشیم و آیا امروز کنسرت و لغو سخنرانی یک فرد سیاسی دغدغه مردم است و یا بیکاری، گرانی و تورم.

ذوالنور با بیان اینکه یک جامعه از سه لایه رهبری، خواص و توده های مردم تشکیل می شود، تصریح کرد: اگر حلقه وسط وظیفه خود را انجام ندهد، آن نظام سیاسی محکوم به فروپاشی است و در دوران فتنه ای نیز خواص جامعه ما وظیفه خود را به درستی عمل نکرده اند، اما نظام ما سقوط نکرد. چون مردم ما با بصیرت پشت رهبری حرکت کردند و رهبری با حضور پر برکت خود کم کاری خواص را شخصا جبران کردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رابطه مردم با رهبری رابطه رئیس جمهور و شهروندی نیست توضیح داد: خواص کور راه ارتباط مردم با رهبری هستند و بزرگراه های این ارتباط باورهای دینی مردم است. پس اگر خواص نقش خود را به خوبی ایفا نکنند مردم منتظر آنها نمی مانند و اگر این نگاه را ادامه دهیم، فتنه گران هیچ وقت موفق نخواهند شد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcjaoex.uqexazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما