چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۴۵
کد مطلب : 52427
منبع : خبرگزاری فارس
مدیر فرهنگی هنری آستان مقدس حضرت معصومه(س) تاکید کرد

لزوم داشتن نگاه متفاوت ملی نسبت به آثار مکتوب تاریخی

قم نيوز : قم نیوز: مدیر فرهنگی هنری آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: هر سندی که در حوزه تاریخ به چاپ می‌رسد همانند بخشی از پازلی است که می‌تواند تاریخ کشور را روش‌تر کند به همین علت باید در سطح کشور نگاه متفاوتی نسبت به آثار مکتوب تاریخی داشته باشیم.
لزوم داشتن نگاه متفاوت ملی نسبت به آثار مکتوب تاریخی
لزوم داشتن نگاه متفاوت ملی نسبت به آثار مکتوب تاریخی
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام اسماعیل محمدی کرمانشاهی ظهر امروز در مراسم رونمایی از کتاب «پیشینه تاریخی و جغرافیایی تلخاب فراهان» که در سالن حضرت خدیجه(س) کتابخانه حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) برگزار شد، اظهار کرد: در این کتاب نویسنده به عنوان یک وظیفه به مباحث تاریخی، اجتماعی و سیاسی زادگاه خود پرداخته است تا بتواند اطلاعات جامعی را از فراهان گردهم آورد.

وی با بیان اینکه نقطه قوت کتاب «پیشینه تاریخی و جغرافیایی تلخاب فراهان» پرداختن به شهدا و شرح حال آنها در فصل بیست و چهارم است، اضافه کرد: آثاری که در عرصه‌های مختلف نوشته می‌شود باید ارزشمند و کاربردی باشد تا بتواند نظر مخاطبان را به سمت خود جلب کند.

مدیر فرهنگی هنری آستان مقدس حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: هر سندی که در حوزه تاریخ به چاپ می‌رسد همانند بخشی از پازلی است که می‌تواند تاریخ کشور را روش‌تر کند به همین علت باید در سطح کشور نگاه متفاوتی نسبت به آثار مکتوب تاریخی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه نویسنده کتاب «پیشینه تاریخی و جغرافیایی تلخاب فراهان» در برخی از صفحات به معرفی علی اکبر جمراسی برادر شهید خود پرداخته است، گفت: احمد جمراسی به عنوان نویسنده ثواب و اجر این کتاب را به خانواده خود و مریم فهیمی واقف و بنیان‌گذار مدرسه ابتدایی تلخاب تقدیم کرده است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcjaxei.uqe88zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما