قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم گفت: در نخستین سفر نخست وزیر جدید عراق به ایران، رهبر معظم انقلاب پشتیبانی کامل ایران از دولت جدید عراق را اعلام کردند و این روند ادامه می‌یابد.
ایران از دولت جدید عراق پشتیبانی می‌کند / توصیه‌های مقام معظم رهبری نصب‌العین شورای عالی انقلاب فرهنگی
به گزارش قم نیوز، آیت الله سید محمدی سعیدی که در خطبه‌های نماز جمعه امروز قم سخن می‌گفت، اظهار کرد: خداوند کسانی که را دوست دارند زشت کاری‌ها در جامعه توسعه پیدا کند، دوست ندارد و ایشان را دشمن می‌دارد.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) افزود: با دقت در آیه مذکور می‌بینیم که خداوند حتی کسانی را که پخش زشت‌کاری‌ها را دوست دارند، دشمن می‌دارد.

تجسس در زندگی مؤمنین حرمت شرعی دارد

رئیس شورای فرهنگی استان قم خاطرنشان کرد: امیرالمومنین(ع) در نامه خود به مالک اشتر می‌فرماید دورترین و منفورترین آدم‌ها نسبت به تو باید کسانی باشند که عیوب مردم را می‌کاوند و آشکار می‌کنند. مردم عیب‌ها و مشکلات فراوانی دارند اما این‌ها نباید آشکار شود و تجاهر به این عیوب اشتباه است و البته خود انسان نیز باید عیوب خود را بپوشاند و این علامت عدالت فرد است.

امام جمعه قم تصریح کرد: حتی اگر خود افراد بگویند که ما راضی هستیم که در امور ما تجسس کنید، حرمت این مسئله برداشته نمی شود زیرا حرمت تجسس متوجه مومنین است.

آیت الله سعیدی خاطرنشان کرد: نهادهایی که بولتن یا خبرنامه تولید می‌کنند، باید دقت کنند که برای ایجاد جذابیت یا هر دلیل دیگری، اسرار مردم را منتشر نکنند و اگر چنین کنند، با خداوند متعال طرف هستند و البته حساب حکومت جداست و تنها حکومت حق چنین کاری را دارد که در خطبه دیگر توضیح می‌دهم.

ویژگی‌های بارز آیت الله مهدوی کنی از ایشان یک چهره ماندگار ساخته بود

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) در خطبه دوم نماز جمعه قم با اشاره به رحلت آیت الله مهدوی کنی، اظهار کرد: آیت الله مهدوی از ویژگی‌های بارز بسیاری برخوردار بود که از ایشان یک الگو و چهره ماندگار ساخته بود و به همین جهت مردم با شور بسیار در مراسم عزای ایشان حضور پیدا کردند.

امام جمعه قم گفت: آن بزرگوار سیاستمداری صادق بود که به تعبیر رهبر معظم انقلاب مسائل دنیوی در سیاست ورزی ایشان تاثیر نمی گذاشت و سال‌های مبارزه علیه رژیم ستم شاهی را طی کردند و یکی از باقیات صالحات ایشان، تربیت دانشجویان و اساتید در دانشگاه امام صادق(ع) بود.

رئیس شورای فرهنگی استان قم خاطرنشان کرد: ایشان در تمام پیچ و خم‌های انقلاب اسلامی، پیرو امام راحل و مجری اوامر امام خامنه ای بودند و مردم نیز به ایشان در تشییعشان، ادای ارادت کردند و عاش سعیدا و مات سعیدا.

توصیه به مداحان برای رعایت رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در ماه محرم

آیت الله سعیدی با اشاره به این که در آستانه ماه محرم ایستاده ایم، تصریح کرد: حماسه کربلا و عاشورای حسینی چنان ظرفیتی را در تاریخ به وجود آورد که برای همه درس و عبرت شد. امام حسین(ع) در صدد ایجاد حاکمیت شریعت و بر هم زدن نظام جور و ستم بود که این هدف در ادامه راه و سیره انبیاء محسوب می‌شود.

امام جمعه قم افزود: بعد نخست مبارزه امام حسین(ع)، مبارزه با حکومت یزید بود اما بعد دیگر که بیشتر باطنی بود، قیام علیه جهل مردم بود و به همین دلیل، شناساندن هویت حسینی(ع) و مبارزه با استکبار که در راس آنها آمریکای مکار و اسرائیل جنایت کار و انگلستان قرار دارند، از وظایف امروز جمهوری اسلامی است.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) خاطرنشان کرد: تحکیم عقاید مردم، نخستین وظیفه خطبا و اهل منبر است و در این عصری که دشمنان شمشیر را ضد عقاید صحیح از رو بسته اند، تحکیم عقاید ضرورت بسیار دارد و وظیفه دوم، پاسخ گویی به شبهاست است تا زلال معرفت در قلب مردم جا بگیرد.

امام جمعه قم تحکیم اخلاق را وظیفه دیگر اهل منبر دانست و گفت: باید اخلاق اسلامی به مردم یادآوی شود تا حجم دعواها و پرونده‌ها کم شود.

اسید پاشی و برخورد خشن با آمران به معروف هر دو مذموم است

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) تصریح کرد: اسید پاشی به چهره دیگران صد درصد حرام و منکر است و از سوی دیگر برخورد خشن با آمران به معروف نیز بسیار غیر اخلاقی است و مومنان هیچ گاه با یکدیگر خشن صحبت نمی کنند.

آیت الله سعیدی تاکید کرد: بیان احکام شرعی چهارمین وظیفه خطبا و اهل منبر است و چه خوب که احکام را در ضمن منبر تذکر دهند تا مردم با آنها آشنا شوند.

وی افزود: وعاظ و اهل منبر و مداحان، ناخودآگاه الگوی مردم هستند و باید دقت کنند که مردم از ایشان الگو می‌گیرند و باید به این مسئله دقت کنند. رهبر معظم انقلاب، صوت خوش، سبک مناسبت، لفظ و شعر خوب و مضمون مناسب با مقتضیات جامعه را از جمله نکاتی می‌دانند که مداحان باید رعایت کنند.

امام جمعه قم افزود: صدای خوش تنها ملاک مداحی نیست و مداح باید محتوای مناسب برای ارائه داشته باشد و در عین حال از سبک‌های نادرستی که این روزها مطرح شده است، پرهیز کند.

توصیه به شورای عالی انقلاب فرهنگی برای عمل به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب

آیت الله سعیدی با اشاره به حکم جدید رهبر معظم انقلاب به شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال فرهنگ، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در حکمی به دوره جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی استفاده از همه فرصت‌ها، مهار تهدیدها در حد معقول و مبارزه با بی فرهنگی‌ها از جمله وظایف اعضای شورای دانستند و چند نکته کلیدی را تذکر دادند که رعایت آنها توسط اعضای شورا، بسیار مهم است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخبگان گفتند که کشور باید با ایده‌های نخبگان و عزم ایشان اداره شود نه با درآمد نفتی.

ایران، از دولت جدید عراق پشتیبانی کامل را به عمل می‌آورد

امام جمعه قم با اشاره به نخستین سفر حیدر العبادی پس از تصدی نخست وزیری، گفت: نخستین سفر نخست وزیر جدید عراق به ایران بود و وی به حضور رهبر معظم انقلاب رسید و رهبر معظم انقلاب پشتیبانی قاطع ایران در از دولت جدید عراق اعلام کردند.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب گفتند که ما خدمات آقای نوری المالکی را به منطقه و عراق فراموش نمی کنیم و انسانی در خارج از کشور کلام رهبر معظم انقلاب را شنید و ادب کرد اما عده ای در سال ۸۸، فرمایشات رهبری را در کشور شنیدند اما به آن عمل نکردند و فتنه را به وجود آوردند.

امام جمعه قم به شهادت حاج آقا مصطفی خمینی(ره) و شهید حسین فهمیده اشاره کرد و درگذشت قیصر امین پور، شاعر انقلاب و روز پدافند غیر عامل را نیز تذکر داد.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdcjh8e8.uqeayzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما