چهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۱
کد مطلب : 30485
آیت الله جوادی آملی:

شمشیر اختلاف دین مردم را نابود می‌کند

قم نيوز : قم نیوز: مرجع تقلید شیعیان گفت: زندگی باید به گونه‌ای باشد که انسان‌ها به جان یکدیگر نیفتند زیرا اختلاف تیغ برانی است که دین را از بین می‌برد.
شمشیر اختلاف دین مردم را نابود می‌کند
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی ظهر امروز در درس تفسیر قرآن کریم که در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به اینکه اگر کسی اشتباه نکند نمی‌تواند پیشرفت کند اظهار داشت: پیشرفت انسان با درس آموزی از خطا‌ها و اشتباهات بیشتر می‌شود.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه قرآن کریم در مورد نظم عالم و انسان‌ها هشدار داده است افزود: خداوند در قرآن کریم فرموده است تنها چند روز به شما مهلت داده‌ایم تا مشخص شود چه کاری انجام می‌دهید.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه غرور مانند ماده انفجاری است بیان کرد: زندگی باید به گونه‌ای باشد که انسان‌ها به جان یکدیگر نیفتند زیرا اختلاف تیغ برانی است که دین را از بین می‌برد.

وی با اشاره به اینکه عمل صالح در قرآن عملی است که با عقل منطبق باشد گفت: برای جلوگیری از اختلاف رهبران جامعه اسلامی تاکید داشته‌اند تا در شریعت و اصول با یکدیگر متحد باشید.

آیت الله جوادی آملی با اشاره به اینکه انسان خلیفه خداوند بر روی زمین است اظهار داشت: خداوند ابتدا انسان‌ها را انتخاب می‌کند و سپس آن‌ها را به مقصد می‌رساند.

مرجع تقلید شیعیان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ماه شعبان دارای جایگاه بالایی است و ماهی است که در آن اهل سیر و سلوک به آخر راه خود رسیده‌اند و در ماه رمضان که ابتدای سال است حساب خود را بررسی و به سال بعد وارد می‌شوند.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه در ماه رمضان باید به صورت شبانه روزی کار کرد تا در شب عید فطر نتیجه آن را دریافت کنند بیان کرد: شب و روز عید فطر فضیلتی در حد شب‌های قدر دارد زیرا انسان نتیجه عمل خود را در این شب دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcjixet.uqeyozsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما