چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب : 47405
منبع : خبرگزاری فارس

صبا و 3 هفته بيم و اميد / جدال با سپاهان براي فرار از سياه‌ها

قم نيوز : قم نیوز: تيم فوتبال صباي قم در سه هفته پاياني رقابت‌هاي شانزدهمين دوره ليگ برتر فوتبال باشگاه‌هاي كشور با بيم از سقوط و اميد به بقا در جام خليج‌فارس برابر حريفان خود صف‌آرايي مي‌كند.
صبا و 3 هفته بيم و اميد / جدال با سپاهان براي فرار از سياه‌ها
به گزارش قم نیوز، در تاریخ 16 دوره‌ای مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران که صبا 13 دوره آن را تجربه کرده تا کنون تنها یک بار سابقه داشته که این تیم با شرایطی نامطلوب در انتهای جدول رده‌بندی قرار بگیرد و به شدت خطر سقوط به دسته پائین‌تر را احساس کند.

در دهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال بود که صبای قم تا هفته سیزدهم با هدایت محمود یاوری به مصاف حریفان رفت، دو هفته سرمربی نداشت و سپس با عبدالله ویسی مربی جوان، کم‌تجربه و نا شناخته آن زمان، در نیم‌فصل دوم لیگ دهم برابر رقبای خود به میدان رفت و به سختی در لیگ ماندگار شد.

 

* تشابه شرایط صبا در لیگ‌‌های دهم و شانزدهم

صبای قم در دهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال که با حضور 18 تیم برگزار می‌شد و سه تیم به دسته پائین‌تر می‌رفتند، تا هفته سی‌ودوم مانند این‌روزها در خطر سقوط به دسته پائین‌تر قرار داشت اما وقتی توانست در تبریز تیم تراکتورسازی را شکست بدهد، از بابت سقوط خیالی آسوده پیدا کرد.

اما اکنون شانزدهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال جریان دارد و تیم صبای قم چیزی شبیه به لیگ دهم در خطر سقوط به دسته پائین‌تر قرار گرفته است اما وضعیت این تیم در جدال با دیگر کاندیدای سقوط به دسته اول فوتبال ایران جام آزادگان یعنی سیاه‌جامگان خراسان با یک امتیاز بیشتر بهتر است.

 

* امیدواری مردم قم به آینده صبا

تا قبل از هفته 26 رقابت‌های لیگ برتر که صبای قم با تراکتورسازی تبریز در ورزشگاه یادگار امام قم بازی کند، کمتر کسی به این تیم برای بقا در جام خلیج فارس امید داشت اما برد قاطعانه سه بر صفر شاگردان مرفاوی در مقابل تیم سوم جدول موجب شد تا همگان نسبت به وضعیت بهتر صبا امیدوار شوند.

اما نماینده فوتبال قم در دیدار حساس و سرنوشت‌ساز هفته بیست و هفتم لیگ برتر برابر تیم دوم جدول یعنی استقلال تهران ناباورانه نتیجه را واگذار کرد تا بار دیگر به همان شرایط قبلی بازگشته و هم هواداران و هم مردم قم را نسبت به آینده خود تا پایان لیگ شانزدهم نگران کند.

 

* جدال صبا با سپاهان در چهاردهمین بازی خانگی

سه مهره کلیدی تیم فوتبال صبای قم از دیدار خانگی هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور برابر فولاد مبارکه سپاهان اصفهان محروم شدند تا کادر فنی صبای قم به اجبار در ترکیب این تیم برای رویارویی با حریف خود تغییراتی ایجاد کند و صبا با شکل و شمایلی متفاوت نسبت به دیدار قبل برابر حریف قرار بگیرد.

دیدارهای هفته سیزدهم از دور برگشت رقابت‌های فصل جاری لیگ برتر فوتبال ایران از روز چهارشنبه سی‌ام فروردین ماه و تک مسابقه تیم‌های پرسپولیس تهران قهرمان زودهنگام لیگ شانزدهم و پدیده خراسان تیم میانه جدول رده‌بندی در ورزشگاه آزادی تهران آغاز می‌شود.

اما هفت مسابقه دیگر هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال روز پنجشنبه 31 فروردین ماه به صورت همزمان در شهرهای مختلف به انجام می‌رسد و در یکی از مهمترین دیدارها تیم فوتبال صبای قم در ورزشگاه یادگار امام این شهر میزبان و پذیرای پرافتخارترین تیم لیگ یعنی سپاهان خواهد بود.

 

* موقعیت اضطراری شاگردان مرفاوی در انتهای جدول

شاگردان عبدالصمد مرفاوی در حالی از این بازی خانگی برابر فولاد مبارکه سپاهان اصفهان میزبانی می‌کنند که هفته گذشته در مسابقه خارج از خانه برابر تیم استقلال تهران با یک بازیکن کمتر و با نتیجه دو بر یک شکست خورده‌اند و در موقعیتی اضطراری در انتهای جدول ایستاده‌اند.

نماینده فوتبال استان قم در حال حاضر با کسب 25 امتیاز در انتهای جدول رده‌بندی رتبه چهاردهم را در اختیار دارد و برای بقا در لیگ برتر باید از سه مسابقه پیش‌رو تا پایان لیگ شانزدهم بهترین نتایج را کسب کند و با حداکثر امتیاز از میدان مصاف با رقبای خود خارج شود.

 

* صبا به دنبال بقا / اصفهانی‌ها در فکر آسیا

فوتبالیست‌های صبای قم این هفته کار بسیار سختی در مقابل تیم مدعی و بالای جدولی فولاد مبارکه سپاهان اصفهان پیش‌رو دارند زیرا نماینده مطرح اصفهان هم امتیاز با همشهری 39 امتیازی خود یعنی ذوب‌آهن اصفهان در مکان پنجم جدول ایستاده و به دنبال سهمیه لیگ قهرمانان آسیا است.

نماینده فوتبال اصفهان که با پنج قهرمانی پرافتخارترین تیم تاریخ رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران محسوب می‌شود بعد از برکنار کردن عبدالله ویسی از سرمربیگری خود، با زلاتکو کرانچار به توافق رسیده است، مربی‌ای که پیش از این نیز سابقه هدایت سپاهان اصفهان را در کارنامه دارد و این تیم را به خوبی می‌شناسد.

 

* محرومیت 3 مهره‌ کلیدی صبا از مصاف با سپاهان

اما صبای قم در حالی گام به مصاف با فولاد مبارکه سپاهان اصفهان می‌گذارد که خبر بد برای مرفاوی، محرومیت سه بازیکن کلیدی و ثابت این تیم در این بازی خانگی است، زیرا مهران امیری، حنیف عمران‌زاده و غلامرضا عنایتی امکان همراهی صبای قم را در این مسابقه حساس ندارند زیرا هر سه بازیکن از بازی با استقلال تهران این دیدار را از دست دادند.

شاید تا قبل از بازی با استقلال تهران اگر از هر کسی در مورد حنیف عمران‌زاده سئوال می‌شد، با قاطعیت جواب می‌داد که این بازیکن نقطه قوت و مهره تعیین کننده صبا در امتیازگیری نماینده قم از 11 بازی نیم‌فصل دوم لیگ شانزدهم است اما کمتر تصور می‌کرد که عمران زاده در بازی با استقلال تهران از هفته دوازدهم دور برگشت، با اتفاقات عجیب و قریب رخ داده در میدان به عامل باخت صبا تبدیل شود.

 

* اخراج عمران‌زاده و غیبت در هفته 28

در دقیقه نوزدهم مسابقه صبای قم با استقلال تهران در ورزشگاه آزادی، عمران‌زاده به شکلی عجیب به تیم سابق خود پنالتی داد تا یک کارت زرد از داور مسابقه بگیرد و بدین‌ترتیب موقعیت بسیار مناسبی برای نخستین گل آبی‌های پایتخت برابر دیدگان هواداران خود فراهم کند.

در نیمه دوم یک خطای دیگر در میانه میدان از سوی حنیف عمران‌زاده موجب شد تا داور گیلانی این دیدار یعنی حمید حاج‌ملک بار دیگر دست به کارت شده و با دادن اخطار دوم به مدافع صبای قم، این بازیکن با تجربه و مهره‌ کلیدی صبای قم را از زمین مسابقه اخراج کند تا صبا 10 نفره شود و این بازیکن مصاف صبا با سپاهان را نیز از دست بدهد.

 

* عنایتی غایب سرشناس صبا در جدال با سپاهان

دومین محروم صبای قم از دیدار خانگی هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور برابر فولاد مبارکه سپاهان اصفهان، غلامرضا عنایتی بهترین گلزن تاریخ رقابت‌های لیگ برتر است که به دلیل دریافت کارت زرد در دیدار صبا و استقلال این دیدار حساس را از دست داد.

عنایتی در دیدار صبا و استقلال تمام تمرکز خود را روی مراسم خداحافظی خود در مقابل دیدگان هواداران استقلال گذاشته بود و یکی از گلایه‌هایی که از این بازیکن می‌شود، این است که چرا در این شرایط صبا او تصمیم به خداحافظی گرفت و از همه مهمتر اینکه چرا در دیدار صبا و استقلال؟

حتی عنایتی در این دیدار از داور مسابقه کارت زرد گرفت تا دیدار حساس صبای قم در مقابل فولاد سپاهان اصفهان را در هفته 28 لیگ شانزدهم از دست بدهد و بدین‌ترتیب صبای قم یک غایب بزرگ دیگر برای این دیدار خانگی داشته باشد و مرفاوی مجبور به تغییر در ترکیب تیمش شود.

 

* نخستین محرومیت هافبک اصفهانی صبای قم

از بازیکنان جوان و جویای نامی که در نقل و انتقالات پیش از آغاز شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال مورد توجه کادر فنی صبای قم قرار گرفت و به صبا پیوست، مهران امیری است که از تیم دسته اولی گیتی‌پسند اصفهان راهی صبا شد و با پیراهن شماره 18 صبا در مرکز زمین یک بازیکن ثابت شد.

امیری در دیدار صبای قم و استقلال تهران از داور مسابقه یک کارت زرد گرفت تا برای نخستین‌بار در این فصل به دلیل محرومیت یکی از مهمترین بازی‌های تیمش را از دست بدهد، اما شاید امیری را باید بدشانس‌ترین بازیکن میدان بازی با استقلال دانست زیرا توپی که در دقیقه 90 وارد دروازه صبا شد به پای این بازیکن برخورد کرد و مسیر آن از خارج دروازه به درون چارچوب سنگر صبا تغییر کرد تا گل دوم حریف را به دنبال داشته باشد.

 

* کشوری‌فرد: باید حداکثر امتیاز را از این سه مسابقه کسب کنیم

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی صبای قم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، اظهار کرد: تیم ما سه بازی بسیار مهم و سرنوشت‌ساز در پیش دارد و با توجه به اینکه دو بازی را در خانه میزبان رقبای خود هستیم فرصت بسیار خوبی است تا با ارائه بازی‌های منسجم و حساب شده، حداکثر امتیاز را از این سه مسابقه کسب کنیم.

محمدرضا کشوری‌فرد راجع به اینکه صبا جزو کاندیداهای سقوط به دسته اول است، تصریح کرد: ما یک امتیاز از تیم همسایه خود در جدول یعنی سیاه‌جامگان خراسان بیشتر داریم، این یک فرصت مغتنم است بنابراین باید از نظر روحی و روانی در بهترین شرایط باشیم تا از سه بازی آینده حداکثر امتیاز را کسب و جایگاه خود را در لیگ حفظ کنیم.

 

* کاشی: صبا کاملا به وحدت تاکتیکی رسیده است

مربی تیم فوتبال صبای قم راجع به وضعیت این تیم در آستانه مصاف با سپاهان اصفهان، تصریح کرد: با وجود اینکه در این دیدار سه بازیکن کلیدی تیم ما غایب هستند اما نفرات جایگزین بسیار خوبی داریم که از روحیه و انگیزه بالایی برای نقش‌آفرینی در موفقیت صبای قم برخوردار هستند.

مرتضی کاشی عنوان کرد: اگر به بازی‌های چند هفته اخیر ما دقت کنید، صبا کاملا به وحدت تاکتیکی رسیده است و اوج کار ما در دیدار خانگی دو هفته قبل برابر تراکتورسازی تبریز و برد سه بر صفر آن بازی و همچنین در مصاف خارج از خانه هفته قبل برابر استقلال تهران بود، تا زمانی که 10 نفره نشده بودیم عالی بودیم اما اتفاقات بازی مانع تداوم موفقیت ما شد و حالا باید در دیدار با سپاهان به دنبال جبران باشیم.

 

* خازنی: هواداران صبا پشتوانه تیم برای کسب یک برد دیگر باشند

قائم مقام باشگاه فرهنگی ورزشی صبای قم از تماشای رایگان دیدار صبا و سپاهان خبر داد و عنوان کرد: هواداران ما در دیدار خانگی دو هفته قبل برابر تراکتورسازی تبریز برای تیم سنگ تمام گذاشتند و از تمام آنها می‌خواهیم یک بار دیگر با حضور در ورزشگاه پشتوانه تیم برای کسب یک برد دیگر باشند.

سیدجواد خازنی عنوان کرد: یک امتیاز بیشتر از تیم سیاه‌جامگان به تیم ما این فرصت را داده که با استرس کمتری برای کسب بهترین نتایج در سه بازی آینده تلاش کند، در مجموع شرایط تیم خوب است و کادر مدیریت باشگاه و تیم تمام تلاش خود را به کار گرفته تا بازیکنان بدون دغدغه به فکر برد و حفظ صبا در لیگ برتر باشند.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcjixex.uqeayzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما