سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۴۹
کد مطلب : 27353
رئیس دانشکده صدا و سیما قم:

رشته دین و رسانه در قم راه‌اندازی شد

قم نيوز : قم نیوز: رئیس دانشکده صداوسیمای قم گفت: رشته دین و رسانه منحصر به قم است و در هیچ دانشگاه دیگری تدریس نمی‌شود، البته هم‌اکنون در این دانشکده رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد تدریس می‌شود.
رشته دین و رسانه در قم راه‌اندازی شد
به گزارش قم نیوز، احمد پهلوانیان پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: دانشکده صداوسیما برای تربیت نیروی متخصص در عرصه رسانه از طلاب سطح ۲ دانشجو می‌پذیرد.

رئیس دانشکده صداوسیمای قم با اشاره به جامعه آماری فارغ‌التحصیلان دانشکده خبر، افزود: از سال ۷۶ تاکنون ۲۰۰ نفر از این دانشکده فارغ‌التحصیل و در بخش‌های مختلف صداوسیما مشغول به کارشده‌اند.

وی با اشاره به رشته‌های تحصیلی موجود در این دانشکده، تصریح کرد: چهار رشته مهم و کاربردی تولید سیما، ادبیات نمایشی، دین و رسانه، پژوهش در ارتباطات در حال حاضر در دانشکده صداوسیمای قم تدریس می‌شود.

پهلوانیان عنوان کرد: رشته دین و رسانه منحصر به قم است و در هیچ دانشگاهی به‌غیراز قم تدریس نمی‌شود، البته در حال حاضر در این دانشکده رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد تدریس می‌شود.

رئیس دانشکده صداوسیمای قم با اشاره به برگزاری آزمون اختصاصی ویژه پذیرش دانشکده خبر، بیان کرد: آزمون اختصاصی در ۱۲ دی‌ماه برگزار می‌شود و واجدان شرایط در روز ۱۵ آذر با مراجعه به سایت می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به این‌که در آستانه هفته پژوهش قرار داریم یکی از جدی‌ترین کارهای ما پژوهش‌های ویژه درزمینهٔ دین و هنر، رسانه، هنر و اجتماع است که نمونه بارز آن را در پایان‌نامه‌های دانشجویان دانشکده می‌توان مشاهده کرد، البته عمده پایان‌نامه‌ها درزمینهٔ دین و رسانه است.

پهلوانیان با اشاره به برگزاری جشنواره تولیدات دانشجویی در دی‌ماه امسال، گفت: این جشنواره بین‌المللی با دو هدف و محور اصلی مبارزه با تکفیر و تلاش برای وحدت مسلمانان برگزار می‌شود که علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره تا نیمه آذر فرصت دارند آثار خود را ارسال کنند.

رئیس دانشکده صداوسیمای قم با اشاره به اعلام فراخوان این جشنواره بین‌المللی، اظهار کرد: از نیمه دوم آبان فراخوان جشنواره اعلام شد و تاکنون بیش از ۱۰۰ اثر از کشورهای عراق، پاکستان، تونس و کشورهای آسیای میانه به دبیرخانه همایش ارسال‌شده است.

وی افزود: علاقه‌مندان می‌توانند تا نیمه آذر آثار خود را ارسال کنند تا از سوی تیم علمی داوری شود البته این همایش در سطح ملی مانند گذشته در تهران و بخش بین‌الملل آن در قم برگزار می‌شود.

پهلوانیان با اشاره به جامعه آماری دانشجویان دانشکده صداوسیمای قم، تصریح کرد: در حال حاضر ۳۰۰ نفر در دانشکده خبر در حال تحصیل هستند، البته مهرماه امسال نیز ۷۵ دانشجو پذیرفته‌شده است و سال آینده نیز ۷۵ نفر پذیرش می‌شود.

رئیس دانشکده صداوسیمای قم، عنوان کرد: ما همه‌ساله برای سه رشته ادبیات نمایشی، تولید سیما و دین و رسانه ۲۰ نفر برای هر رشته جذب می‌کنیم که از این آمار حدود ۱۰ تا۲۰ درصد غیر طلبه هستند.

‌‌انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdcjtte8.uqeaizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما