سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 46721
منبع : شهرنیوز

افزايش تعاملات حوزه علميه و شهرداري قم

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم با اشاره به افزايش تعاملات حوزه علميه و شهرداري گفت: در ماه‌هاي اخير با حمايت آيت‌الله اعرافي تعامل ويژه‌اي بين حوزه‌هاي علميه و شهرداري ايجاد شده و اين همكاري در حال گسترش است
افزايش تعاملات حوزه علميه و شهرداري قم
    به گزارش قم نيوز، دكتر سقائيان‌نژاد در دويست و بيست و پنجمين جلسه شوراي شهر قم و آخرين جلسه سال ۹۵ ، با اشاره به توافق شهرداري با حوزه علميه براي تغيير كاربري زميني براي احداث مجتمع اداري و فرهنگي حوزه اظهار كرد: اعضاي شورا چند واقعيت را بايد مد نظر داشته باشند؛ داستان اين زمين به هر صورت كه بوده به كميسيون ماده پنج رفته و اين كميسيون تغيير كاربري داده و تصويب شده است.

    وي با تاكيد بر اينكه با مصوبه كميسيون ماده پنج امروز ديگر اين زمين كاربري فضاي سبز نيست خاطرنشان كرد: در مرحله بعدي مطرح شد كه خياباني ۲۰ متري يا ۱۲ متري در اين محدوده است كه مجدداً اين پروژه اصلاح شد و تمام مباحث قانوني در اين پروژه در حال حاضر مد نظر قرار گرفته است.

    شهردار قم با تاكيد بر اينكه بالغ بر ۵ ميليارد تومان بابت عوارض قبل از اجراي پروژه از حوزه دريافت شده است تصريح كرد: در بحث بدهي‌ها با وجود اشكالي كه مراجع داشتند حوزه با مشاركت آيت الله اعرافي امضاي تاييديه را گرفتند تا مشكل شهرداري حل شود و تعامل خوبي در اين زمينه داشتند.

    وي با تاكيد بر اينكه با حضور آيت‌الله اعرافي در حوزه علميه قم نخستين بار است كه مذاكرات در خصوص شهرك مهديه راه افتاده خاطرنشان كرد: از نظر قانوني سهم شهرداري در اين توافق‌نامه كمتر از ۴۴ درصد است و اگر مخالفت كنيم مشكلاتي ايجاد خواهد شد.

    سقائيان‌نژاد با تاكيد بر اينكه توافق‌نامه شهرداري و حوزه در راستاي تعامل با حوزه و حمايت از همكاري‌هاي قانوني طرفين است بيان كرد: ما بايد به دنبال تقويت ارتباطات با حوزه باشيم و همكاري در مساله شهرك مهديه را در نظر داشته باشيم.

    وي خاطرنشان كرد: بيش از ۱۰ سال بدهي‌هاي حوزه به شهرداري يك مرتبه تسويه شد و اين بخاطر همكاري حوزه‌هاي علميه بوده است؛ از طرف ديگر نيز هركاري در اين پروژه انجام شده قانوني بوده و شهرداري موارد قانوني را به طور كامل مد نظر داشته است.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcjvaex.uqem8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما