چهارشنبه ۲ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 46811
منبع : خبرگزاری فارس
مديركل راه‌آهن استان قم:

فرهنگ استفاده از حمل و نقل ریلی باید گسترش یابد

قم نيوز : قم نیوز: مديركل راه‌آهن استان قم با اشاره به مزایای استفاده از حمل و نقل ریلی گفت: فرهنگ استفاده از حمل و نقل با قطار را در جامعه اشاعه دهد.
فرهنگ استفاده از حمل و نقل ریلی باید گسترش یابد
به گزارش قم نیوز، محسن اعتماد امروز با بیان اینکه بحث توسعه حمل و نقل ریلی ضرورتی انکارناپذیر است اظهار کرد: راه‌آهن هر کشور یکی از مهمترین زیرساخت‌های توسعه پایدار است.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم به منویات رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی عمل کنیم باید به این نکته توجه شود راه‌آهن مصداق ظهور اقتصاد مقاومتی است.

مدیرکل راه‌آهن استان قم با بیان اینکه یک نفر هر 40 دقیقه در اثر سوانح در جاده کشته می‌شود که تبعات مالی و معنوی دارد گفت: باید در نظر داشت چه اندازه سرمایه‌گذاری می‌شود تا یک نفر تحصیل‌کننده و درس آموخته دانشگاه شود و بخواهد در زمینه صنعت و اقتصاد مملکت نقش‌آفرینی کند زمانی که این فرد بر اثر حادثه‌ای کشته می‌شود سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در زمینه نیروی انسانی هدر می‌رود.

وی عنوان کرد: راه‌آهن به عنوان ایمن‌ترین سیستم حمل و نقل باید خدمت‌رسانی کند و در همه دنیا ویژگی راه‌آهن ایمنی است و مزیت دیگر قطار بحث آلایندگی هوا است که سازگارترین نوع حمل و نقل با محیط زیست محسوب می‌شود.

اعتماد یادآور شد: با توجه به مزیت‌‌هایی مانند صرفه‌جویی در مصرف سوخت، حفاظت محیط زیست و جلوگیری از سوانح با استفاده از حمل و نقل ریلی رسالت به عنوان فرد مسلمان ایرانی این است که هر کس در نقش خود تبلیغ کند و فرهنگ استفاده از حمل و نقل با قطار را در جامعه اشاعه دهد.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcjvoex.uqemvzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما