دوشنبه ۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۱۴
کد مطلب : 42121
منبع : خبرگزاری تسنیم
معاون استاندار قم:

جاده‌های استان قم محور تردد ۲۴ میلیون خودرو در سال است

قم نيوز : قم نیوز: معاون استاندار قم گفت: یکی از محورهای تحقق اقتصاد مقاومتی توسعه بخش گردشگری است، سالانه ۲۴ میلیون خودرو در محورهای استان قم تردد می‌کند و این ظرفیت عظیم جای کار دارد.
جاده‌های استان قم محور تردد ۲۴ میلیون خودرو در سال است
به گزارش قم نیوز، یونس عالی‌پور ظهر امروز در همایش روز جهانی جهانگردی که در سالن همایش‌های ونوس قم برگزار شد، با تبریک روز جهانی گردشگری اظهار داشت: یکی از محورهای تحقق اقتصاد مقاومتی توسعه بخش گردشگری است، سالیانه 24 میلیون خودرو در محورهای استان قم تردد می‌کند و این ظرفیت عظیم حتماً جای کار دارد.

عالی پور بابیان اینکه استان قم محور توسعه گردشگری زیارتی تبیین شده است، خاطرنشان کرد: کشوری که می‌خواهد بر اقتصاد مقاومتی تأکید کند باید بر قبایل و زبان‌ها تکیه داشته باشد ازاین‌رو مدیران  نیز با تأکید بر این مباحث باید عملکرد بهتری از خود نشان دهند.

وی بابیان اینکه در استان قم باید کالایی متناسب با زائران تولید شود، گفت: این کالاها هم باید با تنوع همراه باشد و هم با قیمت ارزان در اختیار زائران قرار گیرد همچنین بخش خصوصی باید فعال‌تر شود و در این راستا باید تلاش‌های لازم را انجام دهیم.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با تأکید براینکه بانک‌ها و بخش خصوصی باید به‌منظور سرمایه‌گذاری بیشتر در استان فعال‌تر شوند، تصریح کرد: اخیراً کمیته‌ای به‌نام کمیته زیارت در ستاد تسهیلات زائرین مصوب شده و در آن قوانین مربوط به حوزه گردشگری نیز بررسی خواهد شد.

عالی پور با تأکید بر اینکه استان قم محور گردشگری زیارتی است، گفت: اهتمامی که استاندار و مسئولان در این زمینه‌دارند به‌خوبی مشهود است علاوه بر آن باید گردشگری معرفتی را نیز گسترش دهیم و این بخشی از گردشگری زیارتی ما است، در استان قم باید در همه زمینه‌ها به‌خصوص کویر توجه و برنامه‌ریزی جدی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه دریاچه نمک قم یک‌قطب گردشگری است، تصریح کرد: سالیانه 24 میلیون خودرو و 80 میلیون انسان در محور استان قم تردد می‌کنند ازاین‌رو باید مسئولان و متولیان امر گردشگری بدانند برای اعتلای گردشگری مذهبی و معرفتی باید چه ساختارهایی را گسترش دهند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcjvvex.uqe88zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما