سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۷
کد مطلب : 49854
منبع : خبرگزاری فارس

برگزاري نخستين جام بين‌المللي سال 96 در قم

حضور كشتي‌گيران 11 كشور خارجي در جام يادگار امام (ره)
قم نيوز : قم نيوز: استان قم اين روزها خود را براي روزهاي هفتم تا نهم تير ماه و پذيرايي از كشتي‌گيران 11 كشور خارجي شركت كننده در پيكارهاي بين‌المللي كشتي فرنگي جام يادگار امام (ره) آماده مي‌كند.
برگزاري نخستين جام بين‌المللي سال 96 در قم / حضور كشتي‌گيران 11 كشور خارجي در جام يادگار امام (ره)
برگزاري نخستين جام بين‌المللي سال 96 در قم / حضور كشتي‌گيران 11 كشور خارجي در جام يادگار امام (ره)
به گزارش قم نيوز، جام کشتی فرنگی جام یادگار امام (ره) بعد از چند سال دوری این جام از قم، بار دیگر به بازگشته و با تغییراتی که در شیوه برگزاری این پیکارها از سوی فدراسیون کشتی ایران ایجاد شده، یک بار دیگر بعد از حدود پنج سال قم میزبانی این جام را بر عهده گرفته است و قمی‌ها می‌توانند رقابت چهره‌های مستعد داخلی و خارجی این رشته را به تماشا بنشینند.

کشتی قم سال‌ها سابقه برگزاری موفق رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جام یادگار امام (ره) را دارد ولی به دلایل مختلف این رقابت‌ها چند سالی در قم به انجام نرسید و اکنون بار دیگر میزبانی این مسابقات را بر عهده گرفته‌ایم و این جام بعد از ماه مبارک رمضان در قم برگزار خواهد شد تا قم میزبان نخستین جام بین‌المللی سال 96 باشد.

 

* قم در تدارک بهترین امکانات برای میزبانی

در دوره‌های قبلی که قم تقریبا یک دهه میزبانی رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام یادگار امام (ره) را بر عهده داشت، مسابقات در رده سنی بزرگسالان و با حضور قهرمانان مطرح آسیا و جهان به انجام می‌رسید اما این‌بار جام یادگار امام در رده سنی نوجوانان به میزبانی قم برگزار می‌شود.

این در حالی است که استان قم در روزهای هفتم تا نهم تیر ماه میزبانی پیکار کشتی‌گیران شرکت کننده در پیکارهای سومین دوره کشتی فرنگی بین‌المللی جام یادگار امام (ره) را انجام می‌دهد و با حمایت مسوولان استانی سخت در تدارک بهترین شرایط و امکانات برای برگزاری مطلوب این رقابت‌ها است.

 

* رضایی: سومین دوره جام یادگار امام در قم برگزار می‌شود

نایب‌رئیس هیأت‌ کشتی استان قم از برگزاری سومین دوره رقابت‌های بین‌المللی جام یادگار امام با شیوه جدید خود در قم خبر داد و افزود: کشتی‌گیران مستعد کشورمان با رقبای خارجی شرکت کننده در این جام برای کسب عناوین برتر به رقابت خواهند پرداخت.

احمد رضایی اضافه کرد: این‌ روزها تمام تمرکز من و همکارانم در هیأت‌ کشتی استان قم روی موضوع میزبانی از سومین دوره پیکارهای بین‌المللی کشتی فرنگی جام یادگار امام (ره) در قم است و امیدوارم که میزبانی خوبی از تیم‌ها و کشتی‌گیران شرکت کننده انجام بدهیم.

 

* معرفی ناظر اتحادیه جهانی کشتی در جام یادگار امام

با هماهنگی بین فدراسیون کشتی، اداره کل ورزش و جوانان و هیأت‌ کشتی استان قم، سالن دو هزار نفری مجموعه ورزشی شهید حیدریان شهر قم برای میزبان پیکارهای کشتی فرنگی رده سنی نوجوانان جام بین‌المللی یادگار امام (ره) در نظر گرفته شده و عوامل برگزاری مشغول آماده‌سازی این سالن هستند.

فدراسیون کشتی کشورمان نیز از کشورهای صاحب نام کشتی فرنگی و آزاد دنیا برای حضور در این دوره از مسابقات دعوت به عمل آورده است و داور مطرحی از کشتی هندوستان نیز به عنوان داور بی‌طرف و نماینده اتحادیه جهانی کشتی در رقابت‌های رشته فرنگی این دوره حضور می‌یابد.

 

* وزیری: حضور 11 کشور خارجی در جام یادگار قطعی شده است

رئیس هیأت‌ کشتی استان قم از اعلام آمادگی بیش از 10 کشور مطرح خارجی برای اعزام کشتی‌گیران خود به رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام یادگار امام (ره) در قم خبر داد و گفت: خوشبختانه در دیدارهایی که با استاندار و دیگر مسوولان قم داشته‌ایم قول حمایت برای برگزاری شایسته این رقابت‌ها را گرفته‌ایم.

محسن وزیری اضافه کرد: در واقع بعد از معرفی قم به عنوان میزبان این دوره از رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جام یادگار امام (ره)، با هماهنگی انجام شده با فدراسیون کشتی، تا کنون تعداد 11 کشور برای اعزام کشتی‌گیران خود به شهر قم برای حضور در این رقابت‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی یاد آور شد: کشتی‌گیران فرنگی‌کار کشورهای آذربایجان، قرقیزستان، ارمنستان، اوکراین، گرجستان، صربستان، بلغارستان، فنلاند، ترکیه، بلاروس و ایتالیا به قم سفر می‌کنند، در حالی که کشتی‌گیران کشورمان نیز در قالب پنج تیم در هر رشته در این مسابقات حضور خواهند یافت.

 

* قم میزبان کشتی فرنگی / چابهار پذیرای آزادکاران حاضر در جام یادگار

این در شرایطی است که رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جام یادگار امام با توجه به حضور تیم‌های قدرتمند و سرشناس کشتی فرنگی دنیا و همچنین چهره‌های مستعد و آینده‌دار کشتی فرنگی کشورمان که پشتوانه‌های کشتی ایران محسوب می‌شوند، در تقویم فیلا به ثبت رسیده است و یکی از جام‌های معتبر دنیا به شمار می‌رود.

رقابت‌های جام یادگار امام در هر دو رشته آزاد و فرنگی به انجام می‌رسد و بر اساس برنامه‌ریزی فدراسیون کشتی، میزبانی مسابقات سال 2017 کشتی فرنگی جام یادگار امام (ره) به میزبانی قم و کشتی آزاد به چابهار رسیده و چندین کشور خارجی نیز برای حضور در رقابت‌های رشته آزاد آمادگی خود را اعلام کرده‌اند.

این در حالی است که برای حضور در سومین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد نوجوانان جام یادگار امام (ره)، کشتی‌گیران آزادکار کشورهای آذربایجان، روسیه، قرقیزستان، ارمنستان، اوکراین، گرجستان، مغولستان، مجارستان، بلاروس و ایتالیا برای رویارویی با نخبه‌های کشتی آزاد ایران در روزهای هفتم تا نهم تیر به میزبانی شهرستان چابهار به میدان می‌روند.

 

* میکائیلی: کادر فنی تیم ملی بر عملکرد کشتی‌گیران نظارت دارد

مربی مطرح کشتی قم و تیم ملی تصریح کرد: رقابت‌های جام یادگار امام در 10 وزن به انجام می‌رسد و نتایج رقابت‌های‌بین المللی کشتی فرنگی جام یادگار امام (ره) از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان نگاه ویژ‌ه‌ای به این پیکارها دارد.

روح‌الله میکائیلی با بیان اینکه کشتی‌گیران برتر این جام برای اعزام به رقابت‌های آسیایی و جهانی 2017 انتخاب خواهند شد، خاطرنشان کرد: رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی نوجوانان آسیا تیر ماه به میزبانی بانکوک تایلند برگزار می‌شود و مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان نیز در آتن یونان به انجام خواهد رسید.

 

* نریمان: ستاد اجرایی جام یادگار امام (ره) در قم تشکیل شد

رئیس گروه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای اداره کل ورزش و جوانان استان قم از برگزاری جلسه ستاد اجرایی مسابقات کشتی فرنگی جام بین‌المللی یادگار امام (ره) در معاونت ورزش این اداره کل خبر داد و افزود: در این جلسه با حضور کارشناسان این معاونت در کنار رئیس، نایب‌رئیس و دبیر هیأت‌ کشتی قم، برنامه‌ها و راهکارهای این اداره کل برای برگزاری مطلوب این جام مورد بررسی قرار گرفت.

حمید نریمان خاطرنشان کرد: در این جلسه بعد از تشریح برنامه‌ها و اقدامات انجام شده از سوی اداره کل ورزش و جوانان و هیأت‌ کشتی برای برگزاری این مسابقات، مقرر شد با برقراری ارتباط و تعامل با دستگاه‌های مربوطه که در بحث اجرای هر چه بهتر این مسابقات می‌توانند موثر باشند، تمام امکانات لازم برای این جام پیش‌بینی شود.
انتهاي پيام / 137

https://qomnews.ir/vdcjxoex.uqehizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما