چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب : 29324
منبع : روابط عمومی دانشگاه مذاهب اسلامی
رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی:

گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت فرصتی به نفع معنویت و بشریت است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: در شرایط کنونی گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت فرصتی به نفع معنویت و بشریت است.
گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت فرصتی به نفع معنویت و بشریت است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مبلغی در ششمین دور گفت‌وگوی اسلام با مسیحیت در کلیسای ارمنی حوزه سیلیسی در کشور لبنان افزود: طایفه اندیشی دینی نیز خود دارای سه نمود تکفیرگرایی دینی، انسان گریزی دینی و خشونت گرایی دینی است.

وی با اشاره به مؤلفه‌های طایفه اندیشی دینی گفت: یکی از این مولفه‌ها اقدام اتباع یک مذهب یا یک دین به مصادره کردن خدا به نفع خود است.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی ادامه داد: اتباع هر دین باید بر درستی دین خود استدلال کنند اما این پندار که غیر آنان فاقد توجه به خدا هستند ناروا است.

وی با استناد به آیه ۶۴ سوره آل عمران خاطرنشان کرد: با مراجعه به قرآن کریم در می‌یابیم که انسان فراتر از وضعیت دینی او، طرف یا موضوع سخن خداوند قرار گرفته است.

مبلغی اظهار کرد: «یا ایها الناس» بخش مهمی از خطاب‌های قرآنی را تشکیل می دهد . این نشان می‌دهد که خداوند گذشته از رابطه‌هایی که با درون اشخاص مختلف از هر قوم و دین دارد، حتی در فضای قرآن که کتاب آسمانی متعلق به دین اسلام است با انسان رابطه برقرار کرده است.

استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به دلیل اینکه اتباع مسیحیت و اسلام بیشتر از اتباع ادیان دیگر است گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت در میان گفت‌وگوهای دینی از اهمیت بیشتری برخوردار است، دوم اینکه ارتباط صمیمی فی ما بین این دو دین بیش از ارتباط اتباع ادیان دیگر است و سوم اینکه سابقه گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت در تاریخ بیشتر و گسترده‌تر بوده است.

مبلغی خاطرنشان کرد: امروز باید گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت عمق بیشتری پیدا کند و در شرایط حساس کنونی، این گفت‌و‌گو به مثابه یک فرصت برای خدمت به معنویت و بشریت قرار داده شود.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcjxte8.uqeh8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما