شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : 51194
منبع : خبرگزاری فارس

رئیس سازمان اساتید و طلاب کشور معرفی شد

تقدیر از برترین رده‌های بسیج طلاب در قم
قم نيوز : قم نیوز: حجت‌الاسلام عبدالعلی گواهی رئیس جدید سازمان اساتید و طلاب کشور ظهر امروز طی مراسمی توسط نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در قم معرفی شد.
رئیس سازمان اساتید و طلاب کشور معرفی شد/تقدیر از برترین رده‌های بسیج طلاب در قم
رئیس سازمان اساتید و طلاب کشور معرفی شد/تقدیر از برترین رده‌های بسیج طلاب در قم
به گزارش قم نیوز، مراسم افتتاحیه چهارمین همایش مشترک مدیران حوزه‌های علمیه، مسؤولان دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه و مسؤولان بسیج طلاب و روحانیون کشور با موضوع نقش حوزه انقلابی و تحقق دولت مقاومت در سالن همایش مجتمع آموزشی فرهنگی یاوران مهدی(عج) برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مسؤول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه‌های علمیه طی سخنانی اظهار کرد: امسال چهارمین سالی است که این همایش را برگزار می‌کنیم تا تعاملات و همدلی‌ها را افزایش دهیم، اکنون بعد از گذشت چهار سال همدلی مطلوبی میان سپاه، بسیج و روحانیون ایجاد شده که نتیجه این همدلی سبب پیشرفت و موفقیت می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود ملک‌دار با اشاره به تشکیل شورای عالی هماهنگی بسیج طلاب و روحانیون تصریح کرد: یکی از راهکارهای تقویت روحیه انقلابی‌گری در حوزه، توسعه بسیج طلاب و روحانیون است که برای پاسداری از ارزش‌ها در خط مقدم قرار دارد و به صورت مستمر در حال ترویج آموزه‌های دینی است.

همچنین مدیر حوزه‌های علمیه نیز با اشاره به اینکه درس‌های خارج باید ناظر بر نظام‌های مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی باشد، اظهار کرد: بین‌المللی بودن حوزه یکی دیگر از مؤلفه‌های انقلابی ماندن است که به لطف خداوند متعال تا کنون در این عرصه اقدامات مطلوبی انجام شده است؛ کنار مردم بودن و اتصال به منبع بی‌پایان مردم مؤلفه دیگر حوزه انقلابی است چرا که اگر حوزه از این ظرفیت فاصله گیرد نمی‌تواند انقلابی بماند.

آیت‌الله علیرضا اعرافی همراهی با نظام و ولایت را از دیگر ویژگی‌های حوزه انقلابی برشمرد و ادامه داد: حوزه باید نسبت به مسؤولان گاهی ناصح باشد گاهی حمایت کند و گاهی نسبت به عملکردهای نادرست نقد و اعتراض کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز به عنوان دیگر سخنران این همایش جریان‌شناسی را از مؤلفه‌های حوزه انقلابی برشمرد و گفت: برخی از حوادث موردی است اما برخی دیگر جریانی است و پدیده‌های جریانی عقبه‌هایی دارد و پیچیده، قابل تکرار و زمانبر است، در فتنه 88 برخی افراد محدود روی صحنه بودند اما افراد بسیاری در دوره‌های مختلف این جریان را حمایت کرده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی با تاکید بر اینکه امروزه با جبهه مشخص دارای عقبه روبرو هستیم، عنوان کرد: داعش یک جریان مشخص است که حرکت خود را به صورت جریانی دنبال می‌کند، غربگرایی نیز در داخل کشور یک جریانی است که سبب غرب باوری شده است.

در ادامه این همایش با حضور از زحمات حجت‌الاسلام والمسلمین محمود محمدی شاهرودی رئیس سازمان طلاب و روحانیون تقدیر و حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالعلی گواهی به عنوان رئیس سازمان اساتید و طلاب معرفی شد.

همچنین معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر انقلاب اسلامی نیز طی سخنانی خاطرنشان کرد: مدیران حوزه‌های علمیه کارهای سخت و دشواری را بر دوش گرفته که بر اهمیت آن آگاه هستند، این افراد اکنون باید به دنبال کشف استعدادها باشند چرا که با استفاده از فراخوان‌های عمومی و بدون توجه به حساسیت‌ها نمی‌توانیم هر فردی را در حوزه جذب کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی با اشاره به اینکه مدیران حوزه باید به صورت مستمر با طلاب ارتباط داشته باشند، تصریح کرد: طلاب اگر با اساتید خود زندگی کنند می‌توانند از آموزه‌ها و داشته‌های علمی و تجربی آنها استفاده کنند؛ کلاس اخلاق به تنهایی نمی‌تواند کاربرد لازم را داشته باشد به همین علت اساتید باید با رفتار و گفتار درست طلاب را به سمت آموزه‌ها سوق دهند.

رئیس سازمان بسیج مستضفین نیز به عنوان دیگر سخنران این همایش با اشاره به اینکه ایران اسلامی بعد از انقلاب اسلامی تفاوت‌های بسیاری داشته است، اظهار کرد: طی دهه‌های اخیر عرصه‌های جدیدی مطرح شده است که این عرصه‌ها باید شناسایی و مورد بررسی قرار گیرد.

سردار غلامحسین غیب‌پرور با تاکید بر اینکه دستاوردهای انقلاب بسیار قابل توجه است، اضافه کرد: به هر میزانی که جلو می‌رویم صحنه رویارویی با استکبار وسیع‌تر و جدی‌تر می‌شود، اکنون عرصه تقابل ایران اسلامی با استکبار با عرصه تقابل در سال 60 قابل مقایسه نیست.

لازم به ذکر است، در پایان این همایش از برترین رده‌های بسیج طلاب و روحانیون کشور با اهدا هدایایی تقدیر شد و کمیسیون‌های تخصصی نیز عصر امروز در مجتمع یاوران مهدی(عج) برگزار می‌شود.
 انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcjxvei.uqevhzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما