چهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۰
کد مطلب : 38900
منبع : خبرگزاری فارس
چمران در دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی:

رسیدگی به لایحه شوراها از وظایف مجلس و دولت است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: شورای عالی استان‌ها تنها نهادی است که می‌تواند به صورت مستقل لایحه‌های خود را به مجلس و دولت ارائه دهد که رسیدگی به این لایحه‌ها به صورت قانونی از وظایف مجلس و دولت است.
رسیدگی به لایحه شوراها از وظایف مجلس و دولت است
به گزارش قم نیوز، مهدی چمران صبح امروز به همراه اعضای شورای عالی استان‌های کشور در دیدار با آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی که در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، اظهار کرد: شورای عالی استان‌ها تنها نهادی است که می‌تواند به صورت مستقل لایحه‌های خود را به مجلس و دولت ارائه دهد که رسیدگی به این لایحه‌ها به صورت قانونی از وظایف مجلس و دولت است.

وی با بیان اینکه 117 هزار نفر در شوراهای کشور عضویت دارند، اضافه کرد: شورای عالی استان‌ها هر ماه طی اجلاس سه روزه‌ای با حضور نمایندگان شوراهای استان‌های مختلف کشور برگزار می‌شود تا مشکلات اصلی شهرها بررسی و در صورت نیاز برای برطرف کردن این مشکلات لایحه‌های مورد نظر تدوین شود.

رئیس شورای عالی استان‌ها خاطرنشان کرد: شوراها با عوارض مردمی شهرها را اداره و بخشی از رسالت‌های دولت را برای خدمت‌رسانی به مردم دنبال می‌کنند به همین علت باید به این شوراها نگاه ویژه داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به شرایط کنونی کشور شوراها می‌توانند پیشرفت‌های مطلوبی را برای نظام رقم بزنند، تصریح کرد: اعضای شورای عالی برای رساندن این شورا به جایگاه اصلی خود تلاش می‌کنند.

چمران یادآور شد: امیدواریم در سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل بتوانیم برای پیشبرد اهداف شوراهای استان‌های مختلف کشور اقدامات لازم را در سطح ملی انجام دهیم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcjyhet.uqeoyzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما