دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۵:۰۰
کد مطلب : 46190

مسیریابی مورچه‌ها از طریق موقعیت خورشید و خاطرات‌شان

قم نيوز : قم نیوز: بررسی‌ها نشان داد مورچه‌ها برای آنکه بتوانند مسیر صحیح را پیدا کنند، موقعیت خورشید را در آسمان به دقت تجزیه و تحلیل می‌کنند و سپس آنها را با اطلاعات بصری که از محیط پیرامون به دست می‌آورند، تطبیق می‌دهند.
مسیریابی مورچه‌ها از طریق موقعیت خورشید و خاطرات‌شان
به گزارش قم نیوز، مورچه‌ها یکی از پیچیده‌ترین جانوران روی کره خاکی محسوب می‌شوند و بر اساس یک مطالعه جدید مشخص شده است که آنها با استفاده از خورشید و خاطرات قبلی خود می‌توانند مسیریابی کنند.

دانشمندان توضیح دادند که مورچه‌ها بر اساس سیستم تحلیلی قوی که دارند در هر نقطه که ایستاده باشند می‌توانند قطب را تشخیص دهند و بر اساس آن، مسیر خود را پیدا کنند؛ صرف نظر از اینکه مورچه در چه موقعیت جغرافیایی قرار گرفته باشد، این اتفاق می‌تواند برایش صورت گیرد.

فرآیندی که مورچه‌ها دنبال می‌کنند مانند این است که انسان بتواند با راه رفتن به عقب، تمام مسیر تا منزل را طی کند یا اینکه تمام این مسیر را دور خود بچرخد.

بررسی‌ها نشان داد مورچه‌ها برای آنکه بتوانند مسیر صحیح را پیدا کنند، موقعیت خورشید را در آسمان به دقت تجزیه و تحلیل می‌کنند و سپس آنها را با اطلاعات بصری که از محیط پیرامون به دست می‌آورند، تطبیق می‌دهند.

آنها در این فرآیند از خاطرات قبلی خود هم کمک می‌گیرند تا به خاطر بیاورند زمانی که خورشید در چنین موقعیتی قرار داشت، مسیر خانه چطور دنبال می‌شد.

دکتر « آنتونی وایستراچ» از دانشگاه ادینبورگ در این خصوص گفت: «یافته اصلی ما این بود که مورچه‌ها می‌توانند بر اساس موقعیت جغرافیایی و شرایط بدنی جهت‌یابی کنند و در هر نقطه‌ای که قرار می‌گیرند، خانه را پیدا کنند».

انتهای پیام / ۱۳۶
https://qomnews.ir/vdcjyvex.uqemhzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما