کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدير رسانه تيم فوتسال سوهان محمد سيما:

بي‌تجربگي و اشتباهات داور بين‌المللي فوتسال كام قمي‌ها تلخ كرد

خبرگزاری فارس , 25 تير 1397 ساعت 16:45

مدير رسانه تيم فوتسال سوهان محمد سيما قم گفت: قضاوت بحث برانگيز و جانب‌دارانه داوران، مانع پيروزي تيم ما در مصاف خانگي با گيتي‌پسند اصفهان شد.


به گزارش قم نیوز در دومین هفته رقابت‌های بیستمین دوره لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور حساس‌ترین مسابقه بین تیم‌های سوهان محمد سیما قم و گیتی‌پسند اصفهان در سالن دو هزار نفری شهید حیدریان قم برگزار شد و در حالی که قمی‌ها دو بار با گلزنی علیرضا وفایی از حریف خود پیش افتادند اما گیتی‌پسند با گل‌های محمد شجر و سعید عباسی بازی باخته را به تساوی تبدیل کرد اما این دیدار برخی حواشی نیز داشت که مدیر رسانه تیم فوتسال سوهان محمد سیما در این گفت‌وگو به آنها اشاره کرد و از نظرتان می‌گذرد:

محمدجعفر عابدی با اشاره به چهار امتیازی شدن این تیم بعد از یک برد و یک تساوی، اظهار کرد: متاسفانه وحید عرض‌پیما و علی مرادیان داوران اول و دوم دیدار حساس تیم‌های سوهان محمد سیما قم و گیتی‌پسند اصفهان، قضاوت چندان مطمئنی در این بازی حساس و سرنوشت‌ساز نداشتند.

 

حضور 2 هزار تماشاگر و نمایش علاقه زیاد مردم قم به فوتسال

وی ادامه داد: حضور بیش از دو هزار تماشاگر در یک روز تعطیل و ساعاتی که گرمای هوا در اوج خود قرار دارد به سالن ورزشی شهید حیدریان برای تماشای این بازی‌، از یک سو مهر تاییدی بر علاقه مردم شریف قم به فوتسال و تیم شهرشان است و از سوی دیگر حساسیت بالای این مسابقه را نشان داد.

مدیر رسانه تیم فوتسال سوهان محمد سیما قم اضافه کرد: ولی متاسفانه قضاوت بحث برانگیز داوران این دیدار موجب شد تا تماشاگران با نارضایتی محض سالن را ترک کنند، در حالی که رفتار و عکس‌العمل‌ها داور در تمام لحظات، بارها موجب التهاب و به حاشیه رفتن بازی شد.

 

داور به الفاظ خود در گفت‌وگو با بازیکنان سوهان شک داشت

وی ادامه داد: از جمله ایرادهای داوران این بازی به ویژه وحید عرض‌پیما که یک داور بین‌المللی محسوب می‌شود، این است که در هر صحبتی با بازیکنان تیم سوهان محمد سیما قم، دست خود را جلوی دهانش می‌گرفت و طوری رفتار می‌کرد که گویا به الفاظی که در گفت‌وگو با بازیکنان ما به کار می‌برد، شک داشت.

عابدی تصریح کرد: سال‌ها در این فوتبال و فوتسال بوده و تجربیات زیادی از نوع قضاوت داوران در ذهن دارم، هرگز هیچ داوری را متهم نمی‌کنم، فقط می‌گویم یک داور وظیفه سنگینی دارد و همانند یک مربی و ورزشکار ممکن است خطا کند اما باید بعد از اشتباه یا خطای خود به آن اعتراف کند نه اینکه آن را با یک اشتباه دیگر جبران کند.

 

عرض‌پیما خودش را از فغانی بالاتر می‌داند؟

مدیر رسانه تیم سوهان محمد سیما قم عنوان کرد: مگر وحید عرض‌پیما از برند داوری ایران یعنی علیرضا فغانی که الان در مهمترین تورنمنت فوتبال جهان قضاوت می‌کند، خودش را بالاتر می‌داند که مدل جدیدی از گفت‌وگوی داور با بازیکنان را وارد فوتسال ایران کرده است؟ این داور چه چیزی به بازیکنان ما می‌گفت که دوست نداشت حاضرین در سالن و دوربین‌های تلویزیونی متوجه شوند؟

 

داوری که بازیکنان گیتی‌پسند را به اسم صدا می‌زد

وی یاد آور شد: به این دلیل می‌گویم برخوردهای این داور با بازیکنان حاضر در میدان دوگانه بود که در هر صحنه‌ای بازیکنان گیتی‌پسند به سمت وی می‌رفتند، نه تنها دستش را جلوی دهانش نمی‌برد بلکه بازیکنان گیتی‌پسند را به اسم صدا می‌زد و رفتار وی با آنها کاملا عادی و گاها مهربان بود.

 

عرض‌پیما و جبران اشتباه با یک اشتباه دیگر

مدیر رسانه تیم فوتسال سوهان محمد سیما قم تصریح کرد: از داوری که در سطح بین‌المللی قضاوت کرده بعید است که اشتباه یا اشتباهات خود را با اشتباه یا اشتباهات دیگری جبران کند، چرا در صحنه پنالتی نقطه دوم برای تیم ما لحظه‌ای که عرض‌پیما دید دروازه‌بان تیم گیتی‌پسند تا خط محوطه جریمه جلو آمد، پنالتی را تکرار نکرد؟ در حالی که خوب می‌داند اگر این کار را می‌کرد ممکن بود با هجمه تیم مقابل مواجه شود و از ترسش این کار را نکرد.

 

بی‌توجهی به پنالتی سوهان در نیمه اول

وی تصریح کرد: باید به صحنه پر حرف و حدیث قضاوت وحید عرض‌پیما در ثانیه‌های پایانی نیمه اول هم اشاره کنم که خطای بازیکن تیم گیتی‌پسند بر روی بازیکن تیم ما در سمت چپ زمین را نگرفت و برای فرافکنی و فرار از اشتباه خود به سراغ علی مسعودی سرپرست تیم ما آمد و وی را به خاطر اعتراض‌هایش تهدید کرد و پنالتی دوم تیم ما را نادیده گرفت و خطا را به نفع گیتی‌پسند اعلام کرد.

 

داوری که به لیدر و تماشاگران هم عکس‌العمل نشان می‌داد

عابدی ابراز کرد: آقای عرض‌پیما از خودتان که یک داور بین‌المللی هستید سئوال کنید، چرا یک داور در این سطح باید با لیدر تیم صحبت کند پاسخ تماشاگران را بدهد؟ در هیچ جای دنیا داور هرگز با لیدر یا تماشاگر هم‌صحبت نمی‌شود اما شما آنقدر در این دیدار اشتباه داشتید که تمرکزتان را از دست داده بودید.
وی افزود: آقای عرض‌پیما در این دیدار کلکسیونی از اشتباه بودی و باید با احترام به تمام داوران عزیز فوتسال ایران تاکید کنم که سوت‌های این داور همواره خاص است.

 

خاطره قضاوت عرض‌پیما در دیدار یاسین‌پیشرو قم و تاسیسات

مدیر رسانه تیم فوتسال سوهان محمد سیما تصریح کرد: آقای عرض‌پیما هنوز قضاوت بحث‌برانگیز شما در دیدار برگشت یاسین‌پیشرو قم با تاسیسات دریایی تهران در تالار هندبال را از یاد نمی‌برم (لیگ هجدهم) که با اخراج ناعادلانه ناصر اطمینان و یک تصمیم اشتباه، پیروزی تیم ما را به شکست سوق دادید.

 

لزوم دوره‌های توجیهی و آموزشی برای داوران فوتسال

وی یاد آور شد: علی مرادیان دیگر داور این دیدار هم در نحوه قضاوت خود کاملا عجولانه رفتار کرد و با احترام به کمیته داوران فدراسیون باید بگویم که بهتر است دوره‌های توجیهی و آموزشی بیشتری را برای آنها در نظر بگیرند تا لحظه‌ای قضاوت احساسی آنها موجب هدر رفتن میلیون‌ها هزینه یک تیم و احساسات هزاران تماشاگر علاقمند به تیم نشود.

وحید عرض‌پیما، علی مرادیان، رضا وثوقی و رضا پورشایگان تیم داوری دیدار تیم‌های سوهان محمد سیما قم و گیتی‌پسند اصفهان در هفته دوم لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور بودند و این بازی در حضور بیش از دو هزار تماشاگر قمی علاقمند به فوتسال با تساوی دو بر دو و تقسیم امتیازها به پایان رسید.

گفت‌وگو از رضا جعفری


انتهای پیام / 139


کد مطلب: 66457

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/interview/66457/بي-تجربگي-اشتباهات-داور-بين-المللي-فوتسال-كام-قمي-ها-تلخ-كرد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir