دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۰
کد مطلب : 67801
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
در گفتگو با نویسنده و تهیه کننده صدا و سیما مطرح شد؛

لزوم بهره گیری حداکثری از ظرفیت رسانه ملی در ترویج ازدواج آسان / متاسفانه در حال حاضر ازدواج اولویت برخی جوان ها نیست

قم نيوز : نویسنده و تهیه کننده صدا و سیما با ابراز تاسف از این که اولویت برخی جوان های جامعه در حال حاضر مساله ازدواج نیست بر لزوم بهره گیری حداکثری از ظرفیت رسانه ملی در ترویج ازدواج آسان و به موقع تاکید کرد.
لزوم بهره گیری حداکثری از ظرفیت رسانه ملی در ترویج ازدواج آسان / متاسفانه در حال حاضر ازدواج اولویت برخی جوان ها نیست
لزوم بهره گیری حداکثری از ظرفیت رسانه ملی در ترویج ازدواج آسان / متاسفانه در حال حاضر ازدواج اولویت برخی جوان ها نیست
به گزارش قم نیوز محدثه رییس عبداللهی ضمن تبریک فرارسیدن اول ذی الحجه ، سالروز ازدواج آسمانی حضرت زهرا(س) و امیرالمومنین (ع) اظهار داشت: در زمینه ترویج فرهنگ ازدواج آسان و به موقع لازم است که ما از همه ظرفیت های موجود جامعه به خصوص ظرفیت رسانه ملی در امر فرهنگ سازی به درستی و با رویکرد حداکثری استفاده کنیم.

وی افزود: البته در شبکه های مختلف صدا و سیما در سال های اخیر برنامه های متنوع و خوبی در همین رابطه به مناسبت های مختلف به روی آنتن رفته اما همچنان نیازمند تقویت و توسعه این گونه برنامه ها البته با چاشنی خلاقیت بیشتر هستیم.

ساخت برنامه ای در رادیو قم با موضوع سبک زندگی فاطمی

این تهیه کننده و نویسنده رادیو قم همچنین بیان داشت: در همین خصوص و در راستای ترویج فرهنگ ازدواج پایدار ما برنامه رادیویی با نام حدیث فاطمی را با حضور استاد و کارشناس مطرح ،حجت الاسلام و المسلمین دکتر آتشین صدف به روی آنتن برده ایم که در آن به تشریح سبک زندگی فاطمی و سیره خانوادگی حضرت زهرا(س) ، همسرداری و فرزند پروری ایشان پرداخته شد و تهیه کننده این برنامه از رادیو قم نیز بنده بودم.

وی در ادامه صحبت های خود گفت: البته قبل از هر چیز ما باید ضرورت و اهمیت موضوع ازدواج را برای نسل جوان به درستی تبیین کنیم چرا که متاسفانه در حال حاضر ازدواج، اساساً اولویت نخست برخی جوان ها نیست و برایشان کار و تحصیل دارای اهمیت بیشتری است و ازدواج در اولویت دوم ، سوم و یا حتی چهارم قرار می گیرد.

نقش مهم رسانه در تغییر اولویت های نسل جوان

وی افزود: از این حیث بسیار لازم است که رسانه های جمعی به خصوص رسانه ملی با توجه به ضریب گسترده نفوذ در بین مخاطب باید موضوع ازدواج را برای جوان ها به عنوان یک اولویت تبیین و اهمیت آن را بیان کند تا آن ها بتوانند به انتخاب موفق در امر ازدواج نائل شوند.

رییس عبداللهی همچنین ابراز داشت: علاوه بر بحث ترویج ازدواج آسان باید به ازدواج موفقیت‌آمیز نیز فکر کنیم که منجر به خوشبختی زوجین می‌شود، چرا که وقتی زوجین ازدواج را آسان بگیرند و خوشبخت باشند، بی شک می‌توانند با آرامش فرزندان سالم به دنیا آورده و به جامعه معرفی و عرضه کنند.

افزایش آمار طلاق و ترس برخی جوان ها از ازدواج

وی گفت: نکته حایز اهمیت دیگر این که افزایش آمار طلاق در کشور در سال های گذشته تا حدودی باعث شده که برخی جوان ها به خاطر ترس از تبعات طلاق ، کمتر به سمت ازدواج گرایش پیدا کنند که در این خصوص نیز رسانه می تواند با ساخت برنامه هایی که جوان ها را برای انتخاب مناسب و موفق راهنمایی کند به نقش مهم خویش عمل نماید.

وی با بیان این که معرفی و تبیین شاخص های انتخاب مناسب در زمینه ازدواج بر اساس آموزه های دینی و فرهنگ ملی یکی از رسالت های کلیدی رسانه ملی به شمار می رود، خاطرنشان کرد: مهم ترین شاخصه به نظر بنده ، سلامت دینی و اخلاقی زوجین است به این خاطر که وقتی طرفین در سلامت اخلاقی باشند و در زمینه دین داری و معنویت به سطح مطلوبی رسیده باشند، طبعاً خیلی از مسایل دیگر را خودشان می توانند در زندگی حل کنند.

مهم‌تر از مشکلات اقتصادی، ضعف در اخلاق و مسایل دینی است

این برنامه ساز رسانه ملی همچنین بیان داشت: گرچه مسایل اقتصادی در زمان کنونی دارای اهمیت است اما نباید بحث مالی بهانه ای برای عدم ازدواج باشد چه آن که امروز جوان های ما از معضل بداخلاقی و ضعف اعتقادات و باورها رنج دیده و آسیب می بینند که باید برای علاج این مساله کاری کنیم.

وی گفت: از سویی چه دختران و چه پسران ما برای مهرورزی به همدیگر و رعایت مسایل اخلاقی در زندگی چندان تربیت و آموزش ندیده اند و اگر ما روی این مسایل به طور جدی در رسانه ملی کار کنیم قطعاً بخش مهمی از مشکلات مرتفع می شود.

آفت جدی تبلیغ زندگی های تجملاتی و لاکچری

رییس عبداللهی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آفت تبلیغ زندگی های تجملاتی و به اصطلاح نسل امروز لاکچری در بین دختران و پسران جامعه ما تصریح کرد: متاسفانه آن چه از رسانه ها اعم از تلویزیون و یا شبکه های اجتماعی تبلیغ می شود زندگی های تجملاتی است که در کنار آن فرهنگ چشم و هم چشمی ها در بین خانواده ها باعث می شود که نگاه و توقع جوان ها برای شروع زندگی بالا رود و به راحتی تمایل به ازدواج آسان و به موقع نداشته باشند.

وی افزود: از سوی دیگر متاسفانه جامعه ما در سه مساله دچار مشکل جدی و حاد شده که به طور خلاصه شامل دست یابی شهرت به هر قیمت ، دست یابی به زیبایی به هر قیمت و نیز کسب ثروت به هر قیمت می شود و وقتی این مسایل مطرح باشد و اولویت و دغدغه افراد باشد طبعاً جامعه به لحاظ فرهنگی و حتی سیاسی و اقتصادی دچار بحران می شود.

تجربه اشتباه غربی ها را تکرار نکنیم

وی گفت: ما باید بدانیم راهی که غربی ها رفته اند اشتباه بوده و نباید ما این اشتباه را تکرار کنیم بلکه می بایست هدف از زندگی موفق را بر اساس آموزه های دینی برای جامعه به خصوص نسل جوان تبیین و الگو سازی کنیم؛ ما باید در رسانه ها این مساله را تبیین و ترویج کنیم که تجملات خوش بختی نمی آورد و شاید به ظاهر آرامش بیاورد ولی لزوماً خوشبختی به همراه نمی آورد.

انتهای پیام/ 138
https://qomnews.ir/vdcb8wb0.rhbzgpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما