کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۴۶ تن در حوادث رانندگی قم طی نیمه نخست امسال جان باختند

سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان , 7 مهر 1400 ساعت 9:56

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم گفت: در نیمه نخست امسال،۴۶ تن در حوادث رانندگی رخ داده در سطح شهر قم و محور‌های مواصلاتی استان، جان خود را از دست دادند.


به گزارش قم نیوز حمیدرضا باقری رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم گفت: این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۱ درصد کاهش یافته است؛ ۱۲ فوتی این حادثه مربوط به حوادث شهری و ۳۴ فوتی نیز مربوط به حوادث جاده‌ای بوده است.

او اضافه کرد: در نیمه نخست سال‌های ۹۸ و ۹۹، تعداد فوتی‌های حوادث رانندگی در استان قم، ۶۶ تن بوده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم بیان کرد: در نیمه نخست امسال، ۲۵۵ هزار و ۳۰۳ تماس با مرکز اورژانس ۱۱۵ قم برقرار و منجر به انجام ۵۰ هزار و ۳۴۴ ماموریت شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تعداد تماس‌ها و ماموریت‌ها به ترتیب ۳۰ و ۱۳ درصد افزایش یافته است.

باقری با اشاره به افزایش ۹ درصدی حوادث رانندگی در قم در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، اضافه کرد: در این مدت، ۹ هزار و ۶۸۲ حادثه رانندگی شهری و جاده‌ای در استان رخ داد و ۱۲ هزار و ۵۱۱ تن در این حوادث مصدوم شدند.

او ادامه داد: هشت هزار و ۱۶۷ تن از مصدومان این حوادث به دلیل شدت جراحات وارده به بیمارستان منتقل شدند و چهار هزار و ۲۹۸ تن نیز در محل حادثه درمان شدند.

به گفته باقری، در ۶ ماه ابتدایی امسال، پنج هزار و ۷۲۷ حادثه رانندگی مرتبط با موتورسیکلت در استان رخ داد که بر اثر این حوادث، ۶ هزار و ۹۸۴ تن مصدوم شدند.

رییس مرکز اورژانس ۱۱۵ قم همچنین با اشاره به حوادث رانندگی نیمه نخست سال گذشته، گفت: در این مدت هشت هزار و ۸۴۰ حادثه رخ داد که منجر به مصدومیت ۱۱ هزار و ۲۹۷ نفر شد.

او افزود: هفت هزار و ۱۱۲ تن از مصدومان به بیمارستان منتقل و چهار هزار و ۱۸۵ تن نیز در محل حادثه درمان شدند.

 رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم عنوان کرد: پنج هزار و ۲۳۸ مورد از حوادث سال گذشته مرتبط به موتورسیکلت بوده است که ۶ هزار و ۳۴۳ مصدوم داشته است.

اورژانس ۱۱۵ استان قم دارای۲۲ پایگاه شهری، ۱۸ پایگاه جاده‌ای، یک پایگاه هوایی، ۶۱ دستگاه آمبولانس، ۱۰ دستگاه موتورلانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک فروند بالگرد با ۲۷۰ نیروی انسانی است.

انتهای پیام/ 106


کد مطلب: 100112

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/100112/۴۶-تن-حوادث-رانندگی-قم-طی-نیمه-نخست-امسال-جان-باختند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir