کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اقتصاد قم را شکوفا می‌کند

خبرگزاری ايرنا , 15 مهر 1400 ساعت 15:38

رئیس اتاق بازرگانی قم گفت: حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی به شکوفایی اقتصادی قم کمک کرده و زیرساخت های افزایش ماندگاری زائران و رونق اقتصادی را فراهم خواهد کرد.


به گزارش قم نیوز ابوالفضل خاکی در نشست هیئت رئیسه اتاق بازرگانی و هیئت مدیره شرکت نمایشگاه بین المللی استان با شهردار قم، افزود: شهرداری در خصوص مسیر حرم تا حرم تلاش‌های خوبی در احداث پروژه‌های عمرانی و کلان دارد که ظرفیت بسیار ارزشمندی در جذب سرمایه گذار است.

رئیس اتاق بازرگانی استان قم تصریح کرد:  برخی از پروژه ها از سرعت لازم در روند اجرا برخوردار نیست که در این راستا ظرفیت های مهمی در سطح شهر وجود دارد و مدیریت شهری با سرعت بخشی به اجرای پروژه‌ها می تواند زمینه ساز جذب سرمایه گذاران علاقه‌مند از کشورهای مختلف شود.

وی تصریح کرد: این سرمایه گذاران می توانند شکوفایی بزرگ اقتصادی در قم ایجاد و در جهت هتل‌سازی و احداث مجامع فرهنگی و گردشگری، ظرفیت های خوبی را برای گردشگران و زائران فراهم کنند.

خاکی بیان کرد: در حال حاضر ماندگاری زائران در قم به صورت میانگین به یک روز می رسد، اما با ایجاد هتل‌های بزرگ می توانیم ماندگاری مسافران و زائران را افزایش دهیم، در این باره راهکارها و برنامه‌ریزی در جهت توسعه سرمایه گذاری در حال بررسی و ارزیابی است و انتظار می رود با همکاری و تعاملات در واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی تسریع شود.

وی ادامه داد: با توجه به این که نقش مدیریت شهری در ایجاد زیرساختهای لازم برای جذب سرمایه گذار بسیار موثر است و واگذاری طرح‌ها به بخش خصوصی می تواند روند ساخت و ساز در استان را تسریع بخشید.

خاکی خاطرنشان کرد: نمایشگاه نیز تکمیل کننده فضای زیبای شهری و جذب سرمایه‌گذار و گردشگر و در نتیجه توسعه اقتصادی است، در این باره زمینی در نظر گرفته شده و از سال ۸۵ پروژه اجرای نمایشگاه آغاز شده و تاکنون ۵۰ گروه از جمله اتاق اصناف، اتاق بازرگانی و اتاق تعاون و مراکز اقتصادی بزرگ در محل نمایشگاه برای ساخت مشارکت داشته اند.

وی گفت: مشکل خاصی در روند اجرای پروژه وجود ندارد، اما بخش ورودی نمایشگاه دارای مشکلاتی است و ۱۶ هکتار زمین برای آن تهیه شده که این مقدار زمین در واقع و برای نمایش توانمندی استان قم است و باید توجه بیشتری نسبت به آن صورت بگیرد.

خاکی افزود: در این مجموعه در نظر داریم با مبلمان زیبای شهری در آن فضایی را فراهم کنیم تا از نظر درختکاری و فضای سبز نیز شایسته مردم قم و زائران و گردشگران باشد و شهروندان بتوانند از این مجموعه به خوبی استفاه کنند و یا وقتی از مسیر عبور می کنند، جنبه بصری آن لذت بخش باشد.

وی بیان کرد: در این مسیر استانداری، همراهی بسیار خوبی در روند اجرای طرح داشته است که در چند ماه گذشته برای راه دسترسی مصوباتی تعیین  تا آسیبی به اتوبان نرسد و در حال حاضر نیز این راه دسترسی در دست اقدام است و تا دو ماه دیگر نیز آسفالت می شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان قم عنوان کرد: با توجه به تأمین بودجه، پروژه خوبی در حال شکل گیری است و در حال تدارک زیرساختها برای شروع فازهای بعدی توسعه ای هستیم که با تعامل و همکاری همه سازمانهای دولتی و ذیربط هرچه سریعتر این پروژه عظیم شهری به پایان برسد.

به اعتقاد وی، با توجه به اینکه تولیدکننده از ارزش افزوده تولیدات خود بودجه ای را پرداخت می کند و این بودجه در یک سال و نیم قابل توجه بوده است، از طریق این دارایی و بودجه تولیدکننده در مدیریت شهری طرح ها و پروژه های خوبی به بهره برداری رسیده است.

وی گفت: مبلمان شهری برای زیباسازی شهر مطلوب و در جذب سرمایه گذار موثر است و امروز در سطح شهر مناطق مختلفی از نظر درختکاری و مبلمان شهری مورد توجه قرار گرفته و امید است با همکاری اتاق بازرگانی در این حوزه شاهد پیشرفت روز افزون استان باشیم.

خاکی افزود: برای توسعه فضاهای مختلف استان به برنامه ریزی نیاز داریم و باید در جهت اعتلای فرهنگ عمومی و ایرانی و اسلامی در سراسر کشور تلاش کرد، توجه به ظرفیت های سرمایه گذاری سود کلانی برای مدیریت شهری دارد و مشارکت شهرداری در اجرای این طرح بسیار برای مدیریت شهری اثربخش است و امیدواریم در این باره همراهی لازم اتفاق بیفتد.

وی تصریح کرد: محیط های اقتصادی قم، افتخاری برای قم و ارتقای جایگاه این شهر است و بیش از ۵ هزار شغل مستقل می توان ایجاد کرد.

شهردار قم: سرانه فضای سبز قم به ۲۶ متر می‌رسد
شهردار قم نیز در این دیدار گفت: در مدیریت فضای سبز و گونه ها امکانات بیشتری وجود دارد و می توان به اجرای فضای سبز پرداخت و در تزئینات نیز هماهنگی لازم اتخاذ می شود.

سید مرتضی سقائیان نژاد در مورد تعداد صندلی اطراف حرم افزود: باید بررسی لازم صورت بگیرد تا در مبلمان شهری طبق استانداردها حرکت کنیم و با تامین مبلمان بیش از حد استاندارد هزینه ها به هدر نرود.

وی عنوان کرد: پارکینگ شرقی  حرم هنوز با موانعی در روند اجرا مواجه است و بحث های حقوقی وجود دارد اما مراحل پایانی خود را گذرانده و به زودی فعالیت عمرانی در آن منطقه آغاز می شود همچنین در مورد پارکینگ شرقی نیز سرمایه گذار آمادگی ساخت پارکینگ را دارد و زیرساختها فراهم است.

شهردار قم بیان کرد: پارک ولایت یک ظرفیت مهم در جذب سرمایه گذار است و در فضای خوبی در نزدیکی نمایشگاه واقع شده و امید است با تکمیل این پروژه، بسترهای خوبی در خدمت رسانی به گردشگران و جذب سرمایه گذار ایجاد شود.

سقائیان نژاد خاطرنشان کرد: در احداث مترو هزینه ها باید در جهت تکمیل طرح تامین شود و در این بخش نیز مشکلاتی وجود دارد.

وی گفت: رونق و توسعه شهر نقش مستقیی در جذب سرمایه گذار دارد، در حال حاضر بلوار پیامبر اعظم به در سال جاری رونق بیشتری خواهد گرفت و سرمایه گذاری در حال پیشرفت است سرمایه گذاری در این بخش صورت گرفته پروژه های متعددی در حال انجام است.

شهردار قم افزود: این تحولات به دلیل رغبت بخش خصوصی به سرمایه گذاری است و باید بتوانیم طرح ها را واگذار کنیم و ظرفیت ها را رشد دهیم.

وی عنوان کرد: پارک ۱۰۰ هکتاری نیز تفرج گاهی مهم در سطح کشور است و اتمام احداث باغ پرندگان و کوه خضر و شهربازی، جاذبه زیادی برای سرمایه گذاری و گردشگران دارد.

سقائیان نژاد بیان کرد: سرانه فضای سبز قم در حال افزایش است و در پایان ۱۴۰۴ باید به ۲۶ متر برسد البته تمهیدات لازم برای آب و پساب آن لحاظ شده است.

وی تاکید کرد: تاثیرات هر خیابان و پروژه در کسب و کار تعیین کننده است ما باید با بازرگانی هماهنگ باشیم چون می توانیم در رونق اقتصادی تاثیرگذار باشیم و سرمایه گذاران نیز در برند سازی و رونق اقتصادی تاثیر دارند، هر چه منابع جذب شود هنوز جای توسعه دارد و ما نیاز به برنامه های دراز مدت داریم.


انتهای پیام / 106


کد مطلب: 100307

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/100307/سرمایه-گذاری-بخش-خصوصی-اقتصاد-قم-شکوفا-می-کند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir