کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بهسازی پل ورودی آزادراه قم – تهران عملیاتی شد

خبرگزاری فارس , 15 مهر 1400 ساعت 18:00

رئیس اداره نگهداری ابنیه اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم گفت: درقالب قراداد بهسازی چند دستگاه پل جاده‌ای استان و با اعتباری بیش از 33 میلیارد ریال طرح تعمیر و ایمن‌سازی پل ورودی آزادراه قم – تهران(سنجر) عملیاتی شد.


به گزارش قم نیوز جعفر اویسی در گفت‌وگویی اظهار کرد: تعمیر و ایمن‌سازی پل سنجر که در زمره پل‌های بزرگ و مهم استان است در قالب قرارداد بهسازی چند دستگاه پل جاده‌ای دیگر در سطح راه‌های استان اجرایی شد.

وی میزان اعتبار تخصیصی این قراداد را بیش از 33 میلیارد ریال دانست و اضافه کرد : تامین اعتبار پروژه از منابع سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای صورت گرفته است‌.

رئیس اداره نگهداری ابنیه راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم بازه زمانی اجرا و تکمیل پروژه را سه ماهه عنوان کرد و گفت: طرح تعمیر و ایمن‌سازی پل سنجر که از نیمه مردادماه امسال آغاز شده در آبان‌ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

اویسی در خصوص اهداف اجرایی این طرح مهم جاده‌ای تصریح کرد : با توجه به موقعیت مکانی پل که دارای قوس بوده و حفاظ فلزی قبلی آ ن از استحکام لازم برخوردار نبوده و درصورت انحراف و برخورد خودرو با آن احتمال سقوط میرفت نسبت به اصلاح ساختاری آن اقدام شده است.

رئیس اداره نگهداری ابنیه راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم ادامه داد: به دلیل شدت آسیب‌های وارده به درز انبساط پل که موجب شکستگی در بعضی نقاط شده و نارضایتی رانندگان را درپی داشته، نسبت به ترمیم آن اقدام می‌شود.

وی در ادامه به اهم اقداماتی که در راستای تعمیر و ایمن سازی پل سنجر درحال اجراست پرداخت و گفت: به منظور تقویت و ایمن سازی حداکثری حفاظهای جانبی پل ضمن تعمیر نرده‌های فلزی نسبت به اجرای حفاظ بتنی تک شیب بتنی مسلح اقدام خواهدشد.

وی ترمیم و اصلاح درز انبساط پل سنجر را در زمره دیگر اقدامات این پروژه دانست و افزود : به دلیل موقعیت عرشه پل که دربعضی نقاط آن با پدیده جمع شدگی آسفالت ( فتیله شدن ) مواجه هستیم جهت بهسازی آن نسبت به تراش آسفالت و استفاده از دال بتنی اقدام خواهد شد.

اویسی ضمن تاکید بر رعایت کامل جوانب ایمنی توسط رانندگان یادآور شد: به دلیل موقعیت پل ورودی آزادراه قم – تهران و ترافیک چشمگیر آن ، از رانندگانی که از این مسیر تردد می‌کنند درخواست می‌شود تعامل لازم را با مجریان پروژه داشته باشند.

وی ادامه داد: طول عرشه پل ورودی آزادراه قم – تهران ( سنجر ) 65 متر و ارتفاع آزاد آن 6/6 متر و دارای سه دهانه است. سازه این پل نیز از نو ع بتنی و عرض آن در دو لاین جمعا 23 متر است.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 100312

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/100312/بهسازی-پل-ورودی-آزادراه-قم-تهران-عملیاتی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir