کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاندار قم: روند بستری و فوتی‌های کرونا در استان کاهشی است

خبرگزاری تسنیم , 17 مهر 1400 ساعت 20:04

استاندار قم گفت: خوشبختانه تعداد بستری‌ها و فوت‌ها روند کاهشی مطلوبی دارد که باید تلاش کرد تا این تعداد به صفر برسد.


به گزارش قم نیوز بهرام سرمست ظهر امروز در حاشیه جلسه ستاد ملی کرونا در جمع خبرنگاران با اشاره به ادامه روند نزولی ابتلا، بستری و فوتی‌ها در استان قم اظهار داشت: خوشبختانه تعداد بستری‌ها و فوت‌ها روند کاهشی مطلوبی دارد که باید تلاش کرد تا این تعداد به صفر برسد.

وی افزود: والدین در نخستین فرصت واکسیناسیون فرزندان خود را انجام دهند، چراکه آموزش حضوری دانش‌آموزان در کنار رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مدارس نیازمند واکسیناسیون حداکثری است.

استاندار قم بیان کرد: بازگشایی‌ها و اتخاذ محدودیت‌های هوشمند به‌صورت آزمایشی در استان قزوین در حال اجراست که پس از روشن شدن نتایج این طرح در سایر استان‌ها نیز اجرایی می‌شود.

سرمست تشدید نظارت‌ها برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را ضروری دانست و عنوان کرد: به‌موازات واکسیناسیون هم‌زمان با کاهشی‌شدن روند بیماری گشایش‌هایی در ارتباط با اصناف و مراکز فرهنگی صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس استان ادامه داد: آموزش حضوری برای دانش آموزان متوسطه دوم از 15 آبان و متوسطه اول از هفته اول آذر پیش‌بینی‌شده است.

استاندار قم با تأکید بر اینکه تمام بازگشایی‌ها به‌شرط انجام واکسیناسیون است، گفت: باید واکسیناسیون گروه‌های سنی 12 تا 18 سال انجام شود تا خانواده‌ها با آسودگی خاطر فرزندان خود را به مدارس بفرستند و تا آن زمان به دنبال واکسیناسیون حداکثری هستیم.

سرمست خاطرنشان کرد: بازگشایی حضوری مدارس نیازمند واکسیناسیون حداکثری است که با همکاری آموزش‌وپرورش و مدارس سریع‌تر محقق شود، توسعه واکسیناسیون در میان کارکنان دستگاه‌های دولتی مورد تأکید است که باید صورت گیرد.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 100340

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/100340/استاندار-قم-روند-بستری-فوتی-های-کرونا-استان-کاهشی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir