کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حوزه علمیه در تبدیل تهدید‌ها به فرصت نقش موثری ایفا کرده است

قم نیوز , 20 مهر 1400 ساعت 12:47

قدیر گفت:حوزه علمیه در تبدیل تهدید به فرصت نقش موثری در ایام شیوع کرونا ایفا کرده است وحضور طلاب در کنار کادر درمان موجب کامل شدن فرآیند درمان می‌شد.


به گزارش قم نیوز محمدرضا قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم دوشنبه شب در همایش تقدیر و تجلیل از طلاب جهادی برادر و خواهر استان قم که در سالن همایش‌های امین دار الولایه با حضور جمعی از طلاب و روحانیون حوزه برگزار شد، ضمن قدردانی از طلاب جهادی گفت: طلاب جهادی در موج‌های مختلف شیوع کرونا کادر بهداشت و درمان را تنها نگذاشتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه طلاب جهادی نقش ارزنده‌ای در تزریق آرامش به بیماران در ایام شیوع کرونا در موج‌های مختلف داشتند، افزود: طلاب جهادی همواره با خدمات ارزشمند خود باعث ارتقا سلامت معنوی بیماران کرونایی و قوت قلب کادر درمان شدند.

قدیر با تاکید بر اینکه در جبهه‌ها، رزمندگان ما روی مین می‌رفتند و به عنوان خط شکن راه را باز می‌کردند، طلاب جهادی هم همین گونه در دوران کرونا درخشیدند، ادامه داد: ابتدای کرونا فضایی منفی درباره ورود طلاب به بحث کرونا وجود داشت، اما بعد از موج نخست طلاب جهادی برای حوزه‌های علمیه آبرو خریدند و این طلاب جهادی بودند که تهدید‌های موجود را به فرصت تبدیل کردند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه اکثر خانواده‌ها حداقل یک بستری کرونایی داشته‌اند و کسی نبود که به بیمارستان‌ها بیاید و حضور فعال طلاب جهادی را نبیند، گفت: ما نیز در بازدید‌های مختلف زمانی که خستگی تمام وجودمان را فرا می‌گرفت، بعد از دیدن طلاب انرژی می‌گرفتیم.

قدیر با اشاره به اینکه کادر درمان ما به حضور طلاب جهادی عادت کرده بودند و حضور آن‌ها موجب کامل شدن فرآیند درمان می‌شد، افزود: ما در زمینه تأمین نیرو‌های لازم در بخش‌های مختلف با چالش مواجه بودیم که حضور طلاب این مشکل را رفع می‌کرد و در روحیه دهی و ایجاد سلامت معنوی در بیماران بسیار خوب عمل می‌کردند.

او با تاکید بر اینکه نقش طلاب در دوران کرونا مانند نقش طلاب در دوران جنگ تحمیلی بود، ادامه داد: آن‌ها کار‌های بسیار سختی که حتی بعضاً نیرو‌های خدماتی انجام نمی‌دادند، طلاب جهادی در موج نخست انجام می‌دادند و این در حالی بود که برخی از آن‌ها در مقام اجتهاد بودند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در پایان با بیان اینکه متأسفانه هنوز ویروس تمام نشده و از شمال غربی موج‌های کوچکی در حال رسیدن است و احتمال اوج گیری مجدد در آبان ماه وجود دارد، گفت: تنها راه مبارزه با کرونا واکسیناسیون بوده و آمار استان قم در این زمینه مطلوب نیست و در کنار واکسیناسیون لازم است دستورالعمل‌های بهداشتی هم توسط مردم رعایت شود.

انتهای پیام/ 106


کد مطلب: 100387

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/100387/حوزه-علمیه-تبدیل-تهدید-ها-فرصت-نقش-موثری-ایفا-کرده

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir