کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هنرمندان انگشترسازی قم تسهیلات اشتغال دریافت می‌کنند

قم نیوز , 21 مهر 1400 ساعت 10:46

ارجمندی از پرداخت تسهیلات به هنرمندان انگشترساز در استان قم خبر داد.


به گزارش قم نیوز علیرضا ارجمندی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم در دومین جلسه کمیته سیاست‌گذاری شهر ملی انگشتر که به ریاست مهرداد غضنفری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم برگزار شد، عنوان کرد: در راستای توسعه خوشه انگشتر و رونق کسب و کار، به هنرمندان انگشترساز قم تسهیلات پرداخت می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم با اشاره به ثبت شهر قم به عنوان شهر ملی انگشتر، ادامه داد: این ظرفیت در قم وجود دارد که با اختصاص زمین، شاهد احداث شهرک تخصصی انگشتر باشیم.

ارجمندی با بیان این که نشانه‌های شهر ملی انگشتر باید برای شهروندان و زائرانی که به این شهر سفر می‌کنند، مشخص و هویدا باشد، ادامه داد: نصب اِلمان یا نماد‌های شهری در نقاط پُردرد شهری و زائرپذیر از دیگر برنامه‌های کمیته شهر ملی انگشتر است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم تصریح کرد: وجود هزار کارگاه انگشترسازی و ۱۲۰۰ هنرمند انگشترساز، شهر قم را به قطب تولید انگشتر نقره دست‌ساز ایران تبدیل کرده است، این هنرمندان در رشته‌های نقره‌سازی، جواهرنگاری و مخراج‌کاری، قلم‌زنی، گوهر تراشی و حکاکی نگین مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام/ 106


کد مطلب: 100408

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/100408/هنرمندان-انگشترسازی-قم-تسهیلات-اشتغال-دریافت-می-کنند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir