کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عضو هیئت علمی دانشگاه پارما ایتالیا: برقراری صلح در منطقه با دیپلماسی دینی امکان‌پذیر است

سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان , 22 مهر 1400 ساعت 10:45

جیان کارلو آنلو عضو هیئت علمی دانشگاه پارما ایتالیا گفت:در دیپلماسی دینی نقش رهبران دینی پررنگ می‌شود و به برقراری صلح در منطقه کمک می‌کند.


به گزارش قم نیوز پروفسور جیان کارلو آنلو، عضو هیئت علمی دانشگاه پارما ایتالیا در همایش «حقوق بین الملل و مخاصمات مسلحانه در منطقه» که امروز ۲۱ مهر ماه در تالار مفید دانشگاه قم برگزار شد، با اشاره به این که این همایش در نکوداشت سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس برگزار شده است، اظهار کرد: ما در جهانی زندگی می کنیم که رهبران دینی نفوذ زیادی دارند و می‌توان با بهره گیری از نفوذ آن‌ها از تهدیدات جنگی در منطقه جلوگیری کرد لذا می‌توان به پیشرفت‌ها و دیپلماسی دینی برسیم و به صلح جهانی کمک کنیم.

او با اشاره به این که دیپلماسی دینی می‌تواند صلح را برای منطقه به ارمغان آورد، افزود: در دیپلماسی دینی نقش رهبران دینی پررنگ می‌شود و در ایجاد ثبات دینی و برقراری ثبات و امنیت در منطقه کمک می‌کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه پارما ایتالیا با بیان این که توسل به زور در دیپلماسی دینی جایگاهی ندارد، بیان کرد: در دیپلماسی دینی، ملت‌ها می‌توانند با هم صحبت و رهبران با هم مذاکره کنند تا پیروان آن‌ها در صحنه جهانی و منطقه‌ای به قوانین بین‌الملل احترام بگذارند.

او  با تاکید بر برطرف شدن مناسبات مشکلات بین کشور‌ها از سوی رهبران دینی اظهار کرد: این اقدام از سوی  رهبران دینی می‌تواند انجام شود و به حل مخاصمات میان سازمان‌های بین‌المللی و درگیری‌ها کمک کند و آن‌ها را از مشکلات برهاند.

پروفسور جیان کارلو آنلو با بیان این که در حقوق بین‌الملل نقش ارزش‌های دینی و دیپلماسی دینی نادیده گرفته شده‌است، تصریح کرد: مشارکت دولت‌ها در دیپلماسی دینی کم است در حالی که افزایش دیپلماسی دینی به صلح جهانی کمک می‌کند.

او ادامه داد: در حقوق بین‌الملل، باید به دیپلماسی دینی توجه شود؛ هم‌چنین دیپلماسی دینی به افق‌های وسیعتری کمک می‌کند و می تواند قوانین حاکم بین کشور‌ها را ارتقا ببخشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه پارما ایتالیا بیان کرد: دیپلماسی دینی همکاری‌های بین المللی را افزایش می‌دهد و این دیپلماسی دینی بسیار فعال است و در زمینه کمک به صلح جهانی نقش‌آفرین است و این نقش باید جهانی، بین المللی یا در غرب آسیا باشد.

او با بیان این که قائل به حقوق پیروان ادیان هستیم، تصریح کرد: سندی در این زمینه از سوی رهبران دینی مطرح شده و اقلیت‌های دینی را نیز از این نظر که گفت وگوی مشترک دارند، باید در نظر گرفت.

پروفسور آنلو با اشاره به کار‌های انجام شده در زمینه دیپلماسی دینی در دانشگاه ایتالیا ادامه داد: دیدار یک مسیحی با آیت الله سیستانی از جمله اقدامات انجام شده است، لذا نقش دین را نمی توان نادیده گرفت و این نشان‌دهنده این است که راه جدیدی باز شده و این دیپلماسی به کاهش درگیری در منطقه کمک می کند.

انتهای پیام/ 106


کد مطلب: 100433

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/100433/عضو-هیئت-علمی-دانشگاه-پارما-ایتالیا-برقراری-صلح-منطقه-دیپلماسی-دینی-امکان-پذیر

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir