کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بهسازی آرامستان‌ های قم تا پایان امسال

قم نیوز , 22 مهر 1400 ساعت 11:08

مدیرعامل آرامستان‌های قم از اجرای ۲۳ پروژه بهسازی آرامستان‌ها با اعتباری بالغ‌ بر ۲۴ میلیارد تومان تا پایان سال خبر داد.


به گزارش قم نیوز سیدسیف‌الدین موسوی نیارکی، مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم به برخی از پروژه‌های سازمان آرامستان‌های شهرداری قم اشاره کرد و گفت: ساخت ۵ هزار قبر عادی دو طبقه با اعتبار پیش‌بینی‌شده ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان طی ۹ ماه از مردادماه امسال با تحویل زمین به پیمانکار آغازشده است.

او با بیان این که ساخت المان در میادین و بوستان‌های آرامستان‌های شهر قم با اعتبار یک صد میلیون تومان در حال اجرا است، گفت: احداث آرامگاه ۴ و ۶ نفره روباز یک و دو طبقه نیز در ذیل قراردادی تا فروردین ماه سال آینده آماده بهره‌برداری خواهد شد.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم اضافه کرد: ساخت مسجد دارالسلام (نماز میت و نمازخانه) نیز با اعتباری بالغ‌بر یک میلیارد تومان به عنوان یکی از پروژه‌های جاری این سازمان در دستور کار قرار گرفته است.

او با اشاره به پروژه پیاده‌روسازی ۶هزار متر مربع در محوطه آرامستان بهشت معصومه (س) تصریح کرد: این پروژه در بازه زمانی ۶ ماه با اعتباری بالغ‌بر یک میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید.

موسوی نیارکی با تاکید بر برنامه‌ریزی‌ها برای افزایش خدمات به شهروندان در آرامستان بهشت معصومه (س) عنوان کرد: اجرای عملیات جدول‌گذاری این آرامستان به همراه طرح زیرسازی و توزیع ۳ هزار و ۵۰۰ مترمربع آسفالت در معابر این آرامستان با اعتبار ۱۰۰ هزار میلیارد ریال در حال اجرا است.

او اضافه کرد: این ۳ طرح عمرانی پیشرفت فیزیکی مطلوبی دارد و طبق برنامه زمان‌بندی‌شده تا پایان فصل پاییز به‌صورت کامل تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم با بیان این که مناسب‌سازی ساختمان‌ها، معابر و فضا‌های عمومی با اعتبار ۳۰۰ میلیون ریال در دست اقدام است، تصریح کرد: پروژه برق‌رسانی و روشنایی (نیروگاه خورشیدی) با اعتبار ۷ میلیارد ریال، گسترش فضای سبز در محوطه ۵ میلیارد ریال و ایجاد و تعمیرات مبلمان شهری با اعتباری بالغ‌بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در حال اجرا است.

به گفته او پروژه انشعاب آب، حفر چاه و سپتیک تانک در دارالسلام، شفته‌ریزی و فرش موزاییک در دارالسلام و شیب بندی و تسطیح محوطه در دارالسلام هر کدام با برآورد هزینه ۲ میلیارد ریالی نیز در حال انجام عملیات عمرانی است.

موسوی نیارکی بیان کرد: تکمیل سرویس بهداشتی در آرامستان دارالسلام نیز با اعتبار ۴۰۰ میلیون ریالی به‌زودی تکمیل می‌شود.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم در پایان در برآورد پروژه‌های امسال این سازمان از اجرای ۲۳ پروژه جهت بهبود و بهسازی آرامستان‌های شهری قم با اعتباری بالغ‌بر ۲۴ میلیارد تومان تا پایان امسال  خبر داد.

انتهای پیام/ 106


کد مطلب: 100434

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/100434/بهسازی-آرامستان-های-قم-پایان-امسال

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir