کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام‌جمعه قم: ایران از انجام مذاکرات و تقویت ارتباط با کشورهای همسایه استقبال می‌کند

خبرگزاری تسنیم , 23 مهر 1400 ساعت 13:45

امام‌جمعه قم گفت: ایران از انجام مذاکرات و تقویت ارتباط با کشورهای همسایه استقبال می‌کند.


به گزارش قم نیوز آیت‌الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی قدس برگزار شد، با اشاره به آیه‌ای از سوره توبه اظهار داشت: رعایت تقوا و پیداکردن مسیر تقوا شرطی دارد که ولایت ائمه(ع) و همکاری و دوستی با درست‌کرداران و راست‌گویان است.

وی بابیان اینکه خدای متعال در قرآن کریم می‌فرماید برای رسیدن به تقوا باید صادقان را همراهی کرد، افزود: منظور از آن پیمودن راه معصومین (ع) است، اگر بخواهیم به مسیر تقوا هدایت‌شده و از آلودگی‌ها مصون بمانیم، باید با خاندان پیامبر(ص) در ارتباط نزدیک باشیم و حلقه نزدیکان را از خوبان انتخاب کرده تا رستگار شویم.

امام‌جمعه قم با اشاره به موضوع شهادت شیعیان در افغانستان بیان کرد: جمع زیادی از شیعیان روز جمعه در حال عبادت به این شکل قساوت‌آمیز به خاک و خون کشیده شدند، ما بازهم با خانواده این عزیزان ابراز همدردی می‌کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه عنوان کرد: مسلمانان و شیعیان به‌سادگی از کنار موضوع کشتار شیعیان در افغانستان نمی‌گذرند، افرادی که حاکمیت و قدرت در افغانستان بر عهده‌دارند و همچنین مجامع بین‌المللی در این زمینه مسئول هستند‌.

‌عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه ایران از انجام مذاکرات و تقویت ارتباط با کشورهای همسایه استقبال می‌کند، گفت: یمن موضوع بسیار مهمی است و مردم این کشور مصیبت و ظلم زیادی دیده‌اند و موضوع یمن برای ما در جهان اسلام و کشورهای مقاومت مهم است. همراهی عربستان و برخی کشورها با اسرائیل و علیه جریان مقاومت به ضرر خودشان تمام می‌شود.

‌وی افزود: قم پایگاه اسلام و معارف الهی و شهری نورانی و درخشان و الهام‌بخش در عالم است، باید پایگاه معرفت و علم و دانش و اخلاق و عفاف و حجاب باشد و سبک زندگی دینی قم الگوی دیگر شهرها باشد و همه ما در این زمینه وظیفه‌ داریم.

امام‌جمعه قم خاطرنشان کرد: مردم قم در این زمینه رسالت مهمی بر عهده‌دارند، هیچ‌کسی نمی‌تواند بگوید من کنار می‌روم و همه باید برای پاک‌سازی و ارشاد جامعه اقدام کنند و وظیفه همگانی است و تک‌تک ما برای سلامت و سعادت آینده فرزندان و نسل آینده مسئولیت داریم.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 100453

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/100453/امام-جمعه-قم-ایران-انجام-مذاکرات-تقویت-ارتباط-کشورهای-همسایه-استقبال-می-کند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir