کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دلجویی کریمه اهل‌بیت(س) از همسر شهید مدافع حرم

خبرگزاری فارس , 17 آبان 1400 ساعت 9:06

سفیر حضرت معصومه(س) گفت: در میان برنامه‌های متراکم سفیران کریمه در یکی از شهرستان‌ها نیم ساعتی وقت اضافه داشتیم، بدون هماهنگی قبلی به سمت منزل یکی از شهدای مدافع حرم رفتیم، وقتی درب خانه را زدیم، همسر شهید با حالی آشفته و گریان درب خانه را باز کرد.


به گزارش قم نیوز نشست کرامت گویی از حضرت معصومه سلام الله علیها با حضور یاسر محمدی و داریوش کرم‌پور از خادمان کاروان سفیران کریمه با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی و جامعة الزهرا سلام الله علیها در کتابخانه حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

یاسر محمدی از خادمان افتخاری و مداحان حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها در این نشست با بیان اینکه قبل از کرونا استقبال‌های خوبی از کاروان سفیران کریمه انجام می‌شد و ما از این ارادت مردم به حضرت معصومه سلام الله علیها تعجب می کردیم، گفت: سفیران کریمه از هفته ها قبل برنامه ریزی می کنند که در چه روزی و در چه ساعتی در چه جایی حضور داشته باشند.

وی عنوان کرد: در یکی از شهرهایی که می خواستیم برویم شهید مدافع حرم نداشت و به محض اینکه ما وارد آن شهر شدیم دیدیم که تشییع یکی از شهدای مدافع حرم است و با اینکه قرار بود که از آن شهر به شهر دیگری برویم ولی به ما گفتند که به منزل این شهید بروید.

عنایت حضرت معصومه(س) به همسر شهید مدافع حرم
محمدی تصریح کرد: به محض اینکه وارد خانه این شهید شدیم همسر شهید گفت که شما را حضرت معصومه سلام الله علیها فرستادند و تعریف کرد که یکی دو ماه قبل من با همسرم نشسته بودیم و ایشان می گفت که ما برای همه اهل بیت(ع) در خانه مراسم گرفتیم غیر از حضرت معصومه سلام الله علیها بنابراین دونفری عهد بستیم که امسال در روز رحلت حضرت معصومه سلام الله علیها یک روضه برای ایشان در خانه بگیریم؛ این جریان گذشت و همسرم به سوریه رفت و شهید شد و به قدری ما درگیر مراسم شهادت و تشییع بودیم که فراموش کرده بودم که ما با حضرت معصومه سلام‌الله علیها چنین عهدی بسته بودیم تا اینکه شما به این شهر آمدید و قرار شد که به خانه ما بیایید؛ آنوقت آن عهدی که با شهید بسته بودیم یادم آمد و برای همین می گویم که شما را خود حضرت معصومه سلام الله علیها فرستاده است.

در ادامه کرم‌پور از خادمان سفیران کریمه گفت: حدود ۱۳ سال است که بنده توفیق پیدا کرده ام که به عنوان خادم حضرت معصومه سلام الله علیها هستم و ۱۰ سال است که به عنوان سفیر حضرت معصومه سلام الله علیها به شهرهای مختلف و کشورهای مختلف رفته و پرچم ایشان را با خود برده و متبرکات ایشان را توزیع کرده‌ایم.

وی ادامه داد: سفیران کریمه بیش از یک دهه است که با دو هدف شروع شده که اول اشاعه فرهنگ ناب اهل بیت(ع) و بردن این برکات به خارج از حرم و استان‌های دیگر و دوم گسترش صحن های معنوی و حال و هوای حرم مطهر به سراسر ایران است تا افرادی که به هر دلیلی نمی توانند مشرف شوند دل آنها به حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها گره بخورد.

این سفیر کریمه اهل بیت(س) با بیان اینکه حضور در بیمارستان‌ها، منزل شهدا، مساجد، امام زادگان و مناطق سیل و زلزله زده از جمله برنامه های سفیران کریمه است افزود: ما به خانه ای رفتیم که خراب شده بود و وقتی وارد آن خانه شدیم صاحب خانه زیر گریه زد و می‌گفت من خوشبخت ترین آدم دنیا هستم که خواهر امام رضا علیه السلام پرچم خود را به خانه من فرستاده اند.

وی گفت: وقتی سفیران کریمه به شهری می روند از دو هفته قبل برنامه‌ها هماهنگ شده و از ساعت ۷ صبح تا ۱۲ شب برنامه داریم و خارج از برنامه نمی‌توانیم کاری انجام دهیم و وقتی نیست که یک نفر مراجعه کند و بگوید به خانه ما هم بیایید، در سفرها با اینکه ما مدیر مشخص می‌کنیم ولی من در این ده سال که سفیر حضرت بوده‌ام به شخصه احساس کرده‌ام که مدیر شخص دیگری است و می‌بینیم که از ابتدا تا انتهای سفرمان خود بانو حضرت معصومه سلام الله علیها و امام رضا علیه السلام اشراف دارند.

کرم‌پور به خاطره ای از کرامت حضرت معصومه سلام‌الله علیها اشاره کرد و گفت: در یکی از استان‌ها قرار بود نماز ظهر در مسجدی حضور پیدا کنیم و برنامه‌ها به قدری فشرده بود که ما نتوانستیم موقع اذان و نماز به آن مسجد برسیم، ساعت ۴ و ۵ بود که از برنامه دیگری خارج شدیم و من گفتم برویم و از مردم و متولی آن مسجد عذرخواهی کنیم و متبرکات را به آنها بدهیم؛ وقتی رفتیم متولی مسجد گفت مردم خیلی منتظر بودند ولی مادر ۳ شهید اینجا است و همسایه مسجد است و امروز سه بار به مسجد آمده و هر بار می‌گوید مطمئن هستم که خادم‌ها به خانه من می‌آیند.

وی ادامه داد: پرسیدم که خانه این مادر شهید کجاست؟ وقتی خانه را به من نشان داد همین که زنگ درب خانه مادر شهید را زدیم با اینکه ما اطلاع نداده بودیم که به آنجا می رویم و معلوم نبود که چه وقتی به آن مسجد برویم، درب که باز شد دیدیم که این مادر شهید اسفند دود کرده بود و میوه و شیرینی هم گذاشته بود و گفت من منتظر شما بودم و می دانستم که خانم شما را می‌فرستد.

تقدیر کریمه اهل‌بیت(س) از رعایت حجاب توسط همسر شهید
این سفیر بانوی کرامت با اشاره به خاطره ای از کرامت حضرت معصومه سلام‌الله علیها بیان کرد: در یکی از شهرها وقت نماز مغرب و عشا برنامه ای در امام‌زاده آن شهر داشتیم و یک زمان نیم ساعته از برنامه قبلی اضافه آمد و داشتیم مسیر را به سمت امام زاده می‌رفتیم و رئیس بنیاد شهید آن شهرستان هم در ماشین ما بود؛ من به او گفتم که می شود یک خانواده شهید هماهنگ کنید که به خانه آنها برویم او هم گفت یک شهید مدافع حرم داریم که خانه اش در مسیرمان است و زنگ زد و هماهنگ کرد تا ما به خانه آن شهید برویم.

وی گفت: ما رفتیم در زدیم و همسر شهید درب را باز کرد و به قدری گریه می کرد که نمی‌توانست با ما صحبت کند و حدود ۱۰ دقیقه این فضا حاکم بود و ما هم متبرکات را به ایشان دادیم و پرچم را بردیم که زیارت کنند و از آنجا رفتیم بعد از اینکه رفتیم و حال همسر شهید بهتر شده بود به ما تماس گرفت و گفت من دو بچه کوچک دارم که خیلی بی‌تابی می‌کردند و دیروز خیلی از نظر روحی حال خوبی نداشتم و شب به حضرت زهرا سلام الله علیها استغاثه کردم و دو رکعت نماز خواندم و خوابیدم، شب در خواب دیدم درب خانه را می‌زنند درب را که باز کردم دیدم یک بانوی نورانی محجبه روبروی خانه ما بودند و فرمودند تعارف نمی کنی به خانه شما بیایم؟ وقتی ایشان را تعارف کردم دیدم جمعیتی در خانه ما هستند بانو بنده را بخاطر رعایت حجاب تحسین کرد؛ در همین عالم خواب به ایشان گفتم چه می شد که فردا روز دختر است ما در حرم شما می‌بودیم؛ همین که امروز رئیس بنیاد شهید به من زنگ زد که خادمان حرم به خانه شما می‌آیند با اینکه می دانستم که این بانو کریمه هستند ولی هیچوقت اینگونه با تمام وجودم کریمه بدونشان را احساس نکرده بودم و  آن گریه من از خوشحالی بود که دعایم را اجابت کرده بودند.

پاسخ کریمانه حضرت معصومه(س) به نامه یک دانشجو
کرم‌پور با بیان خاطره ای دیگر گفت: امسال ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها دانشگاه امام حسین علیها السلام سفیران کریمه را دعوت کرده بودند و ۱۳۰۰ دانشجو در آنجا بودند؛ ما هم از طرف آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها ۵ نگین انگشتری متبرک و دو قطعه از فرش های متبرک حرم امام رضا علیه السلام را برده بودیم تا به قید قرعه به ۷ نفر اهدا کنیم و قرعه کشی شد و دادیم.

وی اضافه کرد: بعد از اهدای متبرکات دیدم یکی از دانشجوها از دور انگشتش را به سمت ما گرفته و می‌آید؛ من نگران بودم که نکند می‌خواهد دعوا راه بیندازد ولی وقتی آمد به من گفت به حضرت معصومه سلام الله علیها بگو به ما گفتند شما کریمه هستید؛ من نامه نوشتم به شما ولی شما جواب نامه من را ندادید.

کرم‌پور گفت: من شماره خودم را به او دادم و به او گفتم مشرف که شدی به حرم قم تماس بگیر و من از مسئولان حرم درخواست می‌کنم تا یک نگین حرم را به تو بدهند ولی او دلش شکسته بود و قبول نمی‌کرد و مدام می‌گفت که حضرت جواب من را ندادند.

وی تصریح کرد: ما بعد از برنامه دانشگاه امام حسین علیه السلام به خانه یک شهید دعوت شده بودیم و یک نگین را کنار گذاشته بودیم برای آن شهید و در همین لحظه یکی از خدام گفت یک نگین مانده و می توانیم این نگین را به این جوان بدهیم ولی هرچه گفتیم مدیر کاروان سفیران کریمه قبول نکرد و گفت این یک نگین هم باید در قرعه کشی به هر کسی که نامش بیرون آمد داده شود.

کرم پور ادامه داد: یکی از دانشجویان را صدا زدیم و آمد اسامی آن ۱۳۰۰ نفر را به هم زد و یک اسم برداشت و از میان آن همه دانشجو اسم همان فردی در آمد که نامه نوشته بود به حضرت معصومه سلام الله علیها و حضرت به این وسیله به او نشان دادن که حواسشان به او هست.

وی تصریح کرد: ما ذره‌ای از دریای کرامت این بانو که در گوشه و کنار سفرها اتفاق می افتد را دیده ایم و تعریف می کنیم و اگر خوب نگاه کنیم می بینیم که در زندگی خود ما هم این برکات و کرامات حضرت وجود دارد و حواسمان نیست بنابراین باید وجود این بانو را قدر بدانیم.

انتهای پیام/ 106


کد مطلب: 100909

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/100909/دلجویی-کریمه-اهل-بیت-س-همسر-شهید-مدافع-حرم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir