پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۲۵
کد مطلب : 100979

لشکرکشی مخالفان واکسیناسیون در قم

سیدعلی پورطباطبایی
قم نيوز : تجمع مخالفت با واکسیناسیون کرونا در قم با حضور جمعی از طلاب حوزه علمیه و همراهی بخشی از مردم در مقابل ساختمان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد و با حضور در مقابل بیوت برخی از مراجع تقلید ادامه یافت.
لشکرکشی مخالفان واکسیناسیون در قم
به گزارش قم نیوز پیش از ظهر امروز تجمع مخالفت با واکسیناسیون کرونا در مقابل ساختمان جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شده و در ادامه تجمع کنندگان به طرف بیوت مراجع معظم تقلید از جمله حضرات آیات مکارم شیرازی و علوی گرگانی از مراجع تقلید قم، راهپیمایی کردند.

دعوت به قیام راس ساعت 10 صبح
تجمع کنندگان امروز که در قم شناخته شده هستند و سابقه تجمعات و اعتراضات آنها در شبکه های اجتماعی به وفور یافت می شود، دعوت به تجمع امروز را با عنوان «قیام قم» از طریق پخش تراکت در محل های پرتردد و انتشار خبر تجمع در کانال های حامیان خود در پیامرسان داخلی ایتا انجام دادند و از حامیان فکری خود خواستند تا اینبار برای شرکت در یک لشکرکشی خیابانی به میدان بیایند.

در این میان نقش کانال حوزه انقلابی در پیامرسان ایتا برجسته‌تر از سایر کانال ها بود. این همان کانالی است که در تجمع برای ممانعت از تعطیلی حرم حضرت معصومه(س) که منجر به شکسته شدن در حرم کریمه اهل بیت(س) شد، نقش داشت که گزارش آن را می توانید در اینجا بخوانید.

هنوز ساعت ده صبح نشده بود که نخستین تجمع کنندگان در ابتدای کوچه ادیب واقع در منطقه یخچال‌قاضی قم، جایی که تنها صد متر با بیت تاریخی امام راحل فاصله دارد، حضور یافتند.



«نه موشیم و نه بره، آزاده ایم آزاده»
با افزایش تعداد تجمع کنندگان، شعارهای مختلفی از جمله «قرنطینه و واکسن خیانت است به ایران»، «صداوسیمای ملی مناظره علمی»، «استقلال، آزادی، نه به واکسن اجباری»، «آمار فوت واکسن اعلام باید گردد»، «نه موشیم و نه بره آزاده ایم آزاده» از گوشه و کنار شنیده شده و مخالفان واکسن، مخالفت خود را با روند مقابله با کرونا اعلام کرده و خواستار شنیده شدن صدای مخالفان شدند.

در ادامه این تجمع یکی از طلاب مخالف واکسیناسیون با خطاب قراردادن مسئولین از جمله آیت الله رئیسی رئیس جمهور، آقایان قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و... خواستار برگزاری نشست علمی بین مخالفان و موافقان واکسن در صداوسیما و ترتیب اثر دادن به جلسات علمی برگزار شده درباره درمان غیرواکسنی کرونا شد.

دعوت از مراجع تقلید برای مخالفت با واکسن
در ادامه این برنامه، جمعیت معترض به واکسیناسیون با راهپیمایی به سمت بیت مراجع معظم تقلید، در مقابل دفتر آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید قم تجمع کرده و با شعارهایی مانند «ای مرجع صاحب قلم از ما قدم از تو قلم»، «ای مرجع با غیرت تویی پناه ملت»، «تاکید هر فقیهی قاعده سبیل است، واکسن صهیونیستی نقشه نفی دین است» خواستار همراهی این مرجع تقلید جهان شیعه با مخالفان واکسیناسیون شدند.

 این تجمع در مقابل دفتر آیت الله مکارم شیرازی با سخنرانی یکی دیگر از طلاب مخالف واکسیناسیون ادامه یافت و پس از آن جمعیت مخالف واکسن تجمع و راهپیمایی خود را با حرکت به سمت بیت دیگر مراجع معظم تقلید ادامه دادند. بگونه ای که این تجمع تا ظهر امروز ادامه یافت. هرچند تاکنون از طرف دفاتر مراجع تقلید واکنش خاصی مشاهده نشده است. 


همچنین هنوز مشخص نیست که برای این تجمع و راهپیمایی مجوزی از مراجع ذی‌صلاح اخذ شده است یا نه. 

*سیدعلی پورطباطبایی

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcd5z0fnyt0zn6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما

اقای قم نیوز چرا تیتر خبر رو اینطور نوشتید؟
کجای درخواست این طلاب غیرمنطقی بوده؟
اینکه آمار رو علنی کنن و مخفیانه نباشه یا درمان غیر واکسن رو پیشنهاد و بررسی کنن در عالم شما دور از علم و منطقه؟
منع بی بی سی فارسی و اینترنشنال و ... در تیتر زدن های جهتدار میکنیم؟!؟!؟!؟؟!!؟