کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بسیج و انقلاب اسلامی بیشترین خدمت را به نهضت ظهور امام زمان(عج) کرده است

قم نیوز , 3 آذر 1400 ساعت 12:36

نماینده ولی فقیه در سپاه با تاکید بر اینکه بسیج و انقلاب، بیشترین خدمت را به نهضت ظهور امام زمان(عج) کرده است، گفت: اگر همه از علائم ظهور می‌گویند، بسیج محقّق کننده شرایط ظهور و تجلّی فرهنگ عاشورایی، مقاومت و هیهات من الذلّه است.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی در همایش طلاب و اساتید بسیجی خواهر استان قم که در سالن همایش‌های جامعه الزهراء(س) برگزار شد، نعمت ولایت را سنگ بنای همه نعمت‌های الهی دانست و گفت: باید خداوند را به خاطر نظام ولایی و بهره‌مندی از حاکمیت الهی و ولایت‌الله در قالب ولایت معصوم و فقیه شکرگزار باشیم.

وی بسیج را نعمتی بی‌بدیل دانست و با بیان اینکه هر چه از عمر انقلاب می‌گذرد به عظمت و ضرورت آن و معجزه نظام بیشتر آگاه می‌شویم، گفت: ابتدا تصوّر می‌کردیم که بسیج را صرفا برای عقب راندن شخصی مثل صدام نیاز داریم؛ اما وقتی وارد صحنه های مختلف شدیم دیدیم انقلاب بی‌بسیج ماندنی نیست. 

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که فرمودند؛ «مهمترین و ماندگارترین یادگار حضرت امام، بسیج است»، انقلاب اسلامی را تبلور جدید اسلام ناب دانست  و گفت: بسیج عصاره مفاهیم بلندی است که از قرآن یاد گرفتیم.

وی با استناد به آیه شریفه إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِینَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ لَمْ یَرْتَابُوا وَجَاهَدُوا بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ فِی سَبِیلِ الله، مؤمنان واقعی را تنها کسانی معرفی کرد که به خدا و رسولش ایمان آورده‌اند و هرگز شکّ و تردیدی به خود راه ندادند و با اموال و جان خود، در راه خدا جهاد کرده‌اند.

حاجی صادقی با تاکید بر اینکه بسیج و انقلاب،  بیشترین خدمت را به نهضت ظهور امام زمان(عج) کرده است، گفت: اگر همه از علائم ظهور می‌گویند، بسیج محقّق کننده شرایط ظهور و تجلّی فرهنگ عاشورایی، مقاومت و هیهات من الذلّه است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفتمان مقاومت را مبتنی بر فرهنگ بسیج دانست و بسیج را تجلّی بصیرت دینی معرفی کرد و گفت: اگر بصیرت فی الدین آمد بصیرت بالدین می‌آید.

وی افزود: بسیج نمایانگر مردمی بودن و تجلی تکلیف گرایی است و در همه مقاطع، پرچم دار فرهنگ ولایتمداری بوده است و همواره شعارش این بوده که وَاللهِ اِن قَطَعتُموا یَمینی، اِنّی اُحامی اَبداََ عَن دینی.

حاجی صادقی با بیان این نکته که حضرت فاطمه زهرا(س) به ما یاد داد که بصیرت داشتن کافی نیست، گفت: فریاد بر بصیرت و از خود، فرزندان و همه چیز گذشتن، درسی است که ایشان به ما آموختند و این یکی از مولفه هایی است که در فرهنگ و سبک زندگی بسیج، وجود دارد.

وی بسیج و فرهنگ بسیجی را متعلّق به همه اقشار جامعه دانست و گفت: بسیج خواهران نقش کارگردان و نقش رهبری دارد و اهمیت همین امر سبب شد که امام راحل فرمود: "من شما بانوان را به رهبری قبول دارم".

این فرمانده دوران دفاع مقدس با برجسته کردن نقش بسیج خواهران در سال‌های جنگ، خواهران را پیروز میدان جهاد اصغر دانست و گفت: در جهاد اصغر، شما انگیزه دهنده و پشتیبانی کننده بودید و فرزند تربیت می کردید و به جبهه می فرستادید و اکنون در میدان جهاد کبیر هم همچنان در خط مقدم هستید.

وی جهاد امروز را "جهاد تبیین" دانست و با اشاره به اینکه طبقه خواهران بیش از آقایان مورد هجمه هستند، خطاب به بانوان طلبه گفت: باید نقش آفرین باشید، امروز روز نقش آفرینی شماست. امروز نقش بسیج خواهران در فرایند و پیشروی انقلاب، به مراتب بیش از آقایان است.

حاجی صادقی فرهنگ بسیجی را ریشه در فرهنگ علوی و فاطمی دانست و خطاب به طلاب جامعه الزهرا(س) گفت: شما الگویی مانند حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) دارید که احیاکننده بصیرت، شجاعت، تعبد و ولایتمداری بودند.

وی در پایان سخنانش با اشاره به این مطلب که انقلاب اسلامی ما آمده تا مقدمات ظهور را فراهم کند، ابراز  امیدواری کرد که خداوند متعال ما را از کسانی قرار دهد که در فراهم کردن نهضت ظهور، نقش دارند.

انتهای پیام/ 106


کد مطلب: 101210

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/101210/بسیج-انقلاب-اسلامی-بیشترین-خدمت-نهضت-ظهور-امام-زمان-عج-کرده

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir