کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فارغ‌التحصیلان دانشگاه حضرت بقیة‌الله(عج) در حرم قم لباس پاسداری به تن کردند

خبرگزاری فارس , 3 آذر 1400 ساعت 12:59

200 نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه حضرت بقیة‌الله(عج) طی مراسمی با حضور آیت‌الله سعیدی، ضمن غبار روبی مضجع شریف حرم مطهر حضرت معصومه(س) و قرائت سوگند نامه، با پوشیدن لباس پاسداری دوره خدمت خود را در سپاه شروع کردند و به بیمارستان‌های سپاه پاسداران در سراسر کشور برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی اعزام شدند.


به گزارش قم نیوز آیت الله سیدمحمد سعیدی در دیدار با ۲۰۰ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه بقیه الله که پس از آموزش در تیپ علویون قم در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها لباس مقدس پاسداری را برتن کردند، اظهار کرد: شما با پوشیدن لباس مقدس پاسداری ادامه دهنده راه کسانی هستید که در دفاع از کیان اسلام جان خود را فدا کردند.

وی عمل به منویات مقام معظم رهبری برای دفاع از اسلام را مهم‌ترین وظیفه پاسداران دانست و گفت: مقام معظم رهبری در دومین توصیه خود در بیانیه گام دوم انقلاب بر رعایت معنویت و اخلاق در زندگی تأکید کردند بنابراین ما وظیفه داریم که علاوه بر درک معنای کلام ایشان در زندگی خود به آن ملتزم باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان قم با اشاره به معنای کاربردی مقام معظم رهبری از معنویت و اخلاق، خاطرنشان کرد: معنویت به معنای برجسته کردن ارزش های معنوی از قبیل ایمان، اخلاص و توکل در خود و جامعه است و اخلاق به معنی تقویت خلقیات نیکو از جمله صداقت، امانت داری، وفای به عهد و … در فرد و جامعه است.

وی با بیان اینکه معنویت و اخلاق باید در عرصه زندگی ما نمود داشته و مشهود باشد، افزود: اگرچه که در بحث اخلاق و معنویت عامه مردم باید زندگی اخلاقی و معنوی داشته باشند ولی از افرادی که وارد مسئولیت‌های نظام می‌شوند انتظار بیشتری می‌رود که هم در خانواده و هم در جامعه با اخلاق نیکو رفتار کنند زیرا عمل آنها به نظام و اهل بیت(ع) منسوب می‌شود.

سعیدی رعایت حرمت پدر و مادر، توجه به معنویات و به خصوص تلاوت قرآن را باعث برکت کار انسان دانست و گفت: در برخی روایات تلاوت قرآن افضل عبادات نامیده شده است و چه بهتر که انسان روزانه این عمل را انجام دهد و آن را به افضل انسان ها که امام عصر(عج) هستند هدیه کند و کسی که چنین کاری کند مطمئن باشد که امام زمان(عج) مدیون او نخواهند ماند و این هدیه او را عوض خواهند داد.

گفتنی است، در این مراسم که در شبستان حضرت زهرا(س) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، ۲۰۰ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه بقیه الله با غبار روبی ضریح حرم مطهر حضرت معصومه(س) و قرائت سوگند نامه، دوره خدمت خود را در سپاه شروع کردند و به بیمارستان‌های سپاه پاسداران در سراسر کشور برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی اعزام شدند.

انتهای پیام/ 106


کد مطلب: 101211

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/101211/فارغ-التحصیلان-دانشگاه-حضرت-بقیة-الله-عج-حرم-قم-لباس-پاسداری-تن-کردند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir