کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برنامه بسیج اساتید حوزه علمیه قم به مناسبت هفته بسیج اعلام شد

خبرگزاری تسنیم , 3 آذر 1400 ساعت 18:37

رئیس مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم برنامه‌های این مرکز به مناسبت هفته بسیج را اعلام کرد.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام حسن اکبری با اشاره به برنامه‌های این مرکز در هفته بسیج اظهار داشت: به‌عنوان کمترین خدمتگزاران حوزه‌های علمیه و به‌عنوان بسیج اساتید در این هفته گام‌هایی را برداشتیم ، یکی از گام‌های مهم و اساسی با هماهنگی شورای عالی مدیریت و حوزه‌های علمیه قم در مدرسه دارالشفاء با حضور اساتید، مدیران، نخبگان با مدیریت عالی رئیس شورای مدیریت حوزه‌های علمیه آیت‌الله اعرافی و نماینده محترم و سپاه پاسداران حجت‌الاسلام حاجی صادقی برگزار شد.

وی افزود: جلسه هم‌اندیشی مدیران مدارس حوزه علمیه با حضور نماینده محترم ولی‌فقیه در سپاه، شب‌شعر با حضور اساتید و نخبگان حوزه علمیه در مدرسه  معصومیه که عموماً از اساتید برجسته هستند ازجمله برنامه‌های هفته بسیج است.

رئیس مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم بیان کرد: یکی از کارهای مهم اعزام اساتید و نخبگان ورزشی حوزه علمیه قم به مسابقات دریانوردی در آب‌های آزاد است که خدا را شکر کار اعزام انجام شد.

اکبری تصریح کرد: موضوع بعدی اعزام اساتید و سخنرانان به مساجد و محلات و مراکز علمی و فرهنگی که از روز گذشته شروع شد، تجلیل از سربازان بسیجی که به‌عنوان سربازان طلبه است که عموماً سطح 3 و 4 حوزه هستند که تجلیل از آن‌ها و خانواده آن‌ها به عمل می‌آید.

وی ادامه داد: برگزاری میدان تیر برای اساتید حوزه علمیه از دیگر برنامه‌های هفته بسیج است، میدان تیر برگرفته از دل حوزه است چون یکی از باب‌های فقه سبق و رمایه است بسیج حوزه قصد دارد که این باب‌ها را اجرایی کند.

رئیس مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم ادامه داد: در بخش خواهران برنامه‌های مناسبی انجام می‌شود که از خواهران تجلیل و تکریم به عمل می‌آید، خواهران کارهای ابتکاری و نو دارند که در آن روز به نمایش مردم درمی‌آید.

اکبری افزود: از پیشگاه امام زمان(عج) مدد می‌خواهیم که ما را در مسیر کمک کند و بعدازآن از شهدا کمک می‌طلبیم که ما را یاری کنند؛ از ارواح پاک همه علما به‌خصوص امام راحل مدد می‌خواهیم و با رهنمودهای مقام معظم رهبری و فقها ان‌شا الله بتوانیم کارهای خوبی انجام دهیم که مردم از آن‌ها منتفع شوند.

وی با اشاره به جایگاه بسیج گفت: رسالت اصلی بسیجیان همانی است که خداوند فرمود وَإِنْ یُرِیدُوا أَنْ یَخْدَعُوكَ فَإِنَّ حَسْبَكَ اللَّهُ ۚ هُوَ الَّذِی أَیَّدَكَ بِنَصْرِهِ وَبِالْمُؤْمِنِینَ؛ اگر همه  دنیا اشتباه کنند و در کنار هم قرار بگیرند و بخواهند در مقابل ارزش‌های دینی بایستند خدا برای تو کافی است که او کسی است که هم با تائید خود و هم با تأیید مؤمنین تو را یاری می‌دهد.

رئیس مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: بسیجی شامل کسانی است که عاشق انقلاب هستند در هرکجا که هستند و روحانیون علمدار آن هستند، ان‌شا الله امیدواریم که این علم را به دست صاحب عصر برسانند

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 101218

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/101218/برنامه-بسیج-اساتید-حوزه-علمیه-قم-مناسبت-هفته-اعلام

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir