کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یادواره شهدای منطقه کوه خضر قم برگزار شد

خبرگزاری فارس , 4 آذر 1400 ساعت 9:08

پنجمین یادواره شهدای منطقه کوه خضر نبی با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حسین جوشقانیان از یادگاران هشت سال دفاع مقدس و حضور عموم مردم شهید پرور استان قم برگزار شد.


به گزارش قم نیوز مسئول موسسه روایت سیره شهدا در پنجمین یادواره شهدای منطقه کوه خضر نبی که چهارشنبه شب در مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار شد، با اشاره به روایت "مَن کانَ لِله کانَ اللهُ لَهُ" شهدا را وصول شدگان به دریای بیکران خداوند معرفی کرد و گفت: آنچه در زندگانی و حیات شهدا بسیار برجسته و پررنگ است، خدا و ارتباط با خداست.

حجت الاسلام والمسلمین حسین جوشقانیان لازمه سرباز امام زمان(عج) بودن را، همراهی با امام تا آخر عمر دانست و با اشاره به افرادی که تا ظهر عاشورا با امام حسین(ع) ماندند ولی به بهانه‌های واهی، دست از یاری پسر پیغمبر کشیدند، گفت: افرادی چون زبیر، مسیر را با رسول خدا(ص) آغاز کردند؛ اما پس از ایشان، با ۲۶ هزار نیرو، جنگ جمل را راه انداخته و در مقابل امیرالمومنین علی(ع) صف آرایی کردند.

این راوی سبک زندگی شهدا، "شهید کمال کورس" را یکی از نمونه های امروزی تربیت شدگان مکتب انقلاب اسلامی معرفی کرد و گفت: این شهید عزیز که فرانسوی بود، حتی یک بار هم امام راحل را ندید؛ اما به ایران آمد، شیعه شد، به فرمان رهبرش لبیک گفت و سرانجام در عملیات مرصاد، به شهادت رسید.

وی به نقش برجسته شیخ زکزاکی در رهبری مردم نیجریه و شیعه شدن حدود ۱۲ میلیون نفر توسط این شخصیت برجسته اشاره کرد و با ردّ این مطلب که مصاحبت با امام راحل، دلیل بر انقلابی بودن است گفت: چه بسیار اشخاصی که هزاران بار امام را دیدند؛ اما هزاران فرسخ از امام دور بودند و هستند.

وی افزود: شیخ زکزاکی یک بار بیشتر امام خمینی (ره) را ندیده بود اما همواره مسیر و راه امام را طی کرد و ۶ شهید سرافراز را تقدیم اسلام نمود.

عضو هیئت مدیره موسسه سیره روایت سیره شهدا با تاکید بر اینکه ولایت در عصر غیبت ابتر نیست گفت: عده ای تمام معصومین علیهم السلام تا امام زمان را قبول دارند اما بعد از غیبت، رشته اتصال آنها به ولایت قطع می شود.

 جوشقانیان با طرح این سوال که جز نائب جامع الشرایطِ امام زمان علیه السلام، چه کسی میتواند سکان داری کند، افزود: پوتین پس از ملاقاتی که با مقام معظم رهبری داشت گفت: مردی حکیم را دیدم که تا زنده هست، هیچ خطری ایران را تهدید نمیکند.

وی در پایان سخنان خود با نقد نظریه جدایی دین از سیاست، سیاسی ترین انسان را در عالم وجود امام حسین علیه السلام دانست و گفت: دشمنان بصیرت ما را هدف گرفته اند و دین بدون بصیرت، عملا بی دینی است.

همچنین در این مراسم، پرده خوانی شهدا توسط حجت الاسلام خوئینی ارائه شد و گروه نوجوانان رایت المهدی نیز به اجرای سرودهای حماسی پرداخت.

انتهای پیام/ 106


کد مطلب: 101227

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/101227/یادواره-شهدای-منطقه-کوه-خضر-قم-برگزار

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir